Klymčiw: Chci být lepší než loni, ale hlavně ať všichni dojedou zdraví

Třicetiletý Ondřej Klymčiw byl nejlepší český motorkář na loňském Dakaru, skončil celkově dvacátý (8. mezi amatéry) a dostal cenu jako 2. nejlepší nováček závodu. Letos si myslí na lepší umístění, například i díky startovnímu číslu 31, které mu umožní startovat z lepší pozice do etapy. Především se však bude moci opřít o podporu továrního týmu Husqvarna. Krátce před odletem do Jižní Ameriky měl Ondřej se svým týmem Klymciw Racing v pondělí poslední tiskovou konferenci na domácí půdě.

Klymčiw: Chci být lepší než loni, ale hlavně ať všichni dojedou zdraví

Ondřej Klymčiw uzavřel dohodu s Husqvarnou na jaře. Pojede na motocyklu Husqvarna 450 RR a bude mít podporu továrního týmu. „Motorku jsem dostal v první polovině září a bylo fajn si ji vymazlit a otestovat. Podpora továrního týmu pomůže obrovsky, protože podmínky na Dakaru jsou nesmírně tvrdé a veškeré technické problémy, kterých je na Dakaru vždycky dost, je nutné řešit velmi rychle bez ohledu na únavu a denní dobu,“ uvedl Klymčiw.

Tomu se letos povedlo zvítězit na řecké Serres Rallye, obsadil 8. místo na marocké Merzouga Rallye, na závodě mistrovství světa na Sardinii skončil dvacátý. „Ve své přípravě jsem letos nic nezanedbal. Na závodech po celý rok jsem se hlavně setkával s tvrdou konkurencí, protože to je pro závodníka nejdůležitější. A poznal jsem, že na souboj se světovou špičkou mám. A přestože je každá rallye úplně jiná, tak právě možnost projet řecké hory, marocké písečné duny a všechno to bahno a kamení, je skvělou příležitostí natrénovat a nasbírat zkušenosti na tak náročný závod, jakým Dakar je. Mám natrénováno, připravoval jsem se především doma, zejména v Posázaví, a mám za sebou rovněž tříměsíční výživný trénink v Řecku,“ řekl Ondřej Klymčiw, který je mezi závodníky zajímavým úkazem, protože se rallye začal věnovat až v dospělosti. Profesionálem je teprve rok a půl. O to cennější jsou jeho výsledky.

„V přípravě jsem se hodně soustředil na fyzickou přípravu, kromě tělocvičny jsem toho spoustu najezdil na kole, byl jsem mnohokrát u fyzioterapeuta i ortopeda. Ani manželka si mě moc neužila, posledních několik měsíců spím v hypoxickém stanu, který mi má pomoci zvyknout si na vysoké nadmořské výšky,“ popisuje tvrdý fyzický dril třicetiletý závodník, který se stihl během jediného volného zářijového týdne oženit.

Letošní výpravu Klymciw Racing na Dakar 2016 tvoří 7 lidi. Manažerem týmu je Ondřejův otec Josef Klymčiw. Trenérem je Karel Scheder, který zároveň pečuje o stroje a pomáhá hledat jejich limity a nastavení. Kondičním trenérem je Ivan Svědík. Jan Richter, Zbyněk Ságner a Tomáš Vymětal mají na starosti styk s pořadatelem, novináři, kontakt mezi teamy a doprovodný vůz pro každou etapu. Motocykl a veškeré vybavení už jsou na cestě lodí do Buenos Aires, samotná výprava poletí 29. prosince.

„Už se nemůžu dočkat, i když vím, že nás čeká šílený zápřah. Chci poděkovat všem sponzorům i spolupracovníkům, protože bez nich bych se na Dakar nikdy nedostal. Věřím, že je nezklamu a zajedu co nejlépe. Chci potrápit světovou špičku a rozhodně pořádně vylepšit loňské umístění. Hlavně si ale přeju, aby Dakar proběhl bez tragických nehod a všichni závodníci dojeli zdraví do cíle,“ uzavřel Ondřej Klymčiw, kterému bude na Dakaru fandit i hokejový brankář a mistr světa Adama Svoboda. Před odletem mu předal svůj dres s číslem 31. Se stejným číslem odstartuje na Dakaru i Ondřej Klymčiw.

Vizitka - Ondřej Klymčiw (*1985)

Ondřej pochází z východočeských Řečan nad Labem. Je ženatý a má dva syny.

Motorky byly odjakživa Ondrovou vášní. Měl za sebou úspěšnou kariéru dragsterového jezdce, který vyhrál mnoho titulů a dodnes je držitelem několika rekordů. Časem se ale vrátil ke krosové motorce - odmala tíhnul k blátu a kamení a byla to právě kroska a enduro závody, kterým věnoval veškerý volný čas. S množstvím vloženého času, úsilí a energie rostla úměrně i forma a začaly se objevovat první dílčí úspěchy na tuzemských amatérských rallye. Záhy se Ondra odhodlal zkusit své štěstí a techniku také v zahraničí, v jiných podmínkách, na jiném povrchu. Tak se přihlásil na tuniskou Tuareg Rallye a v březnu 2013 všechny překvapil výborným 7. místem v kategorii profi.

Díky úspěchům se hlásil do dalších a dalších závodů a sílila v něm touha absolvovat nejtěžší závod světa, Rallye Dakar. Pod vedením zkušených trenérů Ivana Svědíka a bývalého enduro reprezentanta Karla Schedera začal pilovat kondičku i jezdeckou techniku. Sezónu 2014 odstartoval výborným druhým místem na řecké Hellas Rallye. Na stejnou pozici dosáhl i na náročné Rallye Albania. Následovala převážně pouštní Merzouga Rallye v Maroku, kde i přes poraněné koleno vybojoval 4. pozici. Na samotném Dakaru startoval s číslem 160, za ním bylo v kategorii motocyklů už jenom jedno číslo. Prakticky to znamenalo muset se prodrat celým závodním polem hned první den a tudíž hodně riskovat. Risk se vyplatil. Při své premiéře Ondřej zajel nad očekávání dobrý výsledek - 20. celkové místo, 8. místo mezi netovárními jezdci a 2. místo mezi dakarovskými nováčky!

Lepší inspiraci do další sezóny si nelze přát, forma po tvrdém tréninku a suverénní vítězství na řecké Serres Rallye ho nabíjí sebevědomím pro blížící se závod závodů – Dakar 2016!

Specifikace motocyklu Husqvarna 450 Rally Replica:

Čtyřtaktní kapalinou a olejem chlazeny jednoválec, SOHC
Objem 449.3cc, vrtání 95mm, zdvih 63.4mm
Keihin EMS s elektronickým vstřikováním (44mm klapka)
Lamelova spojka v olejove lazni, hydraulicky ovládaná, 6 rychlostních stupňů, el. startér
Nový příhradový rám z materiálu chrome-molybdenum
Tovární přední tlumiče 52mm WP Factory USD a zadní tovární tlumič WP TRAX s přepákováním
Excel kola, přední 1.60 x 21’’, zadní 2.50 x 18’’
Kotoučové brzdy, přední 300mm, zadní 240mm
Dvě přední nádrže a samostatná zadní nádrž, dvě palivové pumpy
Výška sedla 960mm, objem nádrží 33l
Suchá váha 140kg, plně osazený stroj váží cca 180kg
Výkon cca 65hp/ maximalní rychlost kolem 175km/h

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 6x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist