KTM hlásí: Na Dakar jsme připraveni

Není většího favorita na vítěze nastávajícího 37. ročníku Rally Dakar, než tovární tým KTM a jeho španělský klenot jménem Marc Coma. Čtyřnásobný vítěz nejtěžšího závodu světa přišel o svého odvěkého rivala Cyrila Desprese, který přešel na čtyři kola, navíc mu bude v Jižní Americe vypomáhat velmi silná skupina týmových kolegů.

KTM na Dakaru kraluje už roky. Tato rakouská značka vyhrála soutěž motocyklů v posledních dvanácti ročnících bez jediného přerušení. Španělský fenomén Coma triumfoval v letech 2006, 2009 a 2011 a 2014. Jeho souboje s bývalým týmovým kolegou Francouzem Cyrilem Despresem (letos jel Yamahu) patřily k největším ozdobám a tahákům posledních ročníků soutěže. O dominanci týmu KTM Red Bull Factory svědčí i fakt, že vloni vyhrál Despres před Portugalcem Rubenem Fariou, letos zase Coma před svým španělským krajanem Jordi Viladomsem. Všichni jeli na motocyklech KTM 450 Rally. Ani s odchodem pětinásobného vítěze Dakaru Desprese ale nespadne jezdcům KTM další úspěch jen tak do klína.
 
Vždyť ve startovní listině Dakaru 2015 jsou taková jména jako loňský mistr světa vytrvalostních rally Portugalec Paulo Goncalves či zřejmě nejrychlejší jezdec současnosti, ale v navigaci někdy tápající Španěl Joan Barreda. Oba z továrního týmu Hondy, která do rally vrazila spoustu peněz a chce vidět odpovídající výsledky. Sedmý Dakar na jihoamerickém území (kdysi se jezdilo v Africe) pojede také letos třetí Francouz Olivier Pain, kterého v továrním týmu Yamahy tentokrát doplní bývalý Comův nosič vody Španěl Juan Pedrero. Naproti tomu nikdo nebude mít tak velký doprovodný tým jako Coma. KTM rovněž vysílá do Buenos Aires, kde rally 4. ledna startuje, další silné jezdce. O Rubenu Fariovi a Jordi Viladomsovi už byla řeč, doplní je ale i vždy spolehlivý a africkými pouštěmi ošlehaný Polák Kuba Przygonski, neustále se zlepšující Brit Sam Sunderland a nově i bývalý mistr světa již zrušené motokrosové třídy MX3 Rakušan Matthias Walkner.
"Naší největší předností je, že se můžeme plně spolehnout na kvality motocyklů KTM 450 Rally. To je naše hlavní zbraň. Nová, odlehčená verze motocyklu s kompaktnějším rámem měla ostrou závodní premiéru na Rally Maroko. Od té doby jen dolaďujeme menší věci, do motoru se vůbec nezasahuje. Největším vývojem prošlo zadní pérování, kvůli kterému jsme kdysi nebyli schopní vždy najít to nejoptimálnější nastavení. Pořád na tom tvrdě pracujeme tak, abychom na startu Dakaru 2015 byli plně připraveni," uvedl Coma. Velké jihoamerické dobrodružství začíná 4. ledna v argentinském hlavním městě a skončí 17. ledna opět tam, kde začalo, tedy v Buenos Aires. Motocyklisté absolvují dohromady 9295 kilometrů, z toho 4752 km bude měřených.
 

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist