Dakar 2018: Yamaha bude spoléhat na kvarteto jezdců

Nebyl by to ani Dakar, kdyby na něm nehrál jednu z hlavních rolí tovární tým Yamahy. Do jubilejního 40. ročníku velkého jihoamerického dobrodružství vystartují 6. ledna v modrobílých barvách týmu Yamalube Yamaha Official Rally Team na strojích WR450F Rally Francouzi Adrien Van Beveren a Xavier de Soultrait, Argentinec Franco Caimi a Australan Rodney Faggotter.

Yamalube Yamaha Official Rally Team povede z postu týmového ředitele Alexandre Kowalski, týmovým manažerem je José Leloir a vysoce zkušeným sportovním manažerem Jordi Arcarons, ještě nedávno výborný rallye jezdec. Celá sestava má za úkol navázat nebo ještě zlepšit letošní nadějné dakarské výkony, vybojovat nějaké etapové triumfy a umístění jednoho jezdce v Top 3 konečného pořadí. Cíle jsou to v silné konkurenci hlavně KTM, Hondy a Husqvarny troufalé, ale Dakar je závod dlouhý a nevyzpytatelný. Yamaha má také za sebou dlouhou a náročnou přípravu, bez velkých zranění nebo výsledkových výkyvů. Připomeňme si, že velkou práci na Dakaru 2017 vykonal hlavně Adrien Van Beveren, který dojel celkově čtvrtý s minutovým odstupem na podium. O rok dříve při své debutu dokázal dojet šestý. 4. ledna tento talentovaný Francouz oslaví teprve 27. narozeniny.

„Jsem superšťastný z toho, jak se nyní věci v našem týmu vyvíjejí. Moje příprava byla dokonalá a abych řekl pravdu, nikdy jsem se necítil tak silný. Poslední měsíce jsme skoro pořád seděli na motorkách, následovala intenzivní fyzická příprava. A ještě to nekončí. S tréninkem skončím až v momentě, kdy nastoupím do letadla směr Jižní Amerika. Důležité je, že jsem neměl žádné zdravotní problémy a odlétám do dějiště Dakaru 100procentně fit. Vždy si dávám postupné cíle a vzhledem k mé současné formě věřím, že bych klidně mohl Dakar i vyhrát. Pojedu sice teprve potřetí, ale když vše vyjde podle plánu, mohl bych se vrátit domů s triumfem,“ uvedl před odletem do peruánské Limy Van Beveren a dodal: „Budou to nabité dva týdny a vím, že na letošním Dakaru není jediná odpočinková etapa. Klíčem je být vyrovnaný a dostatečně rychlý.”

Devětadvacetiletý Xavier de Soultrait letos v lednu udivoval na Dakaru skvělými denními výsledky, než ho zranění a technické problémy odsunuly na konečné 87. místo. Zatím nejlepší Dakar zajel před dvěma roky, když skončil třináctý. Letos vyhrál v přípravě Merzouga Rally a skončil na bedně na rallye Desafio Ruta 40. Celkem má letos na svém kontě 20 000 závodních kilometrů a některé specializované magazíny už ho vyhlásily černým koněm lednového závodu. "Zaměřím se na rychlý start do závodu a potom uvidíme, co přijde," řekl de Soultrait, který oceňuje, že v týmu nyní mají nejlepšího možného člověka na každý flek. Trénoval převážně ve Španělsku a Maroku, zaměřil se na navigaci a jízdu v hlubokém písku.

Jen 70 kilogramů vážící Franco Caimi pojede Dakar teprve podruhé, ten premiérový letos dokončil na krásném osmém místě a právě proto si ho Yamaha vybrala do svého továrního týmu. Devětadvacetilý jezdec skončil letos na Merzouga Rally třetí a motocykl pak dostal od Yamahy do Argentiny, aby se mohl připravovat i doma. Caimi se moc těší na obtížné peruánské pouště a duny. Jeho osobním cílem je dojet do pátého místa celkově. Jednačtyřicetiletý Australan Rodney Faggotter je nejzkušenějším jezdcem týmu, Dakar sice pojede teprve počtvrté, ale má za sebou takové obtížné motocyklové podniky, jakými jsou Australasian Safari, Condo 750 Rally nebo Baja Inca. Ví se o něm, že vyrůstal na ovčí farmě a na motorce začal jezdit dřív, než začal chodit. Mezi jezdci je ceněný jako skvělý parťák, ale hlavně jako famozní mechanik. Na Yamaze WR450F Rally dokáže podle jeho kolegů opravit úplně všechno.


 

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist