Martin Macek po návratu z Dakaru

V pátek se v Letňanech uskutečnila tisková konference s Martinem Mackem a jeho mechanikem na téma letošního Dakaru. Nakonec z toho bylo spíše neformální setkání, kde ke slovu přišli i samotní fanoušci.

Probíralo se téměř vše od techniky přes podmínky v zemi, až po osudné Martinovo přeřazení z kategorie matrathon do Super production.

Technika

Martin i jeho mechanik Honza pochválili Yamahu a její výkony. Největším technickým problémem celého Dakaru byl prasklý píst 20km před cílem etapy, kde Martina musel do cíle dotáhnout týmový kolega. Naštěstí píst neudělal v motoru velkou paseku, takže nebyla nutná výměna a tím i pád do kategorie SP(který nakonec stejně bohužel přišel, ale o tom později).
Jenom pro zajímavost Martin za závod spotřeboval 4 řetězové sady a 5 sad ráfků. Ráfky sundané jako "zničené" při prvních etapách se nakonec ještě dostaly ke slovu ako "celkem slušné" na konci závodu.

Organizace

Z organizačního hlediska byl jihoamerický Dakar plný protikladů. Na jedné straně perfektně zařízené bivaky, dokonalé zázemí, sprchy a podobné vymoženosti. Do bivaku, ani z něj se nemohl dostat nikdo, kdo tam nepatřil. Celá trať byla lemována policisty a vojáky, kteří nedopustily žádný incident, při kterém by mohl být zraněný jezdec, nebo některý z fanoušků(všechny se bohužel uhlídat nepodařilo).
Na straně druhé je tu zkracování etap, neinformovanost závodníků a novinářů. Nedostatek informací doprovázel celou soutěž, my u internetu jsme věděli mnohdy víc, než samotní závodníci. Dalším problémem byly změny trasy, ke kterým A.S.O. přistoupili z důvodu odpadnutí velkého množství závodníků hned v prvních etapách. Tato rozhodnutí pak byla zdůvodňována špatným počasím, nebo archeologickým výzkumem v oblasti rally.

Dojmy ze závodu

Celkové dojmy jsou samozřejmě pozitivní, Martin byl druhou nejlepší Yamahou ve startovním poli, osmnáctý v celkovém pořadí a nebýt "udání" po poslední etapě, tak i vítězem kategorie marathon. Martin má podepsanou smlouvu s Yamaha europe až do roku 2011, takže se můžeme těšit na jeho účast i příští rok. V kuloárech se také začíná živě diskutovat o stavě speciálu pro třídu SP o obsahu 700ccm.  Jak to dopadne uvidíme.

Jak to bylo na konci

Samozřejmě jsem se nemohl nezeptat na incident po poslední etapě, kdy na Martina podal brazilský závodník protest, myslel si, že Martin má nevyhovující motor a jeho Yamaha je moc rychlá. Všechny díly ale vyhovovaly a byly označené(jsou části motorky, které za závod nesmí být vyměněny - motor, rám, atd. ).
Komisaři po dlouhé kontrole motorky zjistili, že Martin má neodpovídající brzdové kotouče. O vlivu kotouče na rychlost jízdy si jistě uděláte obrázek sami, ale nedalo se nic dělat, pravidla platí pro všechny. Jde jen o to, jaké svědomí má onen jezdec a jak si vychutnal okamžiky na cílové rampě, vždyť měl na něj Martin náskok přes dvě hodiny.

Dovolím si ještě připomenout dobročinnou dražbu Martinovi přilby, se kterou jel letošní Dakar.

Informace o redaktorovi

Matěj Oliva - (Odebírat články autora)
Vašek Maleček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist