Ondřej Klymčiw před svým třetím Dakarem

Při své dakarské premiéře v roce 2015 dojel s velkou slávou dvacátý, o rok později jeho snažení zastavil pád ve vysoké rychlosti, během kterého si poranil pánev, měl vykloubenou kyčel a velké problémy se slezinou a hrudníkem. Jak dopadne český motorkář Ondřej Klymčiw na nejtěžším závodě světa tentokrát?

Když se vylízal ze všech svých zranění a trvalo to sedm měsíců, pustil se jedenatřicetiletý závodník pod dohledem kondičního kouče Ivana Svědíka do přípravy na další Dakar. Vůbec přitom nevěděl, jestli bude v takovém stavu, aby v Jižní Americe na začátku ledna příštího roku jel. Příprava mu ale vyšla parádně, a tak sympatického Východočecha opět uvidíme na startu Dakaru. Tentokrát už 2. ledna v paraguayském hlavním městě Asuncion. Koncem srpna Klymčiw vyrazil na sedmidenní Serres Rally do Řecka, kde nakonec skončil se svou Husqvarnou 450 ccm druhý za slovenským fenoménem Štefanem Svitkem. Na Rallye OiLibya Maroc, kde byla skvělá konkurence, včetně továrních týmů, i díky tomu, že je závod v marocké poušti zařazen do seriálu mistrovství světa dálkových soutěží, dojel třináctý.

"Příprava díky mému zranění byla kratší, ale zase intenzivnější. Nemohl jsem jezdit na motorce, ale místo toho jsem hodně jezdil na kole. A jak se říká, jízda na kole se nezapomíná a s motorkou je to stejné. Dokonce si dovolím říct, že jsem na tom lépe než loni," řekl Klymčiw na setkání se svými fanoušky. Jezdec ale bez okolků přiznává, že jej vážná havárie poznamenala. "Myslím ale, že v dobrém slova smyslu. Od toho pádu pracuje tělo na motorce úplně jinak. Jako by mě lépe poslouchalo. Dříve jsem těžko hledal takové porozumění mezi hlavou a tělem a teď, co řekne hlava, tělo udělá na 110 procent. Možná ze strachu z nějakého pádu," tvrdí  Klymčiw.

Zároveň prozradil, že v přípravných závodech několikrát radši ubral rychlost a nejel na maximum. "Na nebezpečných rovných úsecích jsem hodně přemýšlel, zda mi to za to stojí. Radši jsem se soustředil na technické úseky, kde jsem čas dokázal nahnat, a na rovinkách jsem si nechával drobnou rezervu," uvedl Ondřej Klymčiw, který se na Dakar připravoval mimo jiné i tak, že spal v kyslíkovém stanu. Dělá to tak i jeho motorkářský kolega z Dakaru David Pabiška. "Hypoxický stan jsem používal v přípravě již loni a nadmořská výška mi pak nevadila. Nebylo mi zle. Proto to využívám i letos a dal jsem tomu ještě o měsíc více," zhodnotil technickou vymoženost dakarský veterán Pabiška.

 

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):



TOPlist