Dakar: On-line rozhovor s jezdci BARTH Racing

Český tým BARTH Racing nastoupil do letošního ročníku Dakar Rally 2017 ve čtyřčlenné sestavě – motorkáři David Pabiška a Ruda Lhotský, plus jezdci čtyřkolek Zdeněk Tůma a Josef Macháček. Po náročných čtrnácti dnech nejtěžší vytrvalostní etapové soutěže světa uviděli pódium v cílovém městě Buenos Aires hned tři závodníci v barvách BARTH Racing. V doprovodném vozidle týmu jel také první část soutěže Libor Podmol, který vážně uvažuje o účasti v Dakar Rally 2018.

Dakar: On-line rozhovor s jezdci BARTH Racing

Svůj v pořadí desátý Dakar letos dokončil zkušený motorkář David Pabiška (45.místo). V cíli mu patřila pětačtyřicátá pozice s čímž nebyl příliš spokojen, ale deset startů a deset dokončených závodů, to je známka kvality. Ve dvou týdnech dálkové rallye bojoval jak s technikou, tak také se zdravím. V první části soutěže Davida technika natolik zpomalila, že ve druhé polovině ztrátu už nedokázal vymazat a závod dokončil s devíti hodinami na vítěze.

Loni Ruda Lhotský (82.místo) do cíle nedojel. To se mu v roce 2017 povedlo, čímž si splnil sen, ale ani on to neměl snadné. Podmínky byly extrémní s čímž Ruda počítal a předem zvolil takovou přípravu, aby se vyvaroval chyb z roku 2016. Především zapracoval na psychice a třebaže absolvoval spoustu pádů, nikdy ho ani v nejmenším nenapadlo závod vzdát. V příštím roce má ambice startovat na čtyřkolce, ale to prozatím zůstává s otazníkem.

Dakarskou premiéru má za sebou Zdeněk Tůma (12.místo), který jel v sedle čtyřkolky a byl jediným Čechem, z trojice startujících, jenž se dostal až do cíle. Dálkový závod byl bojem s technikou, ale ve spolupráci s týmovým mechanikem se jim dařilo stroj udržet v závodu. Jak to bude s Dakarem 2018 zatím neví, ale je jasné, že po takto pozitivní premiéře bude chtít Zdeněk pořadím mnohem výš.

Letošní mise Dakar Rally měla pro matadora Josefa Macháčka (DNF) nádech návratu do sedla čtyřkolky a především tam byly ambice si nadělit nějaký hezký výsledek k šedesátým narozeninám. Bohužel ve čtvrté etapě měl Josef Macháček nehodu se zraněním a musel odstoupit.

Prostřednictvím on-line rozhovoru na serveru Motorkari.cz můžete každému z jezdců týmu BARTH Racing položit otázky z prostředí dakarské rallye. Využijte tuto příležitost a zeptejte se na cokoliv, co vás zajímá.

On-line rozhovor: Rudolf Lhotský, Zdeněk Tůma, Pepa Macháček, David Pabiška

Dotazy je možné vkládat do 22.01.2017 23:55
Rudolf Lhotský, Zdeněk Tůma, Pepa Macháček, David Pabiška bude odpovídat mezi 23.01.2017 00:00 a 24.01.2017 23:55

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

studnaml
Dotaz od studnaml položen 20.01.2017 v 17:01

Přeji dobrý den. Nejprve smekám poklonu vám všem Dakar závodníkům! Chci se zeptat, zda v příštím roce neplánujete účast na Africa Eco Race? Díky. Ať se vám daří. Broněk Studeník

Odpověď od David Pabiška z 24.01.2017 v 13:20

ahoj zatím jsme to neřešili :-)

Odpověď od Rudolf Lhotský z 24.01.2017 v 20:19

Ahoj, díky za poklonu :-) ještě je opravdu brzy uvažovat takhle dopředu ale uvidíme . Ta Afrika začíná být celkem zajímavá další dva měsíce ale rozhodnou.

Sally06
Dotaz od Sally06 položen 20.01.2017 v 18:33

Rudo proč uvažuješ o účasti na dalším ročníku na čtyřkolce? Nechtěl by ses posouvat výše na motorce?

Zdeňo jel jsi před dakarem nějaké zahraniční závody? Jezdíš pár let na čtyřkolce a tak by mě zajímalo, jak jsi se za tak krátkou dobu dostal až do cíle dakaru? A co to obnášelo? Vypadalo to, že jsi dakar dojel s fyzickou i psychickou rezervou a nevypadal jsi vyčerpaný.

Pepo plánuješ jezdit v buggyně jiné závody jako Intercontinental rally nebo Africa eco race?

Davide už desátý dakar jsi dojel. Pořád máš motivaci? Cítíš, že máš rezervy? Zkrátka proč se na dakar pořád vracíš? Už pár let to není o písku a dunách, které máš radši, ale o rychlých a nebezpečných pistách.

Otázka na všechny. Neláká vás spíše AER kde je hlavně písek a duny, které na Dakar patří? Jak je to s tím, že nemůžete jet kvůli sponzorům AER kvůli mediálně nižší sledovanosti? Proč?

Děkuji za odpovědi a ať se vám v sezóně daří.

Odpověď od David Pabiška z 24.01.2017 v 13:25

ahoj sam bych chtel vědět kde na to beru morál ale asi pro to že jsem o tom moc snil jako malej a chci se s tím prát dál :-))) rezervy jsou pořád jen toho štěstí je jednou mín a jednou víc :-) co se týče trate vždy se musíš poprat s tím co ti natáhnou a to co máš rád je tak trochu o necěm jinem :-/ na AER se musí makat uplne stejně jako v Americe :-) David

Odpověď od Rudolf Lhotský z 24.01.2017 v 20:15

Ahoj. O čtyřkolce jsem uvažoval že bych si odjel Dakar motorku , čtyřkolku , auto a kamion :-) :-) ale hlavně ze zdravotních důvodů ,přeci jenom čtyřkolka je šetrnější ke kolenům jezdce ale po letošním Dakaru , kde jsem neměl s koleny problémy je zase vše jinak ale ještě je brzy s tím rozhodnutím jestli se dál posouvat s motorkou dopředu nebo okusit čtyři kola. :-)
Co se týče Afriky je pravda že mediálně je to slabší a ještě pořád nebezpečnější ale opravdu další dva měsíce rozhodnou.

Odpověď od Zdeněk Tůma z 24.01.2017 v 21:21

Zdeněk: Jel jsem v roce 2016 tři zahraniční závody - v lednu Intercontinental rally, v květnu Dakar series Merzouga rally a v srpnu Serres rally v řecku. Nejdůležitější byl závod v Merzouge kde jsem se kvalifikoval na Dakar 2017. Na všech zahraničních závodech jsem získal velké zkušenosti jak s terénem tak s navigací a roadbookem. Co se týká fyzické kondice , tak tu jsem hlavně získlal na českých závodech Offroad maratonů. Za úspěchem dojetí Dakaru 2017 stojí několikaletá dřina, každý víkend sedět na čtyřkolce buď na závodech nebo na tréninku a dále mi hodně pomohlo se spojit s Pepou Macháčkem, který mi předal spoustu rad a zkušeností.

blackstyler
Dotaz od blackstyler položen 21.01.2017 v 23:05

Zdravím všechny účastníky Dakaru. Chtěl bych se zeptat Davida Pabišky na jakých jsi jel převážně gumách - typ a výrobce. Zajímá mě to kvůli střídání povrchů tvrdý podklad a písek.
Díky za odpověď

Odpověď od David Pabiška z 24.01.2017 v 13:13

ahoj do pisku MICHELIN DESERT na tvrdo Dunlop 140 /80 - 18 70R M/C TT D908RR
David

kamil46
Dotaz od kamil46 položen 22.01.2017 v 10:46

Ahoj.Asi vás Dakar stojí hodně peněz a sebezapření při samotném závodu. Máte můj obdiv. Nikde jsem neslyšel ani nezjistil jestli vítěz Dakaru dostává finanční odměnu. Děkuji Kamil

Odpověď od David Pabiška z 24.01.2017 v 13:14

ahoj Kamile
ano dostane 50 000,- eur
David

petrumr
Dotaz od petrumr položen 22.01.2017 v 15:02

je přejímka strojů náročná papírově i technicky nebo se to provádí tak, že se nezjištuje ani typ stroje jak tady na diskuzi se píše- viz ktm versus husgvarna. V minulém ročníku byly diskvalifikace pro nějaký nehomologovaný díly právě na tych čtyřkolkách- změnilo se něco?

Odpověď od David Pabiška z 24.01.2017 v 13:18

ahoj
především přestan číst jakékoli diskuse tam je vždy totální pravda :-)))))) přejímka je jedna z nejdelších procedur v tomto závodě a musíš dodržet řády FIM a FIA.
David

Odpověď od Zdeněk Tůma z 24.01.2017 v 21:24

Zdeněk: Co se týká technických přejímek , tak stroj musí splnovat předepsané technické parametry, které jsou přesně stanovené ve stanovách Dakaru. Takže to kontrolují důkladně.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist