Dakar 2016: Na Pabišku si posvítili celníci

Už dnes začne prologem 38. ročník Rallye Dakar, všichni jezdci a jejich doprovody už jsou na místě v argentinském hlavním městě Buenos Aires. Týmy si motocykly spolu s doprovodnou technikou přebraly v přístavu. Následně proběhl přesun do bivaku v Tecnopolis, kde všechny čekaly zdlouhavé technické a administrativní přejímky.

Dakar 2016: Na Pabišku si posvítili celníci

Z místa dění se ozval český tým Barth Racing, který se na úvod Dakaru nevyhnul problémům.
„Kompletní tým má za sebou dlouhou cestu do dění Rallye Dakar 2016, tedy do Jižní Ameriky, konkrétně do Buenos Aires. Let s mezipřistáním v Římě trval celkem 19 hodin. Před touto náročnou cestou absolvovali jezdci týmu BARTH Racing přímo na letišti rozhovory pro Českou televizi. Hlavním tématem byly jejich cíle, s kterými odjíždí na nejtěžší rallye světa. Po příletu do Buenos Aires se část týmu vydala do přístavu pro převzetí techniky, která doplula na lodi. Bohužel se vyskytla chyba v administrativních protokolech a vůz motorkářů Davida Pabišky a Rudolfa Lhotského byl argentinskými celními úřady a pořadateli zadržen. Důvodem byl údajně chybně zapsaný počet náhradních pneumatik pro motocykly. Aby nám vše uvolnili, museli jsme vedení pořadatele Rallye Dakar zaplatit velmi vysokou kauci, na jejímž základě uvolnili jak techniku, tak zbylé pneumatiky. A tak si tým mohl převzít kompletní techniku a odcestovat do místa prvního bivaku v Technopolisu v Buenos Aires," informoval tým. 

Ihned po rozestavění bivaku se celý tým pustil do příprav. "Nejvíce práce měli mechanici a jezdci, kteří se pustili do doladění techniky. Naštěstí všechny stroje připluly v pořádku. Práce byla jak na bugině, tak na obou motocyklech. Ve čtvrtek nás čekaly technické přejímky. Proto musela být veškerá technika již v absolutním pořádku. Hned od rána se celý tým připravoval na technické a administrativní přejímky, které čekaly jak na závodní stroje, tak na doprovodná vozidla. Mechanici a jezdci tak ladili poslední detaily. Na bugině Pepy Macháčka se provádělo utěsnění proti vodě, proběhla kontrola náplní, výměna sviček a dopakování potřebných věcí do bočních brašen, které byly pro transport na lodi prázdné."

"Na motocyklu Rudolfa Lhotského se hlavně kontrolovaly náplně, přezouvaly se pneumatiky, kontrolovala se kompletní elektroinstalace, navigace a ladily se polepy. Na motocyklu Davida Pabišky se repasoval podvozek od KTM, přezouvaly se pneumatiky a udělal se kompletní standardní servis, kontrola náplní, přístrojů, doplnění povinné výbavy od pořadatele atd. David si již tradičně dolepil na motocykl samolepky od svých dětí. Po obědě celý tým zamířil do haly, kde proces přejímek probíhal. Nejdříve  bylo nutné absolvovat administrativní část, která se týkala i doprovodných vozidel a jejich posádek. Jedná se například o kontrolu technických průkazů, pojištění, telefonních čísel, údajů o jednotlivých členech týmu. Tato část proběhla pro všechny členy týmu velmi hladce. Poté se jezdci odebrali s technikou do vedlejší haly, kde na ně čekali komisaři a technické přejímky. David Pabiška neměl se zástupci pořadatele sebemenší problém. Rudolf Lhotský se díky maratonské kategorii u pořadatelů zdržel o trochu déle, ale i on zvládl proces technických přejímek úspěšně a může se již bez starostí těšit na start své první Rallye Dakar," ukončil první postřehy z Buenos Aires tým Barth Racing.

Náš tip

Tipovačka Rally Dakar: Tipujte s námi pořadí jezdců Rally Dakar a vyhrajte jednu ze zajimavých cen.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.29
Známkováno: 7x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist