Honda testuje na Dakar v poušti Mojave

Zřejmě nikdo se na Dakar 2013 nepřipravuje tak zodpovědně a tvrdě jako Honda, která se na velké pouštní dobrodružství oficiálně vrací po 23 letech. Team HRC se svými pěti jezdci, mezi kterými figuruje i letos na Dakaru třetí Helder Rodrigues, nyní testuje stroje CRF450 Rally v kalifornské poušti Mojave.

Honda to opravdu bere s návratem na Dakar mimořádně vážně. Bylo to vidět i na letošní Marocké rally, kde japonská továrna poprvé dorazila v kompletní sestavě techniků, servismanů a pěti jezdců. Na severu Afriky prošly motocykly Honda CRF450 Rally pořádně zatěžkávajícím testem a technici nasbírali spoustu dat, která použijí jak v další přípravě, tak na samotném Dakaru. Portugalský jezdec Helder Rodrigues tam navíc vyhrál poslední etapu a Brazilec Felipe Zanol skončil celkově sedmý. Po návratu z Maroka pokračovala práce týmu bez přestávky v Japonsku, kde se vyhodnocením výsledků z Afriky a dalšímu vývoji věnovali tovární experti. 
Pak se všichni přesunuli na další kontinent - do kalifornské pouště Mojave, kde se nacházejí výborné podmínky – rychlé šotolinové cesty, rozsáhlá písečná pole, kamenité terény a další lahůdky pro závěrečný test Hondy před Dakarem, který startuje už 5. ledna 2013. Jezdci Helder Rodrigues (letos na Dakaru třetí, ale na yamaze), Brit Sam Sunderland, Felipe Zanol (letos na Dakaru celkově desátý, ale ještě na KTM), Argentinec Javier Pizzolito a jedenáctinásobný vítěz slavného závodu Baja 1000 Američan Johnny Campbell se tam zaměří hlavně na testování odolnosti strojů v různých podmínkách, ladění podvozků a pérování. V rámci přípravy najedou celkově jezdci Hondy 4000 kilometrů, což je polovina vzdálenosti, kterou musí absolvovat na Dakaru.
Další věcí, kterou jezdci Hondy zkoušeli a dále zkoušejí, jsou nově vyvinuté pneumatiky Pirelli. Díky poznatkům jezdců z Marocké rally italská fabrika soudí, že jejich nová zadní guma je mnohem pevnější a i po jiných stránkách lepší než starý model. Na základě těchto poznatků se bleskurychle podařilo vyrobit i přední pneumatiky. Pirelli tak mohla věnovat kompletní gumařské vybavení jezdcům Hondy i do pouště Mojave. „V Maroku se nám potvrdilo, že s naším novým výrobkem Scorpion Rally ve velikostech 140/80-18 (zadek) se dají zajet úžasné výkony a jezdci od Hondy nám řekli, že na lepší gumě ještě nikdy nejeli. Věřím, že stejná spokojenost bude s přední pneumatikou 90/90-21. Jsme z toho pokroku opravdu šťastní a budeme se dále na 100 procent věnovat přípravě na Dakar," řekl Salvatore Pennisi z Pirelli.
Honda se od roku 1981 zúčastnila Rallye Paříž - Dakar, která byla předchůdcem dnešní dakarské rallye, oficiálně celkem devětkrát. V roce 1982, kdy se dakarská rallye pořádala počtvrté, si Francouz Cyril Neveu dojel na své Hondě pro své první vítězství; v letech 1986 až 1989 získala Honda čtyři tituly po sobě a v období devíti let dokázala vybojovat rekordních pět vítězství. Na Dakar se tedy Honda vrací po 23 let dlouhé pauze. 
Helder Rodrigues¨před odjezdem do Mojave uvedl: "Moc se na závěrečný test těším. Sebevědomí nám nechybí, protože už v Maroku se CRF 450 Rally ukázala být plně konkurenční mašinou. Teď čekáme ve vývoji další krok kupředu. Bude to rozhodující test před velkou dakarskou výzvou. Fyzičku už mám vypilovanou. Strávil jsem týdny v tělocvičně i venku běháním, jízdou na kole i na motocyklu."  To oba jihoameričtí jezdci Hondy Zanol a Pizzolito to měli v závěrečné přípravě snadnější a zajímavější, protože si mohli odskočit do závodů brazilského, respektive argentinského endurového šampinátu.    
 

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist