KM Racing se chystá na Dakar

Sedlčanský tým KM Racing, patřící už k inventáři dakarské rally, představil v domácím prostředí Sedlčanské kotliny svoje plány na letošní sezónu, piloty, kteří jej budou reprezentovat a také techniku, s níž vyrazí do bojů o vavříny v dálkových soutěžích.

Kapitoly článku

Prezentace týmu KM Racing


Tým KM Racing vznikl v roce 2008 spojením kamionového Teamu Martina Macíka a motocyklového týmu Pavla Kubíčka. Zatímco Martin Macík se aktivně v roli pilota kamionu Liaz účastnil Rallye Dakar už od roku 2003, společná účast pod jednotnou hlavičkou KM Racingu je spojena s existencí jihoamerických ročníků Dakaru od roku 2009. Během šesti jihoamerických klání tým nasadil soutěžní kamiony Liaz s piloty Martinem Macíkem st., Martinem Macíkem ml., Ladislavem Fajtlem, Vlastimilem Vildmanem, Jaroslavem Valtrem a Józefem Cabalou, motocyklisty Davida Pabišku, Dušana Randýska, Lukáše Kvapila a Ivana Jakeše a čtyřkolkáře Josefa Macháčka a Martina Plechatého. Tým se vedle Dakaru účastnil také ruské Silk Way Rally a několika menších soutěží jako Baja Aragon ve Španělsku, Baja Drawsko a Baja Poland v Polsku nebo Hungarian Baja v Maďarsku.

V letošním roce se tým představí ve dvou kategoriích a to v kamionech a motocyklech. V soutěžním kamiónu Liaz se představí syn zakladatele týmu Martin Macík mladší, s motocyklem Yamaha WR 450F Rally pak ve žlutých barvách týmu KM Racing pojede Lukáš Kvapil. S těmito piloty jsou spojeny dva zajímavé příběhy a to účast nejmladšího kamioňáka v historii Dakaru, kterým je šestadvacetiletý Martin Macík, zatímco u pilota jednostopého stroje je netradiční jeho hlavní profese - Lukáš Kvapil je totiž profesionální voják. Ale pozor! Nejedná se pouze o člena nějakého vojenského sportovního střediska, který má v vojákem společnou pouze uniformu! Lukáš pracuje jako instruktor střelecké přípravy a jízdy na motocyklech a má za sebou i několik zahraničních vojenských misí v Afghánistánu nebo Iráku… Oba dva piloti se novinářům představili při oficiální týmové prezentaci v Sedlčanské kotlině, kde spolu s plány na letošní sezónu představili také svoje „nářadí“, s nímž budou bojovat o cenné vteřiny (nejen) v jihoamerických pouštích. Martin Macík ml. se svojí Lizkou všem adrenalinu chtivým zájemcům během pár kol dokázal, že soutěžní kamión je opravdové a stoprocentní sportovní náčiní. To co dovede stroj s hmotností deseti tun a výkonem tisíc koní se nedá popsat - to se musí zažít! Lukáš Kvapil na svém jednostopém speciálu pochopitelně žádného zájemce sice svézt nemohl, ale během pár kol, které se mnou v Sedlčanech obkroužil mi předvedl, že se musím ještě hodně učit. A hned jsme se na výuce dohodli, takže se těšte na report z třídenního tréninkového kempu s tímhle bombarďákem!

Při této prezentaci se všichni přítomní hosté mohli seznámit také s týmovým zázemím, které by se dalo podle Lukášovy vojenské terminologie nazvat jednak s „polním“ a také „týlovým“. Po adrenalinovém zážitku v kabině kamiónu mechanici ukázali technické finesy, které soutěžní truck odlišují od běžných náklaďáků, se kterými se na silnicích setkáváme. Jaké že to jsou? V podstatě je vše úplně jinak - se sériovým strojem má předvedený speciál společný pouze základ kabiny, jinak je vše dělané jen a pouze pro potřeby soutěží: podvozek, motor, nástavba, v jejíž zadní části jsou kvůli ideálním rozložení hmotnosti uloženy pneumatiky, nebo palivová nádrž. Představena byla také „polní kuchyně“ v podobě jídel od firmy Adventure Menu, kterou tým při všech svých anabázích využívá.

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist