Ondra Klymčiw odpovídal na vaše otázky

Pro Ondřeje byl osmatřicátý ročník prestižní vytrvalostní rallye jeho druhým Dakarem v pořadí. Při své premiéře byl loni celkově dvacátý, osmý mezi amatéry, druhý nováček a zároveň nejlépe postavený český závodník v konečném pořadí. Do Argentiny se Ondřej Klymčiw vrátil již o něco zkušenější a s tovární podporou Husqvarny. Po týdnu byl průběžně dvacátý čtvrtý a šance se ve druhé polovině soutěže probojovat do první dvacítky nebyla vůbec malá. Pak ale přišel pád ve vysoké rychlosti, cesta do nemocnice, operace a návrat zpět do České republiky.

Osudnou se stala Ondřeji Klymčiwovi devátá etapa, která znamenala konec jeho nadějí. Ve vysoké rychlosti trefil kámen, který ho i s motorkou katapultoval. Pád si vyžádal řadu zranění přičemž fraktura lůžka v oblasti pánve musela být ještě v Argentině operována. K cestě zpátky domů dostal Ondřej celkem rychle od lékařů zelenou a po návratu do republiky zamířil zpátky do nemocnice.

To je zatím vše podstatné, protože na podrobnosti budete mít určitě spoustu otázek vy sami. Nyní už je Ondřej z nemocnice doma a připraven zodpovědět všechny vaše dotazy k letošnímu ročníku Dakar Rally.

               FOTO: terén přibližně pět kilometrů před místem pádu

 

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

On-line rozhovor: Klymčiw Ondřej

Dotazy je možné vkládat do 24.01.2016 23:00
Klymčiw Ondřej bude odpovídat mezi 23.01.2016 00:00 a 25.01.2016 12:00

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

vlasec.
Dotaz od vlasec. položen 22.01.2016 07:56

Zdravím tě borče. Dovol, abych ti vysekl obrovskou poklonu. Zranění je mi líto, pád jsem viděl na netu a trnulo mi. Má otázka je, na jakém místě by jsi asi skončil, kdyby zdraví i technika nezklamaly. Reálně, bez skromnosti. Děkuji za odpověď. Držím palce, ať se ti vrátí kondice a chuť na Dakar vrátit. Protože nás, co ti moc fandíme je moc )

Odpověď od Klymčiw Ondřej z 25.01.2016 11:39

Ahoj, zranění k tomu bohužel nevyhnutelně patří. Je mi líto, ale neznám odpověď na tvou otazku. Na nějaké kdyby se nehraje. Ale na druhou stranu tu máme jiný ukazatel. V polovině závodu jsem ztrácel na prvniho kolem 58 minut a loni 3 hodiny. Na konci Dakaru 2015 to bylo kolem 6:30 na prvního no a dnes si troufám říct, že bych se vešel do dvou hodin, druhá polovina závodu byla přesně pro mě :) Děkuju za podporu!

Michal_KA
Dotaz od Michal_KA položen 22.01.2016 08:20

Ahoj Ondrej,
na zaciatku prajem skore uzdravenie a rychly navrat za riditka, a teraz moje otazky:
1. Ak to zdravotne bude mozne, zucastnis sa Dakaru buduci rok? Planujes nejake zmeny?
2. Na akej motorke pojdes? mas kontrakt aj na buduci rok s Husqvarnou alebo sa vratis ku KTM alebo oslovis inu znacku?
Dik za odpovede.
Michal

Odpověď od Klymčiw Ondřej z 25.01.2016 11:40


Ahoj, díky! Trénink na příští rok bude obtížný, ale věřím, že to zvládnu. Pokud se vše bude hojit tak jak má, takl určitě pojedu. Zatím žádné změny neplánuji, ale to se ukáže během roku. S Husqvarnou nejsem zatim domluvený, ale podle všeho by neměl být problém v další spolupráci.

Kome
Dotaz od Kome položen 22.01.2016 09:14

Ahoj Ondřeji. Je mi líto zranění a nedokončeného Dakaru, předpokládám, že se do toho pustíš za rok zase. A můj dotaz zní, co tě teď čeká, co se týče léčení a následných rehabilitací?

Odpověď od Klymčiw Ondřej z 25.01.2016 11:40

Ahoj, díky za otázku. Popravdě nikdo nedokáže přesně říct, co bude. Plán je, že lékaři budou vše podrobně sledovat, já budu cvičit s trénerem Ivanem a fyzioterapeutkou co to jen půjde. Výhled je takovej, že bych se mohl posadit na motorku nejdřív za čtyři měsíce.

Janek
Dotaz od Janek položen 22.01.2016 09:55

Ahoj Remus 511
Je neuvěřitelný a úplně šílený, kam jsi to od 2010 dotáhnul. Z vesnickýho "balíka" na XR až do top 20 na Dakaru. Velká gratulace a díky za příklad, že to jde ....
1. Nevím, jakou možnost máš sledovat dění kolem sebe ... ale máš nějaký názor a letošní (ve velkých úvozovkách) neúspěch Hondy? Kde je ten rozdíl oproti KTM? Měl jsi možnost se například svézt na nějakém Rally speciálu konkurenční značky?
2. Mohl bys nějakým způsobem detailně popsat incident v tankovací zóně, který jsi během závodu nakousl?
3. Proč se o tomto nejspíš nečistém dění více nemluví? Nezaregistroval jsem kromě tebe, že by někdo další zmínil tuto událost. Nicméně až po závodu leze lecos na povrch.
Jste vázáni nějako mlčenlivostí, etickým kodexem, ... ?
4. Jak vnímáš neustále změny a zmatky ohledně zkracování etap, kdy někteří jezdci jedou celou etapu, další jsou zastaveni, ... má organizátor prostředky, jak bezpečně a včas zastavit jezdce, kteří minuly určitý úsek, od kterého jsou už další jezdci informováni, že je zbytek zrušený? Rozumím, že jsou dlouhé intervaly mezi průjezdy jednotlivých jezdců, jen mě zajímá, jestli org. má možnost komunikovat se závodníkem.
5. Jak hodnotíš zdravotní péči po tvém úrazu v místě, kdes byl operován?
6. Často v médiích zaznělo, že Česko zastupují tito jezdci .... český jezdec obsadil v etapě xx místo, ... máte nějakou podporu od moto federací, resp. ze státních peněz, z toho, co vrací do sportu Sazka, ...? Zajímá se o vás závodníky někdo ze státem řízených/dotovaných organizací, pomáhají vám?
Díky moc za odpovědi, Hodně zdraví, štěstí na dobrý doktory, ... a ještě jednou díky, že díky tvý dřině můžu v klidu sedět u kompu a říkat Remus tahej, pořádně tahej ... . Jsi borec

Odpověď od Klymčiw Ondřej z 25.01.2016 11:41

Ahoj, to abych si k tomu odpovídání uvařil kávu :) Tak snažil jsem se a ono to vyšlo. Sny se plní a to i v osobním životě.

1. Honda je jedním slovem nejrychlejší. Popravdě jsem zažil pár situací, kdy ti to po písčité rovině jede 155 a vezme tě Honda 175... Když jsou dlouhé úseky, jako například ve třech etapách v prvním týdnu, tak ti vypadnou hračky do kanálu. Na druhou stranu je neuvěřitelné, jak rychle musel jet třeba Štefan, aby si udělal náskok v technickém terénu.
Já osobně na Hondě nebo Yamaze nejel, ale profíci ti u pivka řeknou, kde mají výhody a nebo nevýhody :)
2. Myslím, že je víc než jasné, o co šlo, ale já o tom mluvit nechci. Promiň, že neodpovím. Prostě to je Dakar.
3. Profíci o tom nechtějí mluvit, dělají jen svoji práci a jsou v tom veliké peníze.
4. Komunikovat s jezdcem lze pouze tak, že ho někdo zastaví. Nijak jinak to nejde. Rozhodně to není příjemné, když upravují pravidla uprostřed hry.
5. Musím říct, že to fungovalo velmi dobře.
6. Nevím, jak ostatní, ale já nedostanu od státu ani korunu. I licenci platím do poslední koruny.

Děkuju za podporu a drž palce 👍

fanty
Dotaz od fanty položen 22.01.2016 12:28

Ahoj Ondro. Celou dobu te sleduji a po tvoji havarii jeste aktivneji. Chci se te zeptat, to poskozene kycelni luzko ti nahradili titanem nebo to sesroubovali a ceka se ze to sroste. Preji ti brzky navrat za riditka a snad si rizeni budes uzivat stejne jako do ted, me to trvalo pet let nez jsem se zase poradne svezl po havarii a i ted uz mam mantyneli za ktere nejdu. Lidove receno, me to zpomalilo. Diky za odpoved Pepa ( Havířov)

Odpověď od Klymčiw Ondřej z 25.01.2016 11:41

Ahoj, muselo se to řešit rychle v Argentině. Kus utrženého lůžka se muselo přišroubovat zpět k pánvi a mám tam nějaký plech, šrouby a dráty.. Doufám, že to půjde rychle. Zdraví je u mě na prvním místě a když se to nebude hojit, tak jezdit nebudu..
Děkuju.

Sally06
Dotaz od Sally06 položen 22.01.2016 16:23

Čau velký respekt tobě. Přeji ti brzké uzdravení a co nejdříve zase v sedle
Chci se zeptat, jak ti doktoři vylíčili léčení nebo-li řekli ti, že se můžeš třeba za 3 měsíce začít třeba nohu lehce posilovat nebo nějak začít? Jak dlouho to bude trvat než začneš na plno trénovat? A bude ta doba stačit abys měl natrénováno na další Dakar? Budeš mít nějaké trvalé následky, které tě budou omezovat?
Ten pád byl způsoben tím, že ti jezdci před tebou prášili a nebo by se to stalo i kdyby před tebou nikdo nejel? Je to už taková rychlost, že takovou věc jako kámen v písku může člověk přehlídnout? diky za odpověďi

Odpověď od Klymčiw Ondřej z 25.01.2016 11:42

Ahoj, co se týče zdravotního stavu, tak nikdo přesně nedokáže říct prognózu. Uvidíme, jak to půjde, kazdopádně kdybych sedl za 3 měsíce na motorku, byl by to sen. Spíš jsem bohužel realista.. Určitě nějaké následky budou a bude jen na mě, jak se s tím vypořádám.
Na kdyby moc nehraju, ten kámen tam byl a já měl smůlu.. Když neriskuješ, nic nezískáš. Jel jsem kolem 120, což ještě není takovej fofr. V řece jezdím i 150, ale opravdu potřebuješ vidět, protože ta motorka se chová mnohem hůř, než ve 150 na silnici..
Díky, snad jsem ti odpověděl :)

dkamen
Dotaz od dkamen položen 22.01.2016 19:58

Zdarec Ondro
Dakar jsem bedlivě sledoval i události kolem něj . Nechci tady probírat tvé zranění protože to není jistě nic příjemného ale chtěl bych se zeptat jak se ti celkově líbilo na takovém závodě jaký dakar je, jaka je celková atmosféra jaké je prostředí a krajina kterou se jede z pohledu jezdce.. je vůbec v tak vypjatých situacích čas na to koukat kolem sebe a říkat si super krajina super příroda dobra projížďka a tak.
dík Kamen

Odpověď od Klymčiw Ondřej z 25.01.2016 11:42

Dakar fakt není zábava. Pokud tam jedeš závodit, tak z toho nic nemáš. Dojíždíš v pět až v šest a ráno vstáváš ve tři nebo v půl čtvrté. Na ranním přejezdu nic nevidíš, protože je tma. V rychlostní zkoušce se pouze soustředíš na jízdu no a někdy se koukneš na přejezdu do bivaku.

oxygen
Dotaz od oxygen položen 23.01.2016 18:34

Ahoj Ondro,
to tve salto diky hloupymu kameni jsem sledoval na JIPce, kratce po operaci panve, po saltu z motorky diky hloupymu duchodci 😇
No nic, ty panve nam srostou snad uz behem par mesicu. Ale moc moc ti drzim palce s tim tvym kycelnim kloubem, at se sam vzpamatuje a uzdravi!!
A ten dotaz: nelitujes ted trochu sveho prechodu ze sprintu? Nebylo nam lip na startu pred stromeckem v Hoskovicich? 😃
Za sebe rikam: nebylo, jenom bezpecnejsi to bylo, to jooo😇😀

Odpověď od Klymčiw Ondřej z 25.01.2016 11:43

Ahoj, ty pánve jsou svině :) Sprint má své kouzlo, ale nelituju toho v žádném případě. Bezpečnejší to asi bylo, to je pravda :)

Ať srůstáš, měj se!




TOPlist