Rozhovor s jezdci Dakaru: David Pabiška a Ruda Lhotský

Koncem prosince odjíždí tým Barth Racing do Jižní Ameriky, kde druhého ledna odstartuje v hlavním městě Argentiny prestižní dálková Rally Dakar 2016. Součástí startovního pole je český tým Barth Racing, jenž pod vedením Michala Burkoně nastupuje v kategorii motocyklů a automobilů. Dakar v barvách Barth Racing pojede v sedle motorek KTM dvojice David Pabiška a Rudolf Lhotský.

Český závodník David Pabiška je ve světě dvou kol už nějaký ten rok a má za sebou výborné výsledky a různá ocenění jako je například Světová cena FAIR PLAY UNESCO za záchranu života. Co se týče Rally Dakar tak ten už jel devětkrát a pokaždé tuto náročnou soutěž dokončil. V lednu nastoupí do jubilejního desátého ročníku Rally Dakar a s novým rokem zároveň odstartuje svoji již šestadvacátou sezonu jezdce enduro a cross country.

Druhým motorkářem týmu je rodák ze Štenberku Rudolf Lhotský, který pojede kategorii “Marathon“. Ruda slavil úspěchy v národním endurovém šampionátu, úspěšný byl i o něco později na mezinárodní scéně. V roce 2013 slavil druhá místa v závodech mistrovství Evropy, o rok později získal titul mistra Evropy Baja FIM a ten letos obhájil. V lednu čeká na tohoto talentovaného závodníka velká výzva v podobě Rally Dakar 2016.

Krátce před odjezdem týmu za oceán odpovídali oba závodníci v online rozhovoru.

 

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

On-line rozhovor: Barth Racing

Dotazy je možné vkládat do 11.12.2015 23:55
Barth Racing bude odpovídat mezi 07.12.2015 16:00 a 17.12.2015 23:00

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

SpikeMT
Dotaz od SpikeMT položen 08.12.2015 09:30

Ahoj Davide a zdravím i pana Lhotského. Předně Vám chci popřát mnoho štěstí a držím palce k dobrému umístění. Mám několik otázek. Co tě vedlo ke změně týmu z MRG - SP Moto, který jsi spoluzakládal, k BARTH Racing a jak se díváš jako závodník, který splnil podmínky týmu na problémy, které tým MRG - SP Moto musel řešit se svým (již bývalým) jezdcem Zdeňkem Gottwaldem. Můžeš také osvětlit kolik financí stojí účast na Dakaru? Tj. co musí vynaložit tým a kolik musí "přinést" jezdec. Jak se v dnešní době shánějí sponzoři? Jak se díváš na hojnou účast českých jezdců na Dakaru? Vždyť to vypadá jako bychom byli nějaká dakarská velmoc. Díky za odpovědi. Michal Teplý.

Odpověď od Barth Racing z 13.12.2015 11:32

Ke změně týmu jsem se rozhodl na základě velmi seriózní nabídky,která je potřeba brát stejně jako je např. přestup ze Sparty do Slavie.Vzhledem k tomu,že jsem již členem Barth racing teamu,neumím se jakkoliv vyjádřit k této situaci Zdeňka Gottwalda a MRG.Pro jednoho jezdce na motocyklu je účast na dakaru včetně roční přípravy 2,5 mil. korun a je to v každém týmu individuelní záležitost a v tomto případě je tým jako nosný pilíř.Sponzoři se shánějí vždy těžko,ale pokud je dobrý projekt,dobrý tým a manažer,tuto problematiku máme o něco ulehčenou,ale věř,že to nejde samo.S českou účastí motorkářů jsem velmi spokojen.
Měj se hezky Spiku,
Ahoj David.

Belgarda
Dotaz od Belgarda položen 08.12.2015 16:40

Ahoj
Můžeš podroběni popsat motorku na které pojedeš ?
Jak probíhala příprava na letošní závod ?
Co jsi zlepšil na technice oproti loňsku , a jak jsi pracoval celý rok na sobě ?
No a na závěr hodně štestí a co nejlepší výsledek v cíli .

Odpověď od Barth Racing z 13.12.2015 11:37

Ahoj Belgarda,
pojedu na KTM 450 rally s úpravou pérování,ale jinak je bez jakýchkoliv úprav. Příprava proběhla celoročně a i v této době se plně věnuji fyzičce a přípravě na horské prostředí. Technika je stejná jako v loňi,ale je úplně nová.
Ahoj David. :)

Lopp
Dotaz od Lopp položen 08.12.2015 17:36

Zdravím a přeju hlavně zdraví a minimum technických problémů Jen takový zvídavý dotaz. Jaký používáte vlastně motorový olej? Na motorkách vidím samolepky MOGUL a ELF. Díky, Jarek

Odpověď od Barth Racing z 13.12.2015 11:39

Ahoj Lopp,
v našich motocyklech používáme výhradně olej značky MOGUL.ELF je výhradně sponzor pořadatele a my jsme nuceni to vést na motocyklu.
David.

pp377
Dotaz od pp377 položen 08.12.2015 19:43

Ahoj Davide, především přeji Tobě i celému týmu spojený a v pořádku dokončený závod. Můj dotaz je jak snášíš výškové rozdíly na "Dakaru" Díky Pavel. tvůj žák BNM Kavčák

Odpověď od Barth Racing z 13.12.2015 11:41

Ahoj Pavle,
výškové rozdíly jsou vždy problém,ale v letošním roce nenechávám nic náhodě a plně se připravuji a adaptuji na velké výšky pomocí hypoxického stanu.
David.:)

Sally06
Dotaz od Sally06 položen 08.12.2015 20:11

Zdravim chlapi, přeji oběma bezproblémový dojezd do cíle.
Zajímalo by mě od Rudy co možná nejvíce informací o kategorii MARATHON. V TV je o této kategorii úplné prd a nikde se člověk ani nic nedočte. Jestli se nepletu, tak závodník si vše dělá sám a má sebou jen jednu bednu dílů a nářadí.Zajímalo by mě kolik a jakých dílů si bereš přesně? Je to nějak omezené? Podle čeho vybíráš, když jsi dakar ještě nejel? David bude měnit každý den pneu, destičky apod. to ty si asi dovolit nemůžeš? Zajímalo by mě jestli máte stejnou trasu s davidem?
Davide prosimtě můžeš mi popsat každodenní servis po etapě? Co vše se mění jen preventivně a co prostě za tu etapu je kaput?
Diky chlapi a držím palce

Odpověď od Barth Racing z 13.12.2015 19:18

Ahoj,
co se týká každodenního servisu po etapě,pokud se nic nerozbije,mechanik pouze vymění olej,pneumatiky,vzduchový filtr a zkontroluje případné závady.
David.

Ahoj ,zdravím vás kluci .Takže ke kategorii MARATON . Hlavně musím mít sériový stroj bez jakýchkoli úprav.Nesmím měnit hlavní díly na motorce které my označil pořadatel na přejímkách.Tj. motor,rám,přední a zadní tlumiče , zadní kyvku. Můžu to všechno jen opravovat .Můžu mít mechanika,můžu měnit pneumatiky, brzdové desky , kola.Dílů sebou moc neberu jen olejové a vzduchové filtry ,olej MOGUL brzdové desky , řetězy ČZ , rozety , vše ostatní ,pokut bude něco potřeba bereme přímo od KTM v bivaku .Co budu potřebovat tak to čerpám ze zkušeností Davida a BARTH racing teamu. Trasu máme stejnou protože se počítám i do celkového pořadí ,prakticky to máme s Davidem všechno stejné ,akorát musím mít ten sériový stoj a označeny díly .V okamžiku výměny nějakého hlavního dílu dostanu velkou penalizaci a pojedu už jen na celkové pořadí.Protože jsem nováček na Dakaru jedu i kategorii NOVÁČEK.To jak se ptáš na to že si dělá závodník vše sám a má jen jednu bednu sebou ,tak to je ještě jiná kategorie MALE MOTO. :-) Ruda

Zdenk
Dotaz od Zdenk položen 09.12.2015 10:30

Zdravim a preji mnoho stesti a uspechu.
Zajimalo by mne, na cem oba panove jedou. Dle fotek to vypada na rozdilne specialy, byl by mozny podrobnejsi popis?
Diky,
Zdenek

Odpověď od Barth Racing z 13.12.2015 11:46

Ahoj,
já pojedu na KTM 450 rally,typ se vstřikováním a Ruda jede na starším modelu z roku 2014(karburátor).
David.

Vladimirator
Dotaz od Vladimirator položen 09.12.2015 22:48

Zdravím oba jezdce a přeji Vám hlavně úspěšně dojet do cíle.
Chci se zeptat Davida zda mu bude chybět jízda přes Chile?
A dotaz na Rudolfa:čím se vyznačuje kategorie maraton?
Díky a budu fandit!!

Odpověď od Barth Racing z 13.12.2015 19:29

Ahoj,
Chille je vždycky velmi těžká a tvrdá a bude v závodě velmi chybět,napomůže to však méně technicky zručným jezdcům,kteří umějí jet rychle.
David.
Ahoj ,
Kategorie MARATON . Musím mít sériový stroj bez jakýchkoli úprav .Mám mechanika, můžu měnit pneu, rozetu,brzdové desky.Mám od pořadatele označeny díly na motorce,které nesmím měnit. Rám,motor, tlumiče, zadní kyvku. Můžu jen tyto díly opravovat. pokut některý tento díl vyměním dostanu penalizaci a pojedu už jen o celkové pořadí. :-) Díky moc za fandění . Sledujte nás na našem fb. BARTH racing a webu www.barth-racing.cz :-) Ruda

Trejsíč
Dotaz od Trejsíč položen 11.12.2015 08:16

Ahoj Davide,
zajímalo by mne z čeho máš největší obavy (pokud vydrží zdraví i technika) myslím tedy jaký třeba povrch je tvou "noční můrou", nebo třeba počasí...
A taky bych rád věděl, jak řešíte "vykonání potřeby" během závodu.
JInak moc držím palce, ať oba dojedete ve zdraví do cíle.
Trejsíč

Odpověď od Barth Racing z 13.12.2015 11:52

Ahoj,
mně osobně na Dakaru začal vadit déšť a voda,motorka není připravená na bláto a špatně se s tím závodí-je to dost nebezpečné.Potřebu každý vykonává v povinných zastávkách pro tankování mezi 180 a 200 km rychlostní zkoušky.
David :)




TOPlist