Milan Engel se na Dakaru dere vzhůru

Milan Engel (KTM - Moto Racing Group) se stal po nešťastném vypadnutí Ondry Klymčiwa nejlepším českým závodníkem v kategorii motocyklů na letošním Dakaru. I v deváté, maratónské etapě potvrdil zlepšující se výkony. Dvě etapy, kdy závodníci nemají povolenou pomoc svého týmu jak po dojetí, tak během nich, zamíchaly celkovým pořadím, což právě pro Engela znamenalo posun směrem vzhůru.

Český závodník, který jede svůj čtvrtý Dakar si během toho ročníku prošel jak drobnými technickými problémy, ale postihla ho také smůla. Například, když mu osm kilometrů před cílem páté etapy došel benzín, přestože jako většina závodníků měl natankované obě plné nádrže. Později se však zjistilo, že to bylo díky technickému problému se vstřikováním, který byl bezprostředně týmem vyřešen. S čistým štítem a vědomím dalšího zlepšení se tak Engel vydal do první maratónské etapy. Ta se odehrávala ve vysokých nadmořských výškách, což vyžaduje větší nápor nejen na jezdce, ale i na techniku. „Bylo to dost náročné a dlouhé. Strašně kilometrů, pořád pršelo a byla velká zima. Organizátor trať ale naštěstí nijak nezkracoval, bláto mi totiž sedí“, popsal Engel podmínky první části maratonské etapy.

Bohužel i tu ho potkaly technické komplikace, naštěstí ale nešlo o nic, díky čemu by nebyl schopen pokračovat dál. „Celé ty blátivé podmínky mě stály přední blatník, který mi díky náporu prostě upadl. Musel jsem jet nějakých 300 kilometrů bez blatníku, takže veškeré bláto a voda mi šly přímo do brýlí, přístrojů a chladiče. Bylo to hodně náročné a ještě ke konci etapy jsem málem ztratil sedlo, takže posledních 50 km bylo nutné odjet vsedě, abych ho neztratil,“ uvedl endurový mistr České republiky.

Přesto všechno se Milan Engel dostal do cíle a měl pár hodin na to, aby všechny tyto technické komplikace vyřešil. Druhá část maratónské etapy vedla z Uyuni do níže položeného města Tupiza. Speciálka měřila přes 400 kilometrů. „Sjížděli jsme dolů do Tupizy a bylo to celé hodně rychlé. Měřený úsek natahali hodně na dlouhých pistách a občas se jelo v trávě s pískem, což bylo hodně náročné, ve vysokých nadmořských výškách jsem se celkem zadýchal a v malých rychlostech se s motorkou pral.“

Engelovi se však nakonec zadařilo, etapu skončil na skvělém 26. místě a celkově se posunul na místo 28., což v tak nabité konkurenci bere jeho jeho tým jako úspěch. Navíc v rámci českého zastoupení jde jednoznačně o nejlepšího pilota v kategorii motocyklů. Devátá etapa do Salty byla díky špatnému počasí a množství srážek zrušena, takže celý tým spolu s jezdci ještě po maratónské etapě absolvoval přes 500 kilometrů dlouhý přejezd do bivaku právě v Saltě, kam dorazil až po čtvrté hodině ranní.

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist