Central European Rally 2008: 6.Veszprém-Veszprém

Dnes se jela shodná trasa s včerejškem a hlavní dvě esa této soutěže, Despres a Katriňák, toho náležitě využili - Despres byl v cíli první, Jaro druhý. V čele celkového pořadí zůstává David Casteu. Smutnou zprávou ale je nový přírůstek na listině odstoupivších jezdců, kterým je neméně slavné jméno Ivo Kaštan, jehož stopětadvacítka tak den před cílem vypověděla poslušnost

Jaro Katriňák: Dnes jsem slavil 34té narozeniny, tak jsem si chtěl dát jako dárek vátězství v této etapě, bohuřel se to tak úplně nepovedlo. Dojel jsem druhý, i to je velmi pěkný dárek, ale šlo by to i lépe. Dnes se jelo dobře, vše fungovalo jak má a cítil jsem se skvěle. Zkusím to zopakovat zítra a pokusím se ještě víc zaútočit, rád bych opravdu vyhrál v poslední etapě!". S celkovým vítězstvím, ač by to bylo krásné, Bohužel Katroš zatím počítat nemůže, jelikož tým pravděpodobně neuspěl s podáním protestu proti včerejší hodinové penalizaci a v celkovém pořadí je tedy Jaro až jedenáctý za naším Davidem Pabiškou na výborném desátém místě. Ovšem vše se stále řeší, takže zlatá medaile může po oficiálních urgencích ještě stále putovat na Slovensko! Co se našich jezdců týče, Dušan Randýsek je celkově na 27 místě, Jan Froněk na 37, Jozef Švorc na 62 a Karel Ležatka na 68 místě.

Vierka Kaštanová:

Ráno v půl sedmé Ivoš s Karlem a Honzou odjíždějí z hotelu, kde bydlíme, do servisního parku aby se připravili na start dnešní etapy. Já s Petrem si ještě chvíli pospíme, protože jsme přijeli v jednu v noci. Byla docela zima, jet v riflích 30 km ze servisní zóny do hotelu nebyl úplně nejlepší nápad. Společně se námi jeli i Jarda s Lenkou Šímovi a Jirka Jansa, který pomohl Ivošovi opravit motorku. Karel s Ivošem a Honzou odjížděli chvíli před námi autem.

Je půl deváté, nádherně svítí sluníčko, fouká sice studený vítr, ale jinak je krásně. Vyjíždím s Petrem z hotelu /spíš je to takový komplex bungalovů a chatiček/ a jedeme se podívat na trať prvního kola dnešní etapy. Ve Veszprému zastavím, protože se mi Petr ztratí v hustém provozu, koukám na mobil a mám zmeškaný hovor od Ivoše. To nevěstí nic dobrého. Skutečně, volám mu zpět a ze sluchátka se ozve.: „Tak jsem skončil, nevydrželo to, ten šteft se vyrval, z motoru se kouří celé se to klepe..“  Dovolám se ještě Petrovi, který zatím zajel koupit žárovku, a jedu do servisní zóny. Karel je na trati, Ivo sedí na židli a smutně kouká na rozbitou motorku. „Je to škoda, mohlo to ještě ten den vydržet, ale je to vývoj. Motor doma opravíme, podvozek funguje jak má. Nikde jinde než na takovýchto závodech nemáme šanci tu motorku pořádně vyzkoušet aby se projevily chyby. Nejsme jediní, komu se pokazil stroj, hlavně, že se nic horšího nestalo.

Právě přijel do cíle Karel Ležatka. Nadával jak špaček na Honzu Froňka, protože ho na trati nechal předjet, uhnul mu na stranu a on ho na oplátku zaspal pořádnou sprchou kamení. Rozbil přední plexi štít a jeden velký kámen ho trefil i do prstu, ten je teď pořádně nateklý a bolí.

Odpoledne: Právě jsme se vrátili s Petrem z trati. Podívali jsme se i na průjezd aut. Ivo ani Karel mi z dnešního dne nic kloudného neřekli. Všechny velmi mrzí, že Ivo nedojel, když do cíle chyběl už takový kousek. Karel hodně zrychlil a dnes se mu vyloženě dařilo, stěžoval si jen na zimu. Teď už jsou kluci na cestě do hotelu a těší se na relax do bazénu.

Zítra poslední etapa – Vezsprém – Balatonfured o celkové délce 197 km. Měřený speciál bude stejný jako první část toho dnešního, jen se pojede v obráceném směru. Jeho délka je 155 km. První motorkář bude startovat v 7.30h a na cílové rampě by se měl objevit ve 12.00.
Počasí se stále drží sice se ochladilo, ale neprší.
Vierka

KM Racing - Postřehy očima účastníků:

12,12 - Na start dnešní etapy se postavili oba naši jezdci. Taktika byla, v těchto etapách se Central Europe Rally už vyhrát nedá, ale dá se vše ještě projet. Večer jsme si sedli s Josefem Kalinou z Tedom truck teamu, mimochodem nejlepším navigátorem všech dob Dakaru, abychom si ujasnili silná a slabá místa posledních dvou dnů. Po ujetí dnešní první rychlostky, je David na 13.místě, ale samozřejmě, že si neodpustil "výstup" z jeho stroje KTM 420 EXC-R, ve 120km rychlosti, a výsledkem byl utržený šroub nádrže, pomuchlané přístroje, prasklé plasty filtru vzduchu. Rychle jsme potřebovali svařit držák nádrže, ale svářečku jsme museli kooperovat s maďarským týmem čtyřkolek. Vše ve vysokém tempu oprav, protože čas je neúprosný. Jdeme do druhé rychlostní zkoušky. Dušan Randýsek včera obdržel hodinovou penalizaci za chybějící waypoint. Dnes dojel první část na 30 místě.
22,15 - Po dnešním večerním briefingu jsme dostali dárek ve formě 12 listů změn ve formátu A4. David si dnes vyjel celkově 12 místo a v absolutním pořadí je 10. Dušan jel svůj standard a po dnešní 6 etapě je na celkovém 27 místě. Zítra poslední etapa Vezsprém - Balatonfured. Stejné 157km dlouhá speciálka, ale v opačném gardu.
Martin Pabiška

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist