Rally Dakar 7. a 8. etapa a volný den

Poslední etapa před volným dnem byla nejdelší z celé rally. Závodníci měli povolený pozdější příjezd do bivaku a bylo to opravdu náročné. Ani volný den nebyl v klidu, rozdávaly se penalizace a například Marc Coma dostal 6 hodin, což ho zbavilo veškerých nadějí na obhajobu vítěztví.

Rally Dakar 7. a 8. etapa a volný den

Etapa 7

Sedmá etapa byla nejdelší z celé rally. Tuto rychlou a dlouhou etapu vyhrál Despres před Fretignem a a Portugalcem Fariou. Tuto etapu ovšem poznamenal skandál Marca Comy, po kterém dostal penalizaci 6 hodin! Bylo to za to, že údajně během rychlostní zkoušeky přezul pneumatiku u neautorizovaného doprovodu, který je na Dakaru zakázaný. Na tuto skutečnost upozornil Despres na tankovačce. Coma se však stále brání, že něco podobného nemá zapotřebí. Záběry z HD kamery ale ukazují opak.

KM Racing team

David Pabiška si s dnešním testem poradil velmi úspěšně a zvláště si pochvaloval zvládnutí navigace ve složitých dunových polích v tzn.volné navigaci. Do cíle dorazil s pocitem magické půlky, kterou má za sebou. Plánuje ve volném dni výměnu motoru, srdce motocyklu Yamaha WR 450 F.
Dušan Randýsek dnešní test zvládnul bez pádu a technické poruchy a spokojeně si šel lehnout se slovy, „Martine, zítra mě nebuď“.

Czech Dakar Team

Roman Krejčí zvaný Maňas je dá se říci jedním z největších překvapení letošního Dakaru mezi motorkáři. Skromný motorkář z Frýdku Místku se na letošní Dakar vydal s minimálním rozpočtem ve snaze to zkusit a dojet. Roman musí chtě nechtě přizpůsobit svou jízdu skutečnosti, že si servis jako soukromník zajišťuje převážně sám: "Vědět to co vím teď, tak bych pár věcí asi pořešil jinak. Dakarský kit, který jsem si pořídil, není špatný, ale ne dost dobrý na to, aby se s ním jelo na úrovni těch nejlepších. V praxi jsem si přitom vyzkoušel, že jsem schopen jet na hranici první patnáctky a musím říci, že to byl neuvěřitelný zážitek. Jenže k tomu, aby tak člověk mohl jezdit každou etapu, prostě potřebuje odpovídající techniku.
Podle Jana Veselého byla etapa před volným dnem náročná právě svou délkou a časem, který na ní závodníci strávili: "Opravdu se těším na den odpočinku, protože ho všichni potřebujeme." Honzovi se tentokrát naštěstí vyhnula vážnější vystoupení z motorky, byť jednou jeho stroj upadl a lehce se poškodil: "Jednou jsem upadl na asi třísetmetrovém úseku plném velkých balvanů při téměř trialové jízdě a ohnul vzpěru mezi chladičem a přední přístrojovou nástavbou. Motorka je vysoká, že z ní stěží dosáhnu na zem. Potřeboval jsem se odrazit, ale měl jsem pod sebou tak metrovou díru. Prozatímní oprava mi zabrala tak 20 minut."

Video



Etapa 8

Profil etapy č. 8 sliboval zprvu velice kamenitý povrch, později rychlejší prašné úseky a nakonec - protože jsme zpátky v Atacamě, velké duny. Bohužel byl v celém průběhu velký problém s trackingem, kde vypadávali jezdci a zpočátku nefungovalo dobře ani umístění na checkpointech. To se naštěstí celkem srovnalo na CP3.
První část, jak se dalo čekat, hodně potrápila hlavně pneumatiky. Zvlášť v kategorii automobilů měla spousta posádek defekty. Poškození se nevyhnul ani Cyril Despres (startoval dnes z první pozice), který nejen že o kameny roztrhl oba pláště, ale poškodil i ráfky. Na tankovačce mu daroval svoje Ruben Faria, který tím hodně klesl v pořadí, ale i Desprese servis stál nějaký ten čas a začal ztrácet na vedoucí.
Výborně jel norský jezdec Ullevalseter, který se zlepšuje co etapu. Dnes dojel druhý a i celkově se propracovává úspěšně nahoru - momentálně 2. za Despresem. Coma se snažil zapomenout na tu šestihodinovou penalizaci a tlačil co to šlo. A šlo mu to celkem dobře..ještě na posledním CP byl druhý před Ullevalseterem, Fretignem a Despresem. Ale na vítěze etapy, Lopeze z Chile to nestačilo. Ten zvítězil o půl minuty a připsal si 2. etapové vítězství na letošním Dakaru. Posunul se na třetí místo průběžně a na Ullevalsetera ztrácí jenom necelé 4 minuty. Despres v čele celkového pořadí může zatím být celkem v klidu s náskokem 1h20min na druhého Ullevalsetera.

KM Racing Team

David Pabiška si vedl opět navigačně bez chyby a jel takticky volněji, protože ve volném dni vyměnil motor a potřeboval jej usadit. Na jedné z dnešní trialové pasáži mu přední kolo sklouzlo po kameni a David spadl. Je ovšem bez závažnějšího poranění a ráno bude fit. Motorka je jen lehce poškozena a s tím si již poradil mechanik Pavel Bartůněk.
Dušan Randýsek dnes odvedl opět skvělou taktickou práci ve své třídě Maraton. Stejně jako David měl drobnou nehodu na těžké kamenité pasáži, kdy prorazil nádrž a polámal plasty. Je ale v pořádku a v bivaku se o jeho stroj postará David Srba.

Video

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist