Rally Dakar 2010 - Etapa 6
Text: Matěj Oliva | Zdroj: Martinmacek.com, Martinmacik.cz | Foto: ASO, Martinmacek.com | Zveřejněno: 8.1.2010 | Zobrazeno: 4 536x
Předposlední etapa před volným dnem byla velice rychlá a poměrně náročná na navigaci. Všichni favorité potvrdili své pozice a tentokrát viděli cíl i všichni čeští motorkáři.
Kapitoly článku
Nejlepší z našich byl v dnešní etapě Pabiška na 38. místě, Dušan Randýsek dojel 72., Honza Veselý 78. a Krejčí 86.
Zajímavá je informace, že Knuimanovi bez zadního kola pomáhali na trati lidi od nás. Nejsem si úplně jistý, jestli to je podle regulí ale každopádně nemusel dojet na ráfku celou cestu ale použil asi kolo z nějaké divácké LC4.
Video
KM Racing
Ivan Jakeš dnes velmi dobře vedl svou KTM 690 a zcela překvapil jezdce z první desítky, kteří udělali řadu navigačních chyb. Ivan si naopak vede v navigaci velmi dobře a to mu dnes přineslo cenný posun v celkovém hodnocení do první desítky !!!! Stále jede takticky na jistotu, netrápí jej žádné technické problémy a psychicky je na tom velmi dobře.David Pabiška dnes v etapě neměl také žádný technický problém a vedl si také takticky i navigačně velmi dobře, což jej posunulo vpřed. Jedna věc však stojí za zmínku a to je nepříliš dobře umístěný vzduchový filtr a jeho velikost, což způsobuje to, že jej David musí v rychlostní zkoušce měnit a to v okamžiku, když již výrazně pociťuje ztrátu výkonu svojí Yamaha 450. Jinak jak sám říká, chytil po náročné etapě ve Fiambala druhý dech a je na tom fyzicky velmi dobře. S díky Zdeňkovi Fišerovi, který Davida na závody připravuje.Dušan Randýsek si vedl až do samotného závěru velmi dobře, ale poté jej zklamalo benzínové čerpadlo a motorka v důležitých pasážích neměla výkon, vzhledem k chybějícímu palivu, což několikrát vedlo k pádu a při jednom z nich si Dušan vytrhl elektroinstalaci k GPS a navigaci a musel dojet na nouzový stav sledujíce ostatními závodníky. Sám z toho byl velmi zklamán, ale není ještě ani půlka a takové věci se prostě na takto náročné rallye stávají. Mechanici mu stroj do rána připraví Dušana si vzal do ruky tým ,aby byla nálada zpět tam, kde má být.
Etapa 7
Spojovačka: 37 km | Speciálka: 600 km | Spojovačka: 4 km | Celkem: 641 kmNejdelší speciálka soutěže je také velmi rozmanitá. Když trať opustí Iquique, objeví se sice lítost, ale nádhera krajiny povede soutěžící v první části etapy do další jízdy mezi písečnými dunami. Bude problem najít správnou techniku pro projetí povrchu "salar" v délce 3 km. Tato část etapy bude zaplněna velkými bloky soli, což určitě většina soutěžících nikdy neviděla a proto rychlost klesne pod 10 km/ hod. Po přetrpění tohoto úseku bude trať směřovat do Antofagasta a bude většinou rychlá a otevřená. Předpisy pro tuto etapu budou mimořádně štědré, neboť bude možno dojet do bivaku před 18:00 hodinou a navíc další den bude odpočinkový.