Honda míří na Dakar s 5 jezdci a novým sponzorem

Honda Racing Corporation každoročně míří na Dakar s nejvyššími ambicemi, ale vyhrát se jí v tvrdé konkurenci a ještě tvrdších podmínkách nedaří. V lednu 2017 to chce změnit: do Jižní Ameriky zamíří hned s pěti továrními jezdci a novým generálním sponzorem – výrobcem energeťáků Monster Energy.

Do budoucna tedy ne už jako HRC Honda, ale jako Monster Energy Honda Team se na Dakaru představí v sestavě Joan Barreda (Španělsko), Paulo Gonçalves (Portugalsko), Michael Metge (Francie), Ricky Brabec (USA) a Kevin Benavides (Argentina). Celoroční tvrdou přípravu všech jezdeců na továrních motocyklech Honda CRF450 RALLY teď vystřídaly lékařské testy a závěrečná kondiční příprava. Velké pouštní dobrodružství začíná už 2. ledna starem v Paraguayi. Honda pojede Dakar popáté v řadě, když předtím dlouho v pouštních etapách absentovala. Ani letos se továrnímu týmu Hondy nepodařilo zlomit už 16 let trvající nadvládu KTM na Rallye Dakar. Její jezdci měli skvělý první týden a Barreda s Goncalvesem se prakticky střídali v průběžném vedení soutěže, Dakar ale pro ně nakonec skončil předčasně po sérií podivných incidentů, proražených chladičů, přehřívajících se motorů a smůly.

Nejlepšího výsledku Hondy tak letos v lednu paradoxně dosáhl muž mimo oficiální struktury.Tehdy nováček Kevin Benavides jedoucí s podporou argentinského dovozce Hondy vybojoval po nadšených výkonech v cíli skvělé čtvrté místo za vítězným Australanem Tobym Pricem, skvělým Slovákem Štefanem Svitkem (oba KTM) a Chilanem Pablem Quintanillou (Husqvarna), který pak později získal i letošní titul mistra světa v dálkvých soutěžích FIM.

Honda letos v přípravě rozdělila svůj tým na dvě poloviny. Barreda a Metge objížděli prakticky celý svět, když se zúčastnili tradičního pouštního závodu v USA z Las Vegas do Rena, pak v srpnu odjeli Atacama Rally v Jižní Americe a nakonec se vítězně představili v září v Asii na osmietapové China Grand Rally. Zbytek týmu kopíroval s menšími i většími úspěchy program MS dálkových soutěží (FIM Cross-Country Rallies World Championship), včetně takových pouštních maratonů, jakým je OiLibya Morocco Rally.

Jedničkou a dvojkou týmu zústávají Goncalves a Barreda. Sedmatřicetiletý Paulo Goncalves je bývalým mistrem světa vytrvalostních soutěží, naposledy skončil na Dakaru předčasně, ale rok předtím byl druhý hned za vítězným Španělem Marcem Comou (KTM), který už pověsil řídítka na hřebík. Bývalý skvělý motokrosař, třiaatřicetiletý Joan Barreda, je považovaný za vůbec nejrychlejšího jezdce cross-country vůbec. Potřebuje ale ještě zapracovat na vyrovnanosti a navigaci a hlavně se musí vyhýbat smůle. V předminulém ročníku vedl průběžnou klasifikaci Dakaru až k solným polím v Uyuni, kde jeho ambice ukončilo několik pádů a hrozivá ztráta. Letos měl od 6. etapy velké problémy s motorem.

Sedmaatřicetiletý Michael Metge jezdíval kdysi Dakar v barvách Yamahy. Je uznávaný jeho výborný mechanik a navigátor. Mladý, teprve pětaadvacetiletý Ricky Brabec, letos na Dakaru debutoval, skončil v první desítce, příští rok v lednu už bude mít za sebou jak potřebné zkušenosti, tak i zázemí továrního týmu. Kevin Benavides je obrovský talent a někteří odborníci ho už v nastávajícím ročníku Dakaru rovnou vidí na nejvyšší příčce, vždyť podium na obtížné OiLibya Morocco Rally dobyl jen před několika týdny.

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist