Dakar 2019 jen v Peru: Brabec se těší na písek

Příští ročník Rallye Dakar povede poprvé v historii nejtěžšího závodu světa územím jen jediné země. Poté, co pořadatelům odřekla Chile, nevyšlo to v Ekvádoru či Bolívii, museli na poslední chvíli měnit plány a podle nového rozpisu se pojede pouze v Peru.

41. ročník Dakaru budou tvořit etapy mezi 6. a 17. lednem. Přesnou podobu jednotlivých dní a trasy organizátoři ještě nezveřejnili, vzhledem k charakteru krajiny se dají očekávat spíše kratší písečné etapy. Martin Macík a Jan Brabec, členové českého týmu Big Shock Racing, byli hodně překvapení, když organizátoři odtajnili novou trasu pod sloganem 100 % Peru = 100 % Dakar. „Už pár dní kolovaly zaručené informace, kudy se pojede, ale nakonec se vyplatilo počkat. Je to venku, nikdo to nečekal, 100% Peru pobavilo. Těšíme se na písek, i když nás trochu mrzí, že budou chybět Argentina a Bolívie. Trať bude trochu jednotvárnější,“ komentuje první zprávy řidič kamionu Martin Macík, nejúspěšnější český závodník minulého ročníku.

Motorkář Jan Brabec je rád, že nezmokne a nepřijde o čaj z koky. „Mně nevadí vůbec nic, dokážu si poradit na každém povrchu, hlavní je, že neprší a není zima. Jakmile je kosa, trpím a zároveň se mi v těle začnou ozývat všechna moje železa. Jízda v písku mi vyhovuje, jsem technický jezdec. A že si dám po roce zase čaj z koky, je také poměrně příjemná zpráva,“ říká týmový biker Jan Brabec, kterého v roce 2019 čeká druhý dakarský start. „Makat budu hlavně na navigaci, protože ta je v poušti pekelná. Technicky i vytrvalostně jsem svůj první Dakar zvládal. Navíc teď už vím, co mě čeká a jak se připravit. Během minulého ročníku jsem jen sbíral informace,“ dodává Jan Brabec.

Martin Macík čeká písečnou bouři. „Peru, to je poušť, písek, duny a technická jízda. V tom si libujeme. I když už teď je jasné, že to bude pořádný masakr. Dakar se zkrátí, ale i tak bude 12 dní závodu hodně náročných. Letos už po třetí písečné etapě odpadla spousta jezdců. 12 dní zároveň může znamenat, že organizátoři nemusí nezařadit den volna,“ komentuje nové zprávy Martin Macík. „Zdá se, že závod by v nových podmínkách měl být příjemnější pro asistenční vozy, které zřejmě nebudou muset absolvovat tak obrovské vzdálenosti jako v minulých letech. Dá se také očekávat, že součástí trati bude několik okruhů,“ dodává Martin Macík, který pojede Dakar v Peru už potřetí.

Nově zveřejněné informace skvěle zapadají do plánů týmu Big Shock Racing, který, v doprovodu svých fanoušků, odjíždí téměř na měsíc trénovat a testovat do africké pouště. „Budeme jezdit a jezdit, písek je hodně o technice a zkušenosti. Učíme se číst duny tak, abychom je dokázali hladce projet, zkoušíme si různé povrchy, vykopáváme kamion. Já třeba na soustředění jezdím ve Frantovi i ráno pro bagety,“ říká Martin Macík.

 

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist