Rally Dakar - Třetí etapa a velké problémy motorkářů

Včerejší etapa byla smutnou hned pro několik jezdců. Viladoms měl nehodu ve speciálu a závod pro něj končí, stejně jako pro vítěze druhé etapy na čtyřkolce Huberta Deltrieu. Technické problémy postihly Fretigneho a problémům se nevyhnul ani obhájce vítěztví Marc Coma. Vynikající výkon předvedl Cyril Despres na KTM.

Rally Dakar - Třetí etapa a velké problémy motorkářů
Na trati se v pondělí děly věci. Vypadá to, že je to opravdu Dakar, tak jak ho známe. Nejříve špatné zprávy - Jordi Viladoms havaroval na 70km speciálu a podle ASO měl velké bolesti hrudníku. Byl okamžitě převezen do bivaku ve Fiambale, kde naštěstí lékaři nenašli žádné závažné zranění. Každopádně tento španělský závodník zůstává pod lékařským dohledem a závod pro něj končí. Stejná situace je i ve čtyřkolkách - vítěz druhé etapy, francouzský pilot Hubert Deltrieu, měl havárii na 21. km dnešního speciálu. Byl také evakuován do bivaku a je o něj postaráno lékařským personálem a neměl jinou možnost než ze závodu odstoupit. Z vítěztví se radoval Cyril Despres na KTM, který zajel výborně - 3h a jedna minuta. Díky tomu se posune na první místo před Casteua na Shercu, který je 10 minut pozadu.
„Zaručená“ zpráva ze zákulisí - povídá se mezi piloty a mechaniky, že sice stroje KTM pro nejlepší jezdce mají povinné restriktory, ale jedním dechem se dodává, že přinejmenším někteří z nich nemají objem 690ccm ale 730ccm, což by byla logická kompenzace části výkonu. Nicméně s restriktorem prý jsou problémy s chodem motoru ve vyšších nadmořských výškách... Každopádně - dneska bylo docela vidět, že to tak úplně nerozhoduje.
Informace z bivaku o problémech velkých KTM - Viladoms i Coma měli problémy s karburátory a následně s přehříváním motoru. Viladomsův motor se několikrát zastavil z důvodu přehřátí a během jedno z těch momentů kdy zastavil, právě v nesprávnou dobu a na nesprávném místě, způsobil ztrátu kontroly nad motorkou a pád pilota. Marc Coma měl stejné problémy - několikrát zastavený motor z důvodu přehřátí.

KM Racing

David, Dušan i Ivan jsou v pořádku v bivaku. Na jejich technice se objevily první technické poruchy, ale ze zápisu navigace měli všichni své úkoly na trati splněny. David měl dnes problém se startováním. Dostal se do dunového trychtýře a poté skoro hodinu nemohl nastartovat svůj stroj. Dost se přitom fyzicky vyčerpal a v cíly to muselo spravit pár energetických tyčinek a nápojů. Představme si situaci ve 45 st. vedru ve stínu, ve zbroji ….
Dušan přijel hodně spokojený, odvedl si své úkoly a dost času strávil s Davidem na trati při opravě. Ivan měl technickou ztrátu 15min. Kvůli nefunkční zapalovací svíčce a to cca 10 km před cílem rychlostní zkoušky. Martin Plechatý 140km bojoval s nefunkčním benzínovým čerpadlem a po dojezdu do cíle na tom nebyl moc dobře zdravotně, neboť si pomáhal foukáním do hadice, aby dostal palivo kam patří. Nakonec se v bivaku po dávkách povolených povzbuzovatel dal do pořádku a je připraven na další speciál. Mechanici zatím opravují jeho speciál Yamaha Raptor. Zítra bude vše připraveno.
Pepa Macháček se vrátil do bivaku po náročné etapě, kdy testoval sebe, zda-li bude moci po včerejší nehodě pokračovat, a testoval i techniku, zda-li je vše v pořádku. Pepa zítra nastoupí do etapy a bude pokračovat do Chile do etapového města Copiapo.

Video z etapy

Czech Dakar team

Honza Veselý: Poprvé jsem spadnul a hned to byla pořádná rána. Menší upadnutí ani nepočítám. Při asi 120km/h ve sjezdu z kopce jsem předjížděl Olina Bražinu a něco jsem chytil zadním kolem a šel jsem panna orel a proletěl jsem se fakt dodaleka. Olin to viděl na vlastní oči a docela se těším, až mi to poví v bivaku, co jsem vlastně dělal. Vůbec nevím, jak dlouho jsem tam ležel, byl jsem v šoku. Mám naražený solar, blbě se mi dýchá a blbě se mi i jelo. Tohle si budu pamatovat asi pěkně dlouho. Slibuju - už nebudu padat, už nechci být závodníkem, vyměnil jsem si telefonní číslo a asi se dám na jiný sport... Motorka je dobitá ale opravitelná...
Martin Macek: Jel jsem bezproblémů ale pořadatelé to trošku přehnali s náročností, když uvážíme, že to byla úvodní pouštní etapa. Neměl jsem problémy s technikou ani navigací ale naprosto jsem podcenil teplotu během dne a nevzal si dost vody na pití a uprostřed etapy jsem musel prosit o vodu místní diváky. Od pořadatelů jsme na tankovačkách nedostali nic.
 Zatím nepřišly žádné fotky a pokud tam není signál telefonu, je jasné, že nepůjde ani bgan sat a síť bude přetížená a nebude možné poslat nic rozumného..

Etapa 4

Nejprve závodníky čeká 394km dlouhý přejezd. Speciál má 203km (po úpravě 163km) a je to čistokrevná poušť. Spojovačka do bivaku bude potom 32+40km. Zní to dobře?

Oficiální vyjádření ASO: Abychom zachovali závod co nejvíce férový a s ohledem na to, co se stalo předcházející den, přicházíme s očekávanou úpravou dnešní etapy. Mnoho závodníků se nevrátilo do bivaku než spadla tma a protože nyní budeme čelit etapě s přejezdem cordillerských And, organizátoři závodu posouvají start dnešní etapy ze 4:00 na 5:30 a cíl zítřejší etapy bude CP3, takže dojde ke zkrácení o posledních 40km.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.18
Známkováno: 11x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist