Dakarské finále a souhrn etap
Text: Filip Tichý , Filip Tichý , Matěj Oliva | Zdroj: martinmacek.com, kmracing.cz, czechdakar.cz | Foto: Czech Dakar Team, Jaroslav Jindra, Yascha, Ladislav Lála, ASO | Zveřejněno: 18.1.2010 | Zobrazeno: 10 409x
Kapitoly článku
- Rally dakar: Etapa 14 a finále
- Rally Dakar: Etapy 12 a 13, poslední boje
- Rally Dakar: Etapa 11, kaktusy a kamení
- Rally Dakar: Etapa 10, technická jízda
- Rally Dakar: Etapa 9, motorka ve studni
- Rally Dakar: Etapa 7 a 8 + volný den
- Rally Dakar: Etapa 6 plná bloudění
- Rally Dakar: Etapa 5, další černý den
- Rally Dakar: Etapa 4 a konec dalších českých nadějí
- Rally Dakar: Etapa 3 a velké problémy motorkářů
- První tři dny Dakaru 2010
Etapa 11
Jedenáctá etapa přivedla jezdce mezi kaktusy a na řadu opět přišlo kamení. Nejlépe tuto etapu zvládl opět Marc Coma před Fretignem a Verhoevenem. Takticky jede v posledních etapách Cyril Despres, který už má vítěztví v letošním Dakaru na dosah ruky. Stačí si hlídat ostatní jezdce ze špičky a nedělat velké chyby. Z našich dojel nejlépe opět Roman Krejčí - 26., který už se pravděpodobně sžívá s navigací. Na 31. Místě pak dojel David Pabiška a 33. Dušan Randýsek. Honza Veselý dokončil na 63. místě.Czech Dakar team
Roman Krejčí zvaný křečák si etapu tentokrát příliš neužíval: "Málem jsem během rychlostní zkoušky usnul. Byla to taková nudná ukolébavka – doleva, doprava a přitom to bylo velmi rychlé a nebezpečné. Nikdy jsem nic podobného nejel a moc jsem si to tentokrát neužíval. Tento typ etap mi příliš nevyhovuje. Od začátku jsem nechytil rytmus a to je pak těžké závodění." Krejčí se rovněž potýkal s technickým problémem, který mu neumožňoval jet tak rychle, jak by si sám přál: "Asi ve čtvrtině etapy mi přestala brzdit přední brzda, takže jsem musel zvolnit. Terén podél trati totiž byla velmi nebezpečný. Vyjetí z trati by v lepším případě znamenalo srážku s kaktusem, v horším pád ze skály." I závodníci jsou jen lidé mající biologické potřeby: "Asi po dvaceti minutách se mi začalo chtít na záchod. Většinou se snažíme tyto věci odbýt před startem, ale ne vždy to jde. Do cíle zbývalo hodně, tak jsem raději na chvíli zastavil." Ve středu startuje Krejčí již krátce před čtvrt na šest.Jan Veselý popsal etapu jako krátkou, rychlou a nebezpečnou: "Cesty vytesané do skály budí respekt. Stačí, aby člověk udělal drobnou chybičku, jednou nedobrzdil nebo nezatočil včas a je zaděláno v lepším případě na nebezpečnou situaci." Podle předběžných výsledků by mohl být Veselý penalizován za neprojetí waypointu: "Hrozí mi až čtyřhodinová penalizace, ale řeším to s organizátory. Je to divné, protože motorka co jela za mnou ten waypoint získala." Pravda by měla být na straně Veselého, protože inkriminovaným místem podle Ladislava Lály, který na Dakaru sbírá materiál na novou dakarskou knížku, opravdu projel. "Bylo to takové nepřehledné místo, pořadatelé gestikulací odkláněli závodníky na jednu ze dvou možných paralelních cest. Do technicky mnohem obtížnějšího řečiště, ve kterém nakonec Honza jel, se tlačil skoro každý." Veselý je spokojený se stavem motorky, která zatím drží: "Motor zatím vyje a kola se točí, i když drobnosti jako výfuk nebo držák navigace postupně odpadávají a praskají. Jedu pořád s původním motorem, který už asi ani měnit nebudu. Neklepe ani nežere olej, Začínám pomalu litovat, že jsem se nenechal zapsat do třídy Maraton."Video
Etapa 12
Spojovačka: 23 km | Speciálka: 476 km | Spojovačka: 297 km | Celkem: 796 kmInformace o redaktorovi
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Matěj Oliva - (Odebírat články autora)