Dakar: KTM angažovala Rakušana Walknera

Nečekaná, ale zřejmě logická volba továrny KTM. Do svého týmu KTM Rally Factory Racing doplnila rakouského jezdce Matthiase Walknera. Bývalý motokrosový mistr světa ve třídě MX3 pojede v lednu 2015 také nejtěžší závod světa Rally Dakar.

Osmadvacetiletý Walkner tak bude prvním rakouským motocyklistou na Dakaru od dob legendárního Heinze Kinigadnera. A to už je patnáct let! A zřejmě o to KTM nejvíce šlo – poslat na mediálně sledovaný Dakar na rakouské motorce rakouského jezdce. „Splnil se mi můj největší životní sen. Tuhle šanci musím využít naplno. Na motorce snad něco umím - jinak bych nebyl mistrem světa. Mým cílem je na Dakaru dojet až do cílového města Buenos Aires,” uvedl Walkner, věčný soupeř Čechů Martina Michka a spol. v mistrovství světa MX3. Walknera dokonce Kinigadner sám osobně představil na oficiální tiskové konferenci ve svém značkovém obchodě KINI KTM Shop v tyrolském Wiesingu s tím, že Rakušan je posledním jmenovaným jezdcem KTM Rally Factory Racing Teamu, nikdo jiný už letos angažmá nedostane.
Walkner se už připravoval na menších rally, například v Řecku, teď je v péči Španěla Marca Comy, největšího esa KTM a čtyřnásobného vítěze Dakaru, který bude v lednu 2015 svůj triumf v Jižní Americe obhajovat. KTM na Dakaru dominuje od roku 2001, kdy první vítězství pro tuto zavedenou značku získal Ital Fabrizio Meoni. “Matthias je velmi rychlý jezdec, ale jako pro každého, premiérový ročník Dkaru bude pro něj velmi obtížný,“ uvedl Coma. Španěl poprvé oficiálně Walknera povede do bojů na Marocké rally na začátku října. Jde o poslední závod letošního ročníku seriálu World Cross Country Rallies Championship. Coma zatím v průběžné klasifikaci vede a je na nejlepší cestě vzít loňský titul Portugalci Paulu Goncalvesovi (Honda). Walkner a Coma už nyní spolu trénují ve Španělsku. Kinigadner je motokrosovým mistrem světa dvěstěpadesátek z let 1984 a 1985 a už dlouho působí jako Wagnerův mentor. „Pro něj přechod z motokrosu k rally bude jako pro atleta přejít ze stovky sprintu na maraton. Sám jsem to zažil. V motokrosu jedete půl hodiny plus dvě kola a dáváte do toho 110 procent svého úsilí. Na Dakar jedete celý den, klidně i 600 kilometrů a víc, a jste na motorce sedm až osm hodin. Tempo je extrémně vysoké a k tomu musíte ještě navigovat. Musíte najít tu správnou hranici, kdy jet opatrně a kdy útočit,” říká Kinigadner.

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist