Central European Rally 2008: Přejímky

Dnešní den byly na plánu administrativní a technické přejímky strojů.

Central European Rally 2008: Přejímky
Nad Budapeští se ráno přehnal slušný déšť, který nevěstil pěkný den. Technická část probíhala bez problémů, od montáže GPS přijímače, výstražného systému Sentinel, až po lepení startovních čísel.
Po úspěšné přejímce čekala na jezdce asi 8 km dlouhá etapa v centru města. Jezdci dostali itinerář a podle něho dojeli až k budově parlamentu k prvnímu kontrolnímu bodu. Tam dostali poslední razítko a pokračovali zpět na náměstí.

Nyní motocykly zůstanou zavřené až do startu Rally na parkovišti – parc fermé. Přejímkou úspěšně prošlo 96 motorek, 18 čtyřkolek, 84 automobilů a 40 kamiónů.

Start je naplánovaný na zítřejší ráno. První motorkář bude stát na rampě v 8:00, první auto 10:05 a kamión v 11:28. Na jezdce čeká krátká spojovačka dlouhá 58 km do města Dabas, kde začíná první speciálka. Ta má délku 63 km a měla by být na pískovém povrchu. Navigace bude důležitá, protože trasa nebude vyznačená směrovými šipkami. Po dojezdu speciálky můžou motorkáři naložit svoje stroje do doprovodných vozidel a přejet do rumunského města Baia Marena na trase dlouhé 410 km. První motorkář by měl dorazil kolem 19:30.

Jak jsme vás již informovali, rally se zúčastní celý zástup českých jezdců: Jozef Macháček na čtyřkolce, dále na motocyklech David Pabiška, Dušan Randýsek, Ivo Kaštan, Karel Ležatka, Jan Froněk a Josef Švorc.
Kromě českých jezdců se rally zúčastní také slovenský jezdec Jaro Katriňák na KTM. Měl startovat ještě Ivan Jakeš za KM Racing Team, ale kvůli zranění ramene nakonec nenastoupil. Ve čtyřkolkách pojede za Slovensko ještě v týmu Quad Extrem Slovakia Martin Antal, Štefan Petregáč a Miroslav Abrahám.
Více informací přineseme zítra po dokončení první etapy.
Zpravodajský servis pro vás online připravujeme ve spolupráci ze serverem Motoride.sk.

Vierka Kaštanová:

Jsme v samotném centru Budapešti, na Náměstí Hrdinů, kde se konají technické a administrativní přejímky CER. Ten kdo někdy byl na „skutečné“ rallye Dakar by nepoznal rozdíl. Klobouk dolů před organizátory, kterým se opravdu podařilo zorganizovat „Dakar“ jak přes kopírák.
Sešla se zde všechny závodnická ESA a tak samozřejmě nemůžeme chybět ani my.
Zdolat administrativní část přejímek, nám trvalo asi hodinu a půl. Celá procedura spočívá v kontrole dokladů, převzetí roadbooků, GPS, Sentinelu, poukázek na ubytování, vyplnění zdravotních dotazníků atd…. Všechno jsem měli OK. Jeden z komisařů se lehce divil technickému průkazu od Ivova motocyklu, zarazil ho obsah 125 ccm. Ten největší údiv nad naším Rhierem však přišel až na technických přejímkách. Nebyl člověk, který by se nad tímto neobvyklým motocyklem nezastavil. Dokonce sám technický komisař byl tak překvapen, že vůbec nekontroloval zda motocykl svítí, houká a splňuje všechna pravidla. I technickými přejímkami projeli oba naši jezdci jak nůž máslem. Karel Ležatka byl trochu jak Alenka v Říši divů, neb takovou procedurou procházel vůbec poprvé.

Motorky už stojí v uzavřeném parkovišti, kde zůstanou až do zítřejšího startu. První motocykl odstartuje v 8.00 hod. První etapa Budapešť – Baia Mare bude měřit 531 km z toho speciál 63 km. Na Budapešť se žene velká bouřka, vítr o rychlosti až 100 km/h provázený ledovým deštěm. Tak coufám, že stejně tak rychle jak bouřka přichází taky odejde a zítra se probudíme do krásného slunečného dne. Podle předpovědi počasí má být polojasno a 21 stupňů.

Pár statistických údajů z první série Central Europe Rally
Závod protíná dva státy – Maďarsko a Rumunsko
Délka: 2600 km z toho 1100 měřených rychlostních zkoušek
Počet účastníků: 420 – 96 motocyklů, 84 aut, 40 kamionů a 18 čtyřkolek
Počet novinářů: 278 ze 171 médií
O závodě se bude vysílat v celkem 170 zemích na třiceti televizních kanálech
Vierka

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist