Jak si Lhotský sáhl na dno sil a Pabiška "řešil benzín"

Ačkoli už máme na Dakaru za sebou 5. etapu, jezdci BARTH Racing ještě zavzpomínali na tu minulou, ve které se jim příliš nedařilo. David Pabiška řešil technickou závodu na svém motocyklu, úplně vyčerpaný a po dvou pádech dorazil do cíle Rudolf Lhotský. Do třetího všeho zlého tým přišel o Josefa Macháčka.

Čtvrtá etapa zavedla celý kolotoč Dakaru do nevyzpytatelné Bolívie. Cílem bivaku bylo město Oruro ve výšce necelých 3 500 m.n.m. Na závodníky čekalo 416 závodních kilometrů a celkově museli za den zvládnout 521 kilometrů. Profil trati byl velmi různorodý, písečné duny na začátku, lokální bouřky, zákeřná řečiště a vysoká nadmořská výška. Toto všechno bralo jezdcům hodně sil a prověřilo jejich fyzickou i psychickou stránku. Tým BARTH Racing měl velmi špatný den. Davidovi Pabiškovi vzala iluze opět technická závada. Ruda Lhotský si sáhl na dno svých sil, ale do cíle se dostal. Zdeněk Tůma navázal na předchozí den, ovšem s jiným technickým problémem. Náročnost etapy ukázalo I vypadnutí několika závodníků ve všech kategoriích.

Ze začátku se Davidovi jelo trochu složitě. Písčité duny byly nepříjemné a díky ne zcela optimální startovní pozici, byly duny už rozbité a jelo se v nich velmi špatně. Pak se ovšem dostal do tempa a začal hodně stahovat. Záhy přišla opět technická závada a motorka přestala jet, jako kdyby došel benzín, ovšem tím to nebylo. Tím pádem bylo po iluzích na dobré umístění. „Tak nějak mě oslovil ten nahoře, abych to nerozdělával, protože ta závada se lišila od té včera. Zkoušel jsem volat mechanikovi, abychom to zkusili vyřešit, ale bohužel jsem se nedovolal. Tak jsem jednoduše počkal a najednou závada zmizela. Jenže v tu chvíli už mě to stálo asi 25 minut času“, popsal závadu dakarský matador. „Byl jsem na tom fyzicky velmi dobře, na ostatních už jsem viděl únavu. Zrovna jsem vjel do toho řečiště, které je fyzicky velmi náročné a mě se jelo velmi dobře. Dost mě to mrzí, mohl jsem stáhnout nějaká místa. Ale je to sport a musíme k tomu tak přistupovat a jedeme dál“, dokončil hodnocení čtvrté etapy David Pabiška.

Quadistu Zdeňka Tůmu velmi ho mrzí vypadnutí kolegy z týmu Josefa Macháčka. Moc dobře ví, kde měl Josef Macháček nehodu. Podobný zážitek totiž ve čtvrté etapě také zažil, ale díky nižší rychlosti celou situaci ustál. Velké kameny totiž nebezpečně nakopávaly čtyřkolky. „Jsem rád, že mám etapu za sebou. Ze začátku se mě v dunách jelo parádně. Jsem dobrý v navigaci a všechny, kteří bloudili, jsem předjel. Zbytek etapy byl po silnicích a tam je to o ničem. Nová nádrž fungovala. To, že jsem píchnul kevlarovou pneumatiku, je takový detail. Pak přišel jiný problém, jakmile projedu louži, tak mě motorka přestane jet. Zůstal jsem stát 100 metrů před cílem, takže musíme najít ten problém," řekl stále usměvavý Zdeněk Tůma.

Čtvrtá etapa vzala hodně sil Rudolfu Lhotskému. Do bivaku se dostal mezi posledními motorkáři a sáhl si na dno svých sil. Dvakrát ho potkala nepříjemná bouřka s kroupami a dvakrát upadl. V písečných dunách měl velké problémy, přehříval se mu motor a motorka ztratila výkon. Navíc 50 kilometrů před cílem mu zhasly všechny přístroje a přestala jít navigace GPS. „Ve velkém pískovém trychtýři došlo ke kontaktu s jiným závodníkem, který na mě spadl a nemohl jsem odtamtud vyjet. Motorka se hrozně hřála a hrozilo zadření. Pral jsem se tam s tím asi hodinu a půl. Ve větších dunách už se to zlepšilo. Dvakrát jsem šel přes řídítka. Jednou jsem předjížděl závodníka, ale po bouřce to bylo hodně uklouzané, takže jsem upadl. Druhý pád přišel díky tomu, že už se mezi nás dostaly auta a já jsem přehlédl odbočku a spadl jsem do řečiště. Do cíle jsem jel bez navigace a musel jsem zvolnit a jenom to dojet, abych přijel ve zdraví do bivaku. Jsem trochu pobouchaný, ale snad to bude v pořádku“, zhodnotil těžkou čtvrtou etapu Rudolf Lhotský.

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist