Ondřej Klymčiw odpovídal on-line

Když loni v červenci dostal Ondřej Klymčiw dopis, který potvrzoval jeho start na Rally Dakar 2015, cítil obrovskou radost a zároveň velkou zodpovědnost. Splnil si tím svůj velký sen k němuž vedla dlouhá cesta životem, který má spojený s motorkami. To ještě netušil, že v této nesmírně náročné soutěži bude celkově dvacátý, druhý v kategorii nováčků a osmý v třídě amatérů. Zároveň je nejlépe umístěným českým závodníkem letošního Dakaru.

Ondřej Klymčiw odpovídal on-line
Možná někoho překvapí fakt, že Ondřej závodil na čtvrt míle v sedle super výkonných speciálů v rámci mistrovství dragsterů. Nicméně jízdě v terénu věnoval veškerý volný čas a jako hobby jezdec absolvoval téměř všechny domácí enduro závody. Cítil ale, že chce zkusit něco víc.
Nakonec to byl několikanásobný vítěz Dakaru Josef Macháček, který Ondřeje nasměřoval na zahraniční navigační závody. První rallye jel v roce 2013 v Tunisu a hned byl sedmý. V dalších kláních už Ondřej sahal po vítězství a bylo mu jasné, že pokud chce uspět, potřebuje trenéra a kvalitní motorku. Tehdy začal spolupracovat s Karlem Schoderem, bývalým úspěšným závodníkem enduro. Zkušenosti z dalších závodů rallye Ondřeje postupně přiblížily šanci jet Dakar a v lednu 2015 stál na startu v Argentině.
Premiéru v Dakar Rally spojil Ondřej Klymčiw s týmem Barth Racing, jenž vznikl spojením aktivit samotného jezdce a Michala Burkoně, jenž vede firmu skupiny Barth. Cílem premiérové mise bylo co nejlépe reprezentovat Českou republiku v nejnáročnější rallye světa. Celkovým dvacátým místem a se statusem nejlepšího českého motorkáře Dakaru se jim to zcela určitě podařilo.
On-line rozhovor: Klymčiw Ondřej

Dotazy je možné vkládat do 28.01.2015 20:00
Klymčiw Ondřej bude odpovídat mezi 26.01.2015 11:00 a 28.01.2015 23:55

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

kp5
Dotaz od kp5 položen 26.01.2015 v 12:10

Ahoj Ondrej, parádny výkon! Akej národnosti sú Tvoji rodičia, konkrétne otec?

Odpověď od Klymčiw Ondřej položen 28.01.2015 v 19:25

Ahoj, díky! Můj táta je Čech jak poleno, ale naši předci pocházeli z Ukrajiny.

tomasd.
Dotaz od tomasd. položen 26.01.2015 v 13:56

čau Ondro, budeš dál jezdit dragstry nebo po tomhle úspěchu se budeš věnovat jen enduru/offroadu? Už se objevila nějaká nabídka?:) A mimochodem, gratuluju k výkonu i výsledku!

Odpověď od Klymčiw Ondřej položen 28.01.2015 v 19:28

Ahoj Tomáši, dragstery jsou jako bejvalka, vracet se nehodlám:) Chtěl bych se věnovat především dálkovým rally.Na tu pravou nabídku teprve čekám:)

foky
Dotaz od foky položen 26.01.2015 v 14:03

Ahoj,
prvně bych chtěl pogratulovat k bomba výsledku a popřát mnoho štěstí do dalších ročníků!.
Rád bych se zeptat zda jezdíš na moto i "v civilu", popř. na čem.
Dík.

Odpověď od Klymčiw Ondřej položen 28.01.2015 v 19:31

Ahoj foky, děkuju za přání. V civilu se na motorce téměř nepohybuju, ale v garáží mi odpočívá BMW R100 GS a R1100 GS. Doufám, že letos budu mít víc času se jim pověnovat.

BlackBlade
Dotaz od BlackBlade položen 26.01.2015 v 14:16

Ahoj Ondro, velká gratulace k výsledku, jsi borec!
Prosím tě, zajímala by mě tvoje příprava fyzičky = jak vypadal tvůj "klasický" tréninkový týden?
Předem děkuji za odpověď.

Odpověď od Klymčiw Ondřej položen 28.01.2015 v 19:40

Ahoj, děkuju za tuhle otázku, ale odpověď by byla na několik stránek, takže ve zkratce:) Veliký objem běh, kolo v nízké tepové frekvenci, balanční cvičení. Do toho samozřejmě minimálně 3x týdně motorka plus další sportovní aktivity. A dobrá strava jako základ.
Počasí nerozhoduje, plán je třeba plnit.

olin
Dotaz od olin položen 26.01.2015 v 14:16

Ondro , především Ti blahopřeji k tomuto senzačnímu umístění , coby nováčka na Dakaru. Celou rally jsem přes internet sledoval a překvapil jsi mne , jakož i Svitko s Jakešem. Nechápu však jak " křehká " dívka Laia Sanz mohla teto těžký závod zvládnout a s tak dobrým umístěním ? Přestože vím, že je několika násobnou ženskou vítězkou různých enduro soutěží. Co říkáš na ni Ty , který ses tam sní určitě setkal.
Díky za odpověď. Oldřich.

Odpověď od Klymčiw Ondřej položen 28.01.2015 v 22:00

Ahoj, na tuto otazku jsem zapomel, proto odpovim z mobilu pri rizeni auta :)
Laia je velmi kvalitni jezdec, v Maroku jsem na ni mel, ale bohuzel Dakar je jina zalezitost. Ono je to trosicku zamotane a mela trosicku vyhodu v urcitych vecech. Secteno podtrzeno je to prijemna holcina ktera si na nic nehraje a podava kvalitni vykony. Hluboce smekam a drzim Laie palce :)

mart.
Dotaz od mart. položen 26.01.2015 v 14:42

Ahoj Ondro, velká gratulace k Top 20! Jak po Dakaru hodnotíš Ktm rally replicu? Bylo nutné měnit motor, případně jiné komponenty? Uvažuješ o účasti na dalším Dakaru, případně co na základě získaných zkušeností změníš v přípravě? Ehm... trochu víc otázek Díky za odpovědi!

Odpověď od Klymčiw Ondřej položen 28.01.2015 v 19:52

Ahoj, děkuju za pochvalu. KTM 450 RR je dle mého názoru nejlepší, co vlastně může hobbík jako já, koupit. Ta motorka je naprosto bezpečná a velmi stabilní. Motor jsem měnit nemusel a popravdě jsem ho šetřil. Mechanik měnil pouze opotřebované nebo rozbité součástky, takže musím říct, že motorka funguje dobře. Pochopitelně má své bolesti jako každá motorka, ale na to je třeba dávat pozor. Pokud pojedu na další Dakar budu muset pilovat jízdu na motorce neb mi to moc nejde :)

Alfonc
Dotaz od Alfonc položen 26.01.2015 v 15:05

Ahoj Ondro, nemám jen skromný dotaz a to, zda bude v roce 2016 berna? Každopádně mi dovol ještě jednou poděkovat za celý letošní Dakar, který byl z mého pohledu "diváka na gauči v teple domova", asi ten nejzajímavěší, za posledních 20 let, co tuto úžasnou soutěž sleduji. Výkon našich (ČR/SK) závodníků byl obdivuhodný a největší překvapení byl tvůj super výkon!!! Ještě jednou DÍKY ONDRO!!!

Odpověď od Klymčiw Ondřej položen 28.01.2015 v 19:54

Ahoj, děkuju ale je to opravdu práce celého teamu, trenérů, motorky... Moje zásluha je tak 15%.. Bedna by byla krásná, ale musíme stát nohama na zemi a budu rád, když se mi opět povede TOP20.

wet-dog
Dotaz od wet-dog položen 26.01.2015 v 15:43

Ahoj Ondro, zajímalo by mě, jestli když by jsi na příští Dakar dostal nabídku od nějakého velkého týmu jako nosič vody jestli by jsi to vzal nebo by jsi dal přednost malému týmu a být jedničkou jako letos.
Dík

Odpověď od Klymčiw Ondřej položen 28.01.2015 v 19:56

Ahoj, to je poměrně složité. Jak se ale říká, nikdy neříkej nikdy... Tohle je spíš na probrání u pivka :)

Balouch
Dotaz od Balouch položen 26.01.2015 v 16:12

Ahoj Ondro,

pořád nějak nedokážu pochopit jak si mohl porazit naše renomované závodníky? Nevim jak David Pabiška, ale Milan Engel je tušim několikanásobnej mistr ČR v enduru a strašnej palič! Takže otázka je jednoduchá... Kdy si jako vlastně začal jezdit na enduro motorce a na jakym modelu? Jaký si jezdil konkrétně enduro závody (kategorie, licence), v jakých letech (jaký ročníky) a jak jsi se umisťoval?
Ještě by mě samozřejmě zajímalo tvé vyjádření k Davidovo lehkému ohrazení se vůči tvojí osobě ve smyslu, že si údajně jemu nebo někomu jinému nepomohl, ale sám jsem to ani vlastně nepochopil v jaké to mělo být situaci, takže se tě na to ptát nebudu....

Díky za odpověď a ještě jednou gratuluju k neuvěřitelnýmu výkonu...

Honza

Odpověď od Klymčiw Ondřej položen 28.01.2015 v 20:01

Ahoj, v první řadě musím říct, že jsem naprostý amatér.. Na motorce jezdím celý život, ale začal jsem se tomu pořádně věnovat vlastně asi 14 měsíců nazpět. Vlastně jsem byl bezlicenční jezdec nebo licence C,B.. Motorky dělám opravdu z lásky a protože mě to baví.
Přesně vím, co myslíš a vyjádřím se k tomu v jedné z dalších otázek :)

sindy007
Dotaz od sindy007 položen 26.01.2015 v 16:46

Ahoj, v první řadě gratulace k supr výsledku hned při prvním startu, jen tak dál!!!

Zajímal by mě tvůj pohled na situaci, kterou popisoval v nedávném rozhovoru David Pabiška také zde na motorkářích, kde tvrdí, že jsi prý v jedné z prvních etap nezastavil u něho když poskytoval pomoc Zdeňku Gottvaldovi, v této souvislosti by mě také zajímala situace ohledně českých motorkářů na dakaru, vztahy mezi vámi a případná pomoc s čímkoli v bivaku.

Děkuji za odpověď a přeji mnoho úspěchů jak za řidítky motocyklu tak v životě )

Odpověď od Klymčiw Ondřej položen 28.01.2015 v 20:35

Ahoj, ono to vyjádření SP Moto je velmi těžko pochopitelné, takže nejprve musím uvést na pravou míru, co tím chtěl básník vlastně říct. Zdeňka sem vůbec netahejte, protože ten s tím nemá nic společného. I když jsem u Zdeňka zastavoval vlastně v den pódia i v první den závodu, kdy měl bohužel technickou poruchu..
Vůbec jsem se k tomu nechtěl vyjadřovat, protože je mi jasné, o co ze strany SP Moto jde... Jednalo se o druhý den v Bolívii. Na solném jezeře jsem potkal možná tři stojící motorky, potom před tankovačkou stál Walkner, který mi naznačoval, ať valím dál. Těsně před tankovačkou stál Barreda, který za mnou přiběhl pro nářadí, bohužel jsem ale ztratil kompletní šusplech i s nářadím, takže nebylo jak pomoct. Na start po dotankování jsem musel motorku roztláčet.. Už tady jsem měl na Davida najeto nějakých 12 minut a věděl to i on. Dokonce mám pocit, že tento úsek jsem dojel celkově druhý. Asi po 30km stál Viladoms a jasně naznačoval, že je game over a ukazoval na motor. Přijel jsem k úseku plného bahna a zvolil jsem pravou stranu.. Zleva se mi objevil Ivan Jakeš a tak zvedám palec, zda je OK, a on jen pokrčil rameny. Valil jsem dál s vědomím, že je bohužel out of the race.. Pochopitelně i já se o několik set metrů dál řádně vyválel a nemohl rozchodit motorku, ale zázrakem po potlačení chytla. Asi za 400km se startovalo do druhé SS a přijel Ivan. Ptám se ho, co se dělo, a on jen, že potřeboval roztlačit. V tu chvíli mě to velmi mrzelo a omluvil se mu asi třikrát.. On se smál a ať to vůbec neřeším, že mi mohl ukázat lépe. Omlouval jsem se mu ještě v depu a on se pořád smál a posílal mě do háje, ať to vážně neřeším. Byla by to pro mě možná minutová ztráta do něj drcnout.. David u našeho rozhovoru stál, proto doteď nechápu jeho reakci. Po přečtení rozhovoru s Davidem jsem pro klid duše psal ještě Ivanovi, jestli je všechno ok, odpovědí mi byla hromada smajlíků a ať si zvykám.
Nejlepší bude, když se na to někdo zeptá přímo Ivana a myslím, že dostane podobnou odpověď :)
Tato věc je pro mě tímto uzavřená.

huskyman
Dotaz od huskyman položen 26.01.2015 v 16:48

Ahoj, perfektní výkon, gratulace Chtěl bych se Tě prosím zeptat, kolik cca času obnáší během roku příprava konkrétně na tento závod? Díky moc a ať se i nadále daří nejen za řídítky

Odpověď od Klymčiw Ondřej položen 28.01.2015 v 20:38

Ahoj, toho času bylo poměrně dost. Pochopitelně tím velmi trpí nejen můj osobní život, ale i trenéra Karla Schedera :) Jsou to komplet víkendy, v týdnu do večera a to se nebavíme o výletech do Maroka či do Řecka. Na druhou stranu, čím víc natrénuji, tím více jsem v bezpečí.

Vladimirator
Dotaz od Vladimirator položen 26.01.2015 v 19:31

Ahoj Ondro,gratulace velká!
Letošní Dakar byl označován za velice náročný.Dovedeš si představit kdyby Dakar 2016 byl ještě náročnější?Řikals letos,že už si na dně na svém limitu nebo tam byla ještě rezerva?S motorkou spokojenost?
Díky a at´se daří i nadále.
S pozdravem Vesy

Odpověď od Klymčiw Ondřej položen 28.01.2015 v 20:41

Ahoj, já se dost šetřil. Vůbec jsem nevěděl, co bude, takže jsem opravdu nastavil ECO a můžu říct, že bych ještě pět dní při velkém štěstí odjel v podobném tempu. Jaký bude Dakar 2016? To nikdo neví a ani nad tím raději přemýšlet nebudu. Motorka šlapala jako hodinky a za to musím pochválit pochopitelně Karla, který tomu dal naprosto vše :)

yacupp
Dotaz od yacupp položen 26.01.2015 v 19:57

Ahoj Ondro, předem velká gratulace k tvému výkonu! Setkal jsi se někdy v etapě s tím, že WP zcela jasně nebyl v místě, kde byl zakreslen v roadbooku a tovární jezdci s jeho projetím neměli problém? V kuloárech se prý říká, že dostávají k roadbooku více informací než ostatní jezdci.. Nechce se mi tomu věřit. Poté prosím o info co sis všechno dělal na motorce v maratonském bivaku? Díky a ať ti to jezdí!!!

Odpověď od Klymčiw Ondřej položen 28.01.2015 v 20:50

Ahoj, přesně vím, kam míříš.. Ano, stalo se to v jedné etapě, kde WP byl úplně mimo. Prý 2,5km od cesty. Pokoušel jsem se ho hledat s Verhoevenem, ale po 20 minutách jsem raději pokračoval, protože jsem měl obavu, aby mi vyšel benál. Takže někdy ztráta může znamenat jistotu a já ji zvolil.
Asi ano, někteří ten bod najdou velmi jistě a další mají štěstí, že tam někoho vidí. Já to štěstí neměl, tak jsem se klidil a dostal 40 minut :)
V marathonském bivaku proběhneš celou motorku, uděláš vzducháč, kontrola oleje a vody, postaráš se o řetěz, dráty na kolech a další drobnosti.. Nic zásadního.

matesxx1100
Dotaz od matesxx1100 položen 26.01.2015 v 21:42

ahoj bangu rad bych vedel, jestli by ses mi mohl sroubovakem podepsat na motorku. pro mne jsi vitez! méďa.

Odpověď od Klymčiw Ondřej položen 28.01.2015 v 20:51

Ahoj můj kamaráde :) Pochopitelně se zastav a rád se ti podepíšu :D

maman
Dotaz od maman položen 27.01.2015 v 09:04

Moc gratuluji k výbornému úspěchu, tudíž i výborné reprezentaci České republiky.
Proto se nabízí otázka: jaká je podpora vašeho sportu, potažmo celého motorsportu ze strany státu?
Dík a s pozdravem Milan

Odpověď od Klymčiw Ondřej položen 28.01.2015 v 20:53

Ahoj, pochopitelně ze strany státu, potažmo AČR, nic není a asi o nás ani nevědí nebo nechtějí vědět :) Musíš sehnat partnery a k tomu rozbít prasátko, to je realita.

KTMkarlito
Dotaz od KTMkarlito položen 27.01.2015 v 13:21

Ahoj Ondro.Také se připojuji s gratulací k výsledku. 20. místo je opravdu super a asi všechny kdo se kolem endura pohybují hodně překvapilo, ne? A rád bych se zeptal, jak to bylo s tvým neposkytnutím
pomoci na trati o kterém mluvil David? A navíc krajanům? Nevím jak u tebe, ale tohle se mezi
enduráky bere jako hodně přes čáru!? A většinou si to doprovody a spolujezdci dlouho pamatují!!
Díky za odpověď a ať ti to jezdí takhle dobře i nadále.

Odpověď od Klymčiw Ondřej položen 28.01.2015 v 20:59

Ahoj, výše najdeš mou odpověď :) Pokud by byla třeba moje pomoc, pomůžu. Sám jsem stál na druhé straně, kdy šlo o mé zdraví, a soupeř zvolil vítězství, než mi pomoct. Na druhou stranu musím pochválit profíky z předních míst. Pokud mají závadu a bylo by je potřeba táhnout, ani tě nepřibržďují protože vědí, že tě budou jen zdržovat. Vědí, že je může táhnout někdo, komu nejde o vteřinky..

morabo
Dotaz od morabo položen 28.01.2015 v 07:19

Ahoj a gratulace i tady Nevidim tu dotazy na roadbook, tak to napravim. Dochazi casto ke zmenam a jsou k nim rozpravy, nebo jen nekde visi papir?! Delas si pripravu, barvickujes RB sam? A jak casto se vubec naviguje ve srovnani s Evropou, asi bude zalezet na etape, ale vychazi to prumerne na stovky metru, nebo spis na nekolik km? Kolik potom oken miva jeden den? A konecne jak moc je RB precizni a jak casto je treba jet popularne "po citu"? Dik a zatim se mej! B.

Odpověď od Klymčiw Ondřej položen 28.01.2015 v 21:05

Ahoj Boris :) RB si dělá každý sám. Změny jsou jen drobné, ale je třeba se tomu pověnovat. Délka RB se liší každý den a není pochopitelně závislá od délky SS, ale od členitosti. Na každé tankovačce odtrhávám již projeté, aby se mi případně nezasekl RB. Značení je celkem dobrý, ale já tomu stejně nevěřím, a nechávám si fóra :)

čejkyn.
Dotaz od čejkyn. položen 28.01.2015 v 18:43

Ahoj Ondro, zajímá mě, proč si nepomohl Davidovi po jeho pádu a jen si projel kolem něj. Myslím si, že v takových chvílích je víc než na místě pomoct. Jinak blahopřeju k parádní dakarské premiéře.

Odpověď od Klymčiw Ondřej položen 28.01.2015 v 21:10

Ahoj, odpověď a vysvětlení o co šlo, najdeš výše. Je v tom trošičku guláš a chápu, že jsi to z rozhovoru SP Moto nepochopil. A co se týče Davidova pádu tak jsem tam vůbec nebyl, kdyby ano určitě bych mu pomohl.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 20x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist