Svitkovi málem nevydržela guma, pak mu hořela motorka

Druhá část maratonské etapy ze San Juanu do Chilecita byla pro celý tým SP Moto MRG ve znamení velké nejistoty. Večer po dojezdu 3. dakarské etapy objevil Štefan Svitko na své zadní pneumatice trhlinu v délce 4 centimetry a bohužel při maratonské etapě není jakákoliv podpora týmu povolena.

Svitkovi málem nevydržela guma, pak mu hořela motorka
Proto týmu nezbylo nic jiného, než čekat a sledovat výsledky, jestli ztráta narůstá, či nikoliv. Hned na prvním waypointu Štefana našli ve výsledcích objevili až okolo 35. místa a tím jejich nejistota a nervozita vzrostly na maximum. Vydrží pneumatika a mousse systém?
Naštěstí další informace o výsledcích ukazovaly průběžné zlepšování Štefanových výsledků i přes další problémy, které nastaly (viz ohlasy jezdců). Štefan nakonec dokončil etapu na 12. místě a v celkové hodnocení mu patří 11. pozice. Také David ukazoval po celé délce etapy výsledkový progres, když se na prvním waypointu pohyboval ve třetí desítce startovního pořadí a nakonec dojel na výborném 24. místě, které po 4. etapě znamená 26. místo v absolutním hodnocení.
David Pabiška: "Na takhle sjetých pneumatikách už to lépe opravdu nešlo, bylo to strašně technicky náročné, stále to někde smykovalo. Zase se jelo ve vysoké nadmořské výšce, což mi nedělá dobře a doufám, že už těch výšek bylo dost, protože podávat fyzické výkony ve 4000 metrech je myslím trochu nesmysl. I když mě horolezectví baví, ale tohle je nic moc. Motorka drží, měl jsme včera večer v bivaku jen problém s roadbookem, takže jsem musel opravovat, se Štefanem jsme dělali na zadním kole, takže jsme v cíli, zase o kus dál a to je jedině dobře."
Štefan Svitko: "Večer po první části maratonské etapy jsem zjistil, že mám roztrženou zadní pneumatiku a myslel jsem si, že to nevydrží, ale nakonec muselo a bylo to v pohodě, ale na cca 30 kilometru po startu se šlo po horizontech a kopcích a ustřelilo mi přední kolo a poslalo mě to dolů tím kopcem. Myslel jsem si, že hned najedu zpět na trasu, protože nahoře byl waypoint, ale nevyjel jsem to, nechal jsem tam minimálně 10 až 15 minut. Pak se to konečně podařilo, ale to nebylo vše, protože mi lehce chytla motorka, jak jsem spadl, tak se mi tam dostalo suché křoví, které chytlo a musel jsem to hasit vodou z camelbagu. Na konci jel proti mě Przygonski a ten trochu zazmatkoval a myslel, že jedem špatně, tak jsme chvíli bloudili. Ale jsem v cíli, máme za sebou 4 etapy a jsem spokojený."
Po maratónské etapě probíhaly servisní práce na motocyklech do pozdních nočních hodin, protože čtvrtečních 527 měřených kilometrů opět prověří nejen jezdce, ale i techniku.

5. ETAPA 9. 1.
Chilecito - San Muguel de Tucumán
Spojovací úseky: 384 km
Rychlostní zkouška: 527 km
Po dvou dnech na zcela oddělených trasách se závodníci ve všech čtyřech kategoriích vydají na stejnou trasu. A lidově řečeno, bude se lámat chleba. Čeká nás nejdelší etapa celého ročníku Dakaru s délkou 911 km, z čehož celých 527 km je měřených !!! Po celý den se budou závodníci potýkat se všudypřítomným pískem a velice vysokými teplotami, které jsou v tomto regionu obvyklé. Přehřátí nehrozí jen jezdcům, ale i motorům. V bivaku Tucumán se očekává bezesná noc, mnoho posádek bude dojíždět velice pozdě.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist