Mechanici museli Michkovi pomáhat do boty

Obrovský úspěch zaznamenal Martin Michek v úterý na Dakarské rallye. V deváté etapě se dostal do cíle jako devátý nejrychlejší jezdec, což je jeho maximem ve slavné pouštní soutěži. Přitom českobudějovického motorkáře trápí už druhý den naražený kotník. „Ráno mě museli dostat do bot mechanici, skoro až násilím jsme to tam nasoukali. Pravá noha se mi totiž nafoukla,“ uvedl ke svému triumfu Michek.

Tohle je úspěch jako řemen! Vždyť na letošním ročníku je sedm továrních týmů (Honda, Gas, Husquvarna, KTM, Hero, Sherco nebo čínský Kovy). Ty mají oproti českému ORIONU – MRG zcela jiné technické a finanční možnosti. A hlavně vycházejí z celoroční přípravy. „Tovární jezdci najedou za rok v písku třeba 50 tisíc kilometrů, já jenom dva tisíce. Na Dakaru je musím stíhat díky odhodlání, nasazení nebo energii, kterou získávám přes den také od fanoušků,“ popisuje Michek, kterému se povedl v úterý životní výsledek. Michek rovněž poskočil na dvanácté místo celkového pořadí. „Asi budeme Martinovi dávat prášky proti bolesti před každou etapou,“ smál Ervín Krajčovič, šéf týmu ORION – Moto Racing Group. Michek se ve výsledcích původně objevil na sedmém místě. Z něho ho však odsunuly dodatečné kompenzace soupeřům. „Víme například o jezdci, který pomáhal někomu jinému, a tak došlo ke korekci jeho času,“ vysvětil Ervín Krajčovič, šéf týmu ORION – Moto Racing Group.

V nejtěžší dálkové soutěži byl Michek nejlépe v předchozím ročníku rovněž na devátém místě v etapě, na svém kontě má ještě tři desáté příčky. „Pamatuji si ročníky, kdy jsem dojel do cíle kolem dvacátého místa a byl to obrovský úspěch. Deváté místo je až neuvěřitelné kvůli té obrovské konkurenci,“ zdůraznil Michek, který v úterý ztratil pouze přibližně 10 minut na nejrychlejšího Argentince Luciana Benavidese. Na vedoucího jezdce, Američana Skylera Howese (oba tovární Husqvarna), ztrácí více než hodinu.

Přitom Michka stále trápí naražený kotník, zranění si přivodil v nedělní etapě a nepomohla ani intenzivní léčba v pondělím volném dni. „Ráno to vůbec nevypadalo na takový úspěch. Vzal si prášek na bolest a pak mu mechanici pomáhali do boty. Je to pro náš tým historický výsledek, Martinova etapa sedla. Pomohlo také, že se vpředu bloudilo v otevřených terénech, Martin toho skvěle využil a jel velmi rychle,“ popsal Ervín Krajčovič, šéf týmu ORION – Moto Racing Group.
Ani samotný Michek zajetému výsledku v cíli nevěřil. „Deváté místo v etapě je až neuvěřitelné po tom, co mám trochu zdravotní problém s naraženým kotníkem na pravé noze. Etapa byla moc heká, chvilku jsme se brodili v takové řece, vodu jsme měli až po motor. Máme před sebou ještě pět dní, musím jít zase nohu ledovat,“ dodal s úsměvem. Závěrem dne pak jeho tým zjistil, že má na motorce prasklý rám. „Byli u nás zástupci KTM a museli jsme ho svařit. Vše by mělo být v pořádku,“ dodal Michek.

 

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist