Rally Dakar 2010 - Etapa 6

Předposlední etapa před volným dnem byla velice rychlá a poměrně náročná na navigaci. Všichni favorité potvrdili své pozice a tentokrát viděli cíl i všichni čeští motorkáři.

Kapitoly článku

Samotnému startu do etapy předcházela spojovačka. Měřený úsek pak vedl přímo do bivaku na pobřeží oceánu a byl zakončený dlouhým sjezdem s dechberoucími scenériemi, který Cyril Despres označil jako sjezd horskou dráhou. Hned na začátku dolšo k zajímavé situaci, když asi pět jezdců slepě vyrazilo za Lopezem, který špatně odbočil. Coma se otočil hned po několika stech metrech, ale všichni ostatní pokračovali a ztratili zhruba 15 minut. Zaváhání využil Cyril Despres, který si vyjel zajímavý náskok. Coma se ale nevzdal a zběsilou jízdou, kdy dosahoval běžně rychlosti 160 Km/hod si vyjel vítěztví a snížil svou ztrátu na čelo. Na druhém místě dokončil takticky Cyril Despres a zvýšil svůj náskok v čele na 40 minut. Na třetím místě po vynikajícím výkonu skončil portugalec Rodrigues na Yamaze.
Bohužel ani šesté etapě se nevyhnula těžká nehoda, která postihla nosiče vody Marca Comy - Lucu Mancu na KTM 690. Havaroval ve velké rychlosti a v současné době je v umělém spánku ve velmi kritickém stavu s frakturou lebky. Doufejme tedy, že se dá dohromady a nepřidá se k černé statistice Dakaru. Dobrou zprávou je, že Martin Plechatý by měl dnes okolo šesté večer přistát na Ruzyni a rovnou pokračuje na operaci do Motola. Na Dakaru bohužel končí i BMW
Nejlepší z našich byl v dnešní etapě Pabiška na 38. místě, Dušan Randýsek dojel 72., Honza Veselý  78. a Krejčí 86.
Zajímavá je informace, že Knuimanovi bez zadního kola pomáhali na trati lidi od nás. Nejsem si úplně jistý, jestli to je podle regulí ale každopádně nemusel dojet na ráfku celou cestu ale použil asi kolo z nějaké divácké LC4.

Video

KM Racing

Ivan Jakeš dnes velmi dobře vedl svou KTM 690 a zcela překvapil jezdce z první desítky, kteří udělali řadu navigačních chyb. Ivan si naopak vede v navigaci velmi dobře a to mu dnes přineslo cenný posun v celkovém hodnocení do první desítky !!!! Stále jede takticky na jistotu, netrápí jej žádné technické problémy a psychicky je na tom velmi dobře.
David Pabiška dnes v etapě neměl také žádný technický problém a vedl si také takticky i navigačně velmi dobře, což jej posunulo vpřed. Jedna věc však stojí za zmínku a to je nepříliš dobře umístěný vzduchový filtr a jeho velikost, což způsobuje to, že jej David musí v rychlostní zkoušce měnit a to v okamžiku, když již výrazně pociťuje ztrátu výkonu svojí Yamaha 450. Jinak jak sám říká, chytil po náročné etapě ve Fiambala druhý dech a je na tom fyzicky velmi dobře. S díky Zdeňkovi Fišerovi, který Davida na závody připravuje.
Dušan Randýsek si vedl až do samotného závěru velmi dobře, ale poté jej zklamalo benzínové čerpadlo a motorka v důležitých pasážích neměla výkon, vzhledem k chybějícímu palivu, což několikrát vedlo k pádu a při jednom z nich si Dušan vytrhl elektroinstalaci k GPS a navigaci a musel dojet na nouzový stav sledujíce ostatními závodníky. Sám z toho byl velmi zklamán, ale není ještě ani půlka a takové věci se prostě na takto náročné rallye stávají. Mechanici mu stroj do rána připraví Dušana si vzal do ruky tým ,aby byla nálada zpět tam, kde má být.

Etapa 7

Spojovačka: 37 km | Speciálka: 600 km | Spojovačka: 4 km | Celkem: 641 km
Nejdelší speciálka soutěže je také velmi rozmanitá. Když trať opustí Iquique, objeví se sice lítost, ale nádhera krajiny povede soutěžící v první části etapy do další jízdy mezi písečnými dunami. Bude problem najít správnou techniku pro projetí povrchu "salar" v délce 3 km. Tato část etapy bude zaplněna velkými bloky soli, což určitě většina soutěžících nikdy neviděla a proto rychlost klesne pod 10 km/ hod. Po přetrpění tohoto úseku bude trať směřovat do Antofagasta a bude většinou rychlá a otevřená. Předpisy pro tuto etapu budou mimořádně štědré, neboť bude možno dojet do bivaku před 18:00 hodinou a navíc další den bude odpočinkový.

Informace o redaktorovi

Matěj Oliva - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):



TOPlist