Pohled do zákulisí Dakaru: Startujeme!

33. ročník nejslavnější rallye už je v plném proudu. Na místo konání Dakaru, do Latinské Ameriky, vyrazil Jarda Šíma, který bude celou kolonu po dobu závodu sledovat. V první reportáži přináší Jarda dojmy z příprav a startu Dakaru v argentinském Buenos Aires.

Kapitoly článku

Dva roky bez Rallye Dakar už byly k nevydržení. Předchozích pět let novinářské účasti mě dostatečně nabudilo a najednou mi Dakar zmizel daleko do Jižní Ameriky, tedy tam, kam se po ose dojet nedá. Jednou to přece vyjit musí, říkal jsem si každý rok a i když jsem podnikl důležité kroky, nevycházelo to. Tak že by do třetice? Spojení dlouhodobého testu BMW F800GS s poznáním Latinské Ameriky a návštěvou dakarské rallye bylo tím nejrozumnějším řešením a když se přidali i další kamarádi na zaplnění kontejneru, bylo téměř vyhráno. Budu u startu 33. ročníku. Ta představa nabývala čím dál reálnějších rozměrů. Nezměnila na tom nic ani stávka chilských zaměstnanců přístavu. Ta nás „jenom“ ošidila o jeden týden a o projetí Patagonie až na její nejjižnější místo a nevyšla ani návštěva Punta Arenas. Přesto jsme než jsme dorazili ve čtvrtek odpoledne do Buenos Aires, stihli jsme po krásách Chile a Argentiny najet 5000 km.
Míříme rovnou k obelisku na Avenidu 9 De Julio, odkud v sobotu odstartují všichni účastníci Rallye Dakar 2011. Zatím tu dělníci teprve dokončují připevnění reklamních panelů. Fotky jsou o to zajímavější. A pak už rovnou k městskému kulturnímu centru Rural, kde probíhá první den technických přejímek. První na koho narážím je stará (i když stále mladá) známá, příjemná švédská závodnice Annie Seel. A potom už to jde jedno za druhým. Na začátku kolony doprovodných vozů stojí doprovodná Tatra Aleše Lopraise, se kterým se chvíli poté setkáváme osobně. Další den začíná ještě zajímavěji, to když za plotem objevuji dvě yamahy týmu KM racing. To už ale ke své čtyřkolce přichází Pepa Macháček a jsme tak účastni jeho bezproblémové přejímky. Chvíli za ním vyráží i Martin Plechatý. Všemu přihlížejí tisíce Argentinců, toužících po sebemenším kontaktu s jezdci, za které považují i nás. Překvapením pro mě bylo setkání s Giovanni Salou, už jako manager týmu KTM, nesoucí v ruce přilbu s nápisem Marco Coma. Vysvětlení bylo jasné. Ukázal své šedivé vlasy a prohlásil, že závody už pro něho nejsou. Nemohl jsem se hned chvíli poté ubránit osobní fotografii s mým oblíbencem a letošním favoritem Cyrilem Desprem.
Ještě jedno osobní setkání, a to s novým členem posádky Tatry řízené Markem Spáčilem. David Vršecký to bere s nadhledem a na rallye se těší i když přiznává, že to bude těžké. Těžký začátek bude mít možná i Jan Veselý, který, jak mi přiznal, spadl ze žebříku, když lezl na kamion pro pneumatiky. Záda bolí, ale při jízdě se to snad srovná. Odpoledne ještě stíháme veškeré kulturní dění v místním parku i tiskovnku týmu KTM v Red Bull stanu.
V tom vlastním jsem strávil silvestovskou noc v místním parku a sotva dozněly poslední petardy, začala se rozjíždět dakarská kolona do centra ke startovní rampě. Zde jsem se ani nestačil Jana Veselého zeptat co záda a už najíždeli David Pabiška a Ivan Jakeš. Neskutečná kulisa nekončícího davu diváku dodávala akci na monstróznosti. Zarazila mě jen nesportovní pískání diváků při rozhovoru moderátokry s Cyrilem Desprem na startovní rampě. Špalíry diváků nás doprovázely až do prvního bivaku ve Victorii a neobešlo se to mnohokrát bez společného fotografování u motocyklů.

Informace o redaktorovi

Jarda Šíma - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist