Dakar 2019: Velká šance pro Van Beverena

Tovární tým Yamalube Yamaha Rally absolvuje 41. ročník Rally Dakar se třemi jistými jezdci. O startu čtvrtého člena týmu, v Maroku zraněného Argentince Franca Caimiho, se rozhodně až pár dnů před začátkem nejtěžšího závodu světa v peruánské Limě.

Útok modrobílých mašin Yamaha WR450F v nejnovější úpravě povedou pod dohledem týmového ředitele Alexandre Kowalskiho, týmového manažera Josého Leloira a sportovního manažera Jordiho Arcaronse dva ostřílení Francouzi. Adrien Van Beveren a Xavier de Soultrait už v minulých ročnících dokázali na Dakaru vyhrávat etapy. Zanedloluho sedmadvacetiletý Van Beveren má na svém dakarském kontě konečné 6. a 4. místo, naposledy ale vzdal v desáté etapě. V té chvíli vedl celkové pořadí, ale ve velké rychlosti trefil skrytý kámen a letěl přes řídítka. Zlomil si klíční kost, propíchl plíci a nadějím na zásadní triumf jeho kariéry byl nenávratně konec. „Možná, že právě přes tu bolest a zklamání jsem dozrál, změnil jsem celý způsob přípravy a jsem na 100 procent připraven na závod v peruánských dunách. Fyzicky se cítím ještě silnější než v letos lednu, potřebuju už jen před startem zapracovat na drobných detailech,“ uvedl Van Beveren, který třikrát po sobě vyhrál prestižní písečný závod Touquet a jeho mentory jsou dakarské legendy Stéphane Peterhansel a Cyril Despres.

„Když organizátoři Dakaru oznámili, že tam bude více než 90 procent měřených kilometrů v dunách, někteří lidé nadávali, ale já jsem pookřál. Mám rád závody v písku, takže cítím s výběrem trasy opravdu spokojenost. Vzhledem k tomu, že závod je kratší a bude určitě intenzivnější než v minulosti, věřím, že úroveň soutěže bude poměrně vysoká. Tyto podmínky skutečně vyhovují mému stylu závodění a opravdu se nemůžu čekat, až to v Limě začne,“ dodal Van Beveren. Jeho ambice na umístění v Top 3 nebo dokonce na celkové vítězství potvrzuje i vedení týmu. „Adrien je připraven povznést svůj výkon na další level. Má k tomu všechny předpoklady a v týmu Yamalube Yamaha Rally dostal všechny potřebné podmínky,“ přidal se Alexandre Kowalski.

O tři roky starší de Soultrait je stejně rychlý jako například Španěl Joan Barreda od Hondy, ale to často přináší havárie a předčasná odstoupení, jako se mu to stalo na Dakaru v letech 2016 a 2018.  "Před rokem jsem měl v dunách v Peru velmi dobrý první týden, udělal jsem několik dobrých etapových výsledků. Na tom bych chtěl v lednu stavět. Tamní podmínky a terény mi vyhovují. Nový a kratší formát Dakaru se mi líbí.Jednotlivé etapy jsem pečlivě studoval a pro každou z nich mám své vlastní plány. Pokud půjde všechno dobře, věřím, že mám dobrou šanci být mezi nejlepšími jezdci klasifikace," ¨řekl de Soultrait. Velmi důležitou úlohu nosiče vody bude mít v týmu Yamalube Yamaha Rally už podruhé po sobě Rodney Faggotter. Australský veterán naposledy díky extrémně vyrovnaným výsledkům ukončil Dakar na 16. místě. Argentinec Caimi se zranil na Rally Maroko a od té doby se dává zdravotně do pořádku. Ačkoli už se cítí dobře, konečné slovo k jeho startu na 41. ročníku Dakaru budou mít až lékaři v Peru.

 

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Meli přispěl 2 Kč
pernik92 přispěl 2 Kč
PParez přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist