Sestava týmu MRG pro Dakar 2018 je jasná

Český tým Moto Racing Group je v plné přípravě na Dakar 2018, a proto jsme se jezdců i manažera zeptali, co je nového a v jaké sestavě se chystají do Jižní Ameriky. Když budu předbíhat, tak prozradím, že pojedou tři motorky a dvě čtyřkolky.

Na motocyklu pojede Milan Engel, který před nedávnem reprezentoval Českou republiku na šestidenní ISDE ve Francii a na dálkových soutěžích už leccos zažil. Jeho parťákem bude Ital ostřílený rally jezdec Jacopo Cerutti, ale i Honza Veselý, který se po roční přestávce na Dakar opět vrací. Čtyřkolku bude sedlat Tomáš Kubiena a také žena Ollie Roučková. Start Dakaru 2018 je netradičně až 6. ledna, kdy vše vypukne v hlavním městě Peru.

Jacopo Cerutti

Jacopo, s týmem MRG budeš pokračovat další dva roky. Jak se Ti s týmem spolupracuje?

Jsem velice rád, že budu za tým MRG jezdit další dva roky. Tento rok se budeme na Dakar připravovat společně ještě více a čeká nás několik dalších důležitých rally závodů. Už se nemůžu dočkat, až s týmem opět vyrazíme na závody. 

Na posledním Dakaru jsi musel pro zranění ze soutěže odstoupit ve chvíli, kdy jsi ji měl slibně rozjetou. S jakým cílem pojedeš na Dakar 2018?

To je těžké říct, ale pochopitelně ho budu chtít dokončit. Vím, že dokážu mít dobrou rychlost a pokud se vyvaruji chyb, mohl bych být blízko první desítce. Každopádně chci dojet do cíle a dám tomu 101%, jako vždycky.

Organizátor představil trasu závodu a nový termín. Jak se Ti líbí a jak se těšíš na duny poblíž peruánského města Lima?

Vím, že Peru bude velice náročné jak po stránce fyzické, tak po stránce psychické, ale zrovna tak i pro motorku. První část Dakaru může být rozhodující, a tak musíme být připraveni hned od prvního dne závodu.

Jaký terén a jaký typ trati Ti sedí nejvíce?

Mám nejraději horské pasáže se spoustou zatáček a s komplikovanou navigací, připomínající Sardinii. Mám také rád písek, ovšem po šesti hodinách ho mám dost, asi jako každý ostatní.

Pojedeš opět na Husqvarně? Jaké úpravy máš na svém speciálu oproti sérii?

Jasně, opět pojedu na Husqvarně. Motorka je velice blízko té sériové, ale mám výfuk RP pro vyšší výkon nebo přední pérování WP s kuželovitým ventilem a na zadku tlumič WP Trax, což je skvělá kombinace.

Jsou dálkové rally v Itálii populární a sledují je média?

Ano jsou, ale mohlo by být lepší. Doufám, že italští jezdci včetně mě zajedou nějaký dobrý výsledek a popularita tohoto motosportu půjde ještě více nahoru.

Jak se na Dakar připravuješ?

Snažím se připravovat jak jen je možné a to jak na motorce, tak bez ní. Jeden týden trénuji v Maroku a jeden až dva potom na Sardinii. S dobrým počasím a dobrým jídlem to jde samo.

Milan Engel

Milane, Dakar 2017 znamenal 34. místo, s jakým cílem jdeš na start Dakaru 2018? 

Do nové sezóny jsem šel s tím, že to chci někam posunout. Třicáté čtvrté misto je sice hezké místo, ale mně a hlavně mému teamu to nestačí. Chtěl bych svůj výsledek posunou do předních pozic. Dělám pro to vše, co je v mých silách a věřím, že se to někde projeví. Samozřejmě je důležitá dávka štěstí.

V tuto chvíli už je jasno o trati a startu, který je o několik dní později, než dříve. Co trati říkáš a jak se těšíš na písečné duny poblíž hlaního města Peru Lima?

To, že je na Dakaru 2018 posunutý start, pro mě známená to, že po dlouhé době zase budu na nový rok s rodinou a kamarády. Trasa se mi líbí a myslím si, že bude záživná... Letos už za sebou mám Rally Marocco , kde jsem skončil na hezkém jedenáctém místě a kde jsem si vyzkoušel i navigaci, kterou vidím jen na Dakaru. V Maroccu jsou i velké duny, které jsme tam trénovali. Když jsem jel poprvé Dakar v roce 2015, tak jsem měl tu možnost zazávodit si ve vysokých dunách v Chille. Moc se tedy těším.

 Na co se na Dakaru těšíš a na co naopak ne? 

Těším se na závodní atmosféru a na všechny zážitky ... teď přemýšlím jestli se vůbec na něco netěším, ale myslím že ne :-)

Jakou motorku pojedeš? Je něco, co si oproti sérii upravuješ a přizpůsobuješ sobě? 

Motorku budu mít úplně novou a strašně se na ni těším. Trochu si ji od originálu upravujeme českými výrobky, jako je například vyšši sedlo s jiným a lepším potahem od Jardy Vojny, dále perfektně naladěný výfuk RP od Roberta Pokorného, ale i další vychytávky, které mi pomáhají v závodě.

Příprava je asi v plném proudu, jak vypadá?

Moc nechci prozrazovat přípravu, ale je dost tvrdá a náročná... připravuji se na endurové a motokrosové motorce a pochopitelně se připravují také fyzicky. Skvělým tréninkem byla Šestidenní ve Francii, kde jsem startoval s Českou reprezentaci. Nominace do Trophy teamu si neskutečně vážím.

Týmový parťák je stejný jako loni, je to pro tebe i tým přínosem?

Parťáky mám stejné, jako dříve a musím říct, že jsme kamarádi a v týmu panuje přátelská atmosféra. Oba se ale připravujeme individuálně a potkali jsme se nedávno ve Francii při šestce, kde jsme si stihli popovídat. Zavěrem bych moc rád poděkoval celému teamu Moto Racing Group, svým fanouškům a partnerům.

 

Tomáš Kubiena

Tomáši, loni jsi byl na Dakaru poprvé, jaký dojem na Tebe soutěž udělala, než jsi bohužel musel odstoupit? 

Jedná se o dlouhý ostře sledovaný závod s velkým mediálním zájmem, což pro mě bylo nové. I po deseti letech závodění v kategorii Rally jsem nebyl na tento tlak připraven a byl to další faktor, který musí člověk vnímat a zvládat. Bylo úžasné  projíždět jihoamerickými zeměmi s nádhernou přírodou. Měl jsem tu možnost vidět Bolívii i z ptačí perspektivy, když mě vrtulníkem transportovali do La Paz poté, co jsem musel ze závodu odstoupit. Bolívie se nedá srovnávat s žádnou jinou zemí, kterou jsem dosud navštívil.

Do té doby jsi se pohyboval na skvělých pozicích, s jakým cílem na Dakar 2018 pojedeš? 

Budou to podobné cíle jaké jsem měl pro letošní Dakar, tj. v prvé řadě závod dokončit. I přesto jsem hlavně závodník, takže budu samozřejmě myslet na co nejvyšší metu. Pokud by se mi podařilo dojet do desátého místa, byl bych spokojený.

Pojedeš na stejné čtyřkolce jako loni nebo budeš sedlat kompletně novou? Určitě závod přinesl nové poznatky a prostor pro vylepšení techniky? 

Pro Dakar 2018 doufám, že se mi podaří připravit novou čtyřkolku. V základu budu vycházet z letošního modelu. Podstatnou změnou na čtyřkolce bude elektronika, která zapříčinila neúspěch na letošním Dakaru a kterou jsem již měl možnost otestovat v závodě Dakar series v Maroku, kde se mi podařilo zajet třetí místo.

V tuto chvíli už je jasno o trati a startu, který je o několik dní  později, než dříve. Co trati říkáš a jak se těšíš na písečné duny poblíž  hlavního města Peru Lima? 

V prvé řadě jsem rád, že mohu strávit Silvestra se svou rodinou a přáteli. Dakar 2018 bude zřejmě velmi náročný. V prvním týdnu nás budou čekat duny v Peru, poté deštivá Bolívie a na závěr rozmanitá Argentina. Bude těžké sebe i čtyřkolku na takto rozdílné podmínky připravit. Na duny se však těším, i když to není terén, se kterým mám nejvíce zkušeností. Nicméně jízda v dunách na čtyřkolce je vždy skvělý zážitek. Přesto mám velký respekt z fesh fesh úseků, kterými budeme taktéž projíždět.

Jak se na Dakar připravuješ?

Jsem již samozřejmě v plné přípravě jak fyzické-kondiční, tak v přípravě  techniky. Chystám se v rámci přípravy odjet několik menších závodů v Evropě a také  plánujeme se zúčastnit týdenního závodu v Maroku, který proběhne v říjnu a bude poslední prověrkou před samotným Dakarem.

 

Ervín Krajčovič

 

Ervíne, v jaké sestavě jedete na Dakar a s jakým cílem?

Sestava je stejná jako loni, plus máme dva nováčky. Staronový příchozí je Honza Veselý, který jede nejtěžší kategorii malé moto a máme i ženský přírůstek, Olgu Roučkovou v kategorii Quad. Takže tři motorky a dvě čtyřkolky. Jsem moc rád, že mám takový tým, jaký je a to jak po stránce jezdecké sestavy, tak po stránce lidí kolem něj. To je pro mě jako manažera velice důležité. Je neuvěřitelné, jak fungují lidé, kteří nejsou tolik vidět, ovšem dělají pro tým velký kus práce.

 

Dakar je každým rokem do jisté míry jiný a to platí také o trati. Nyní už organizátor představil trať pro rok 2018, co ji říkáš?

 

Zpestřením je určitě Peru a také to, že start není v Argentině po kamenitých cestách pistách, ale startuje se rovnou do Peruánské pouště, kde budeme čtyři až pět dnů. Osobně si myslím, že tam se bude lámat chleba hned od začátku. Osobně to vítám, ovšem jsem si vědom, že to nebude zadarmo.

 

 Na Dakar vyrážíte jako zkušený tým, který už má leccos za sebou a ví do čeho jde. Je i tak něco, na čem se musí máknout a přizpůsobit náročným podmínkám této těžké soutěže?

Jak jsi říkal, máme něco za sebou a vzhledem k tomu, že pojedeme pátý Dakar, tak se nám už lépe dýchá. Pochopitelně je vždy co zlepšovat a po každém Dakaru víme co nám chybělo a co nám nefungovalo.Vylepšujeme doprovodnou i asistenční techniku a snažíme se zapracovat také na motorkách a zlepšit věci jako například chlazení nebo kontrolky mazání a další věci, které dokáží minimalizovat problémy.

 

Na čem v těchto dnech manažer dakarského týmu pracuje?

Samozřejmě je to již zmíněná technika nebo trénink s klukama. Trénink jsme přizpůsobili a je jiný než loni a trénujeme pravidelně. Je to pochopitelně také shánění finančních prostředků, což je asi momentálně nejdůležitější věc.

Díky za rozhovor a týmu budeme držet palce!

Video:

 

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

Autoři článku obdrželi prémie 0.5 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Etien přispěl 0.5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist