Tuareg Rally

Marocká Tuareg Rally je po Dakaru považována za nejlepší pouštní cross country rally.

Tuareg Rally

Kapitoly článku

Tuareg rally založil v roce 1999 Rainer Autenrieth. Sám dříve jezdil rally a tak moc ho to bavilo, že uspořádal vlastní. Na prvním ročníku statovalo 20 vozidel a na letošním, již 13 ročníku, startuje 200 vozidel a 20 národností. Jména jezdců, kteří se umisťují na předních pozicích, najdete i první dvacítce na Dakaru. Letošní rally zajišťuje 36 organizátorů, včetně několika sanitek s lékaři a jako poslední motorka startuje také lékař.
Celková délka rally je 2500 km a z toho 500 km v písečných dunách. První dva dny se jede z přístavu Nador přes hory Malého Atlasu do Merzouga. Ta je již dole v poušti u obrovských písečných dun Erg Chebbi. Zde se jedou tři velmi náročné etapy v písku, tady se obvykle rozhodne o celkovém pořadí. Zpátky se jedou zase dvě etapy přes hory do přístavu Nador a poslední den se jede již jen krátká etapa ve Španělsku. Cíl a závěrečná párty je v Mojacaru.
Rally se jede podle roadbooku tzn., že jezdci neznají předem trať a musí prokázat výborné navigační schopnosti. Denní etapy jsou rozděleny na navigační části a měřené časové úseky. V navigační etapě se nejede naplno, ale je nutná bezchybná navigace, aby jezdec neminul žádný z kontrolních bodů. V měřených úsecích se jede naplno a ještě se musí bezchybně navigovat a neminout žádný ze skrytých kontrolních bodů.
Motorky i auta jsou rozděleny do dvou kategorií – profi a amatéři. Názvy kategorií jsou poněkud zavádějící, ale v principu je rozdělení takové, že kdo jezdí doma pravidelně enduro závody a má lehkou motorku (do 450ccm), tak jede v profi. Tato skupina má trať mírně odlišnou a v horských pasážích má vložené obtížné výjezdy a skalní kaňony. Kdo nejezdí pravidelně enduro závody nebo je i rally expert, ale má těžkou motorku (650-990ccm, Rallye Replica, LC8) a nemá rád trial a těžké enduro pasáže, tak jede v amatérech.
Motorka i jezdec musí mít předepsané vybavení. Motorka musí mít roadbook, tripmaster a dojezd min.160km. Jezdec, krom běžných věcí jako helma a oblečení, musí mít 4l vody, sadu záchranných světlic, čelovku, nouzovou hliníkovou fólii, nůž, zapalovač, lekárnu a kompas.
V dunách se naviguje částečně podle GPS, jezdec tedy musí mít vlastní GPS, podporované modely jsou Garmin Vista, eTrex, 60, 62.
Přejímky závodu jsou v neděli 27.3. v přístavu Almeria ve Španělsku (36.84227389,-2.46080028). Odsud se pak celý závod přesune nočním trajektem do Nadoru a přímo z trajektu se startuje (35.17470028,-2.930695566W).
Českou a Slovenskou republiku reprezentují jezdci Czech Beer Rally Team : Filip Weber (KTM LC4 690), Jindra Moravec (Yamaha WR450F-CJ), Igor Gazo (KTM EXC 525), Adam Kubarský (KTM EXC 450), David Štěpán (KTM LC4 690). Technické zajištění Cestoffka.


Spozorem zpravodajství je CompuNet s.r.o. Dalšími sponzory teamu jsou: Planotisk, Touratech, RaceTool, APEX WM, Bluegrass, Ignitech.




Rozhovor s Filipem (Bebou) Weberem

Ahoj Filipe, jak proběhly přípravy na letošníi rally? Opět jsi trávil celou zimu v posilovně?
Vzhledem k obrovským starostem v práci jsem hlavně seděl u počítace a na nekonečných jednáních. Vyhráli jsme zakázku na zabezpečeni počítačové sítě banky, což byla velmi náročná, ale krásná práce. Horší bylo, že našeho oblíbeného výrobce síťových komponent koupila jedna globálni firma, a z toho nám vyplynuly naprosto nečekané problémy.
Takže letos si nebrousím zuby na žádné vítězství, i jsem zůstal v kategorii amatéru a jedu si na výlet, kde si vyčistím hlavu od starostí.

Co se změnilo od loňska na tvé motorce?
No nevyměnil jsem ram, kola, vidle, riditka a motor. Po loňských hrozných problémech s čidly a počítačem jsem na motorku vypustil techniky z MSB. Ti vyhodili stříkačku a počítače, přetahali komplet celou elektriku, předělali airbox a osadili karburátor. Sice s tím bylo hodně ladění a hlavně bohatost směsi mě silně potrápila o Vánocich v Tunisu, ale teď se zdá vše vyladěné a motorka jede, že se na ní bojím. Výkon bych mohl rozdávat. Taky jsem si přidal přídavné nádrže, přeci jen s karburátorem vylezla spotřeba a už loni jsem několikrát dojížděel na výpary. Taky jsem si pod motor dal ochranný plech s vestavěnou nádrži vodu.
Za Czech Beer Rally Team kromě tebe a Jindry, které známe z loňské rally, startují i další tři jezdci, z čehož jeden jezdec ze Slovenska a jeden dokonce jedoucí za Polsko, jak se připravujete jako tym?
Původne jsme se jmenovali Czech Desert Rally Team, ale za naše výkony na Albania Rally jsme byli přejmenováni. Sponzor tam tenkrát měl v cíli každé etapy naražený sud s výborným kosovským pivem Peja.

A proč se k nam přidali Polák a Slovák?
Prostě moji kamarádi, které název našeho týmu nadchnul. Jak se připravujeme, to můžete jen hádat.


Nemáš obavy z poněkud vyhrocené situace v severní Africe? Myslíš, že s bezpečností to bude v pořádku?
Maroko je v pohodě. V lednu jsme spolu z Tunisu odjeli dva dny před prezidentem, tak snad se to tady nebude opakovat.

Proc tentokrát nejedete asistenčním autem, ale letíte až přímo na start rally?
Protože musíme všichni hákovat a nikdo z nás nemá čas sedět čtyři dny v autě.

Na co se v Maroku těšíš nejvíce?
Jak si po Kingstage v dunách Erg Chebi vylezu na dunu a dám si pivo.

Beby se vyptaval Low (http://www.cestoffka.cz)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.29
Známkováno: 7x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist