Central European Rally 2008: 4.Debrecen – Veszprém

Na písku kraluje Despres, ve Vezsprému Katriňák! Dva dlouhé přesuny, dvě speciálky, zatím nejdelší etapa na Rally Central Europe. Katroš si připsal další vítězství ve speciálce a stahuje náskok na prvního Davida Casteu.

Central European Rally 2008: 4.Debrecen – Veszprém

Kapitoly článku

Včera po obědě se jela druhá speciálka v rozbahněném Rumunsku. Jaro Katriňak obhájil své vítězství i přes to, že speciálku z bezpečnostních důvodů nakonec zkrátili. Následoval přesun do maďarského Debrecenu. Tam byl připravený bivak pro jezdce, ale bez press centra, takže jsme nemohli poslat informace o Jarově druhém vítězství. Bivak byl v centru v města s hromadou diváků a až do pozdních hodin přijížděly auta i kamióny. Organizátoři to příliš nezvládali, takže se po parkovišti, kde se uložili slovenští a čeští jezdci, procházely spousty diváků. My jsme spali jen tak vedle motorek, ale kolem jedné ráno nás vyhnal déšť.
Budík byl dnes nastavený ještě na dřívější hodinu než v předchozích dnech. První jezdec (Jaro Katriňák jako nejrychlejší z předcházejícího dne) totiž opouštěl Debrecen již v 5:00. Přesouvali jsme se do Dabasu, kde se jela první speciálka Rally. Tentokrát však v opačném směru. Jaro Katriňáka postihly problémy se zapalováním a zůstal stát. Předjel jej Cyril Despres, ale Jaro závadu ještě na trati odstranil a do konce speciálky Desprese dojel. Nakonec na něj tedy ztratil jen 1 min a 43 sekund. Na písku se dařilo i našim jezdcům, David Pabiška dojel 17tý, hned za ním Jozef Švorc. Dušan Randýsek s Janem Froňkem obsadili 36. resp. 38. příčku. Do cíle dojel i Karel Ležatka (83.) a Ivo Kaštan na své stopětadvacítce. Poslední kalich hořkosti na této rally si ráno vypil český čtyřkolkář Jozef Macháček, který i přesto, že speciálku vyhrál, musel odstoupit kvůli problémům s motorem a rámem. Do cíle dorazily i všechny čtyřkolky ve slovenských barvách a nejrychlejší z nich, Martin Antal, obsadil páté místo.
Následovala spojovačka do Veszprému, kterou i motorkáři museli absolvovat po vlastní ose. Zde na závodníky čekala trať v bývalé vojenské základně o délce 88 km. Na start se znovu jako první postavil Jaro Katriňák. I přes menší problémy s navigací těsně před cílem znovu zajel nejlepší čas a obsadil tak druhé místo v dnešní etapě hned za Cyrilem Despresem. Právě Despres ale po dojezdu protestoval proti Jarově zadní pneumatice. Zda to bude mít oficiální dohru, uvidíme později. Vedoucí jezdec celkového pořadí David Casteu dojel až pátý se ztrátou 2 min 42 s. V celkovém pořadí tak Jaro Katriňák snížil svou ztrátu, která teď činí pouhých 1 min 28 s na první místo!

Průběžné pořadí po 4. etapě:

1 CASTEU (FRA) 05:32:28 00:00:00
2 KATRINAK (SVK) 05:33:56 00:01:28
3 LOPEZ (CHL) 05:35:51 00:03:23
4 DESPRES (FRA) 05:43:38 00:11:10
5 DUCLOS (FRA) 05:44:03 00:11:35
... ... ... ...
14 PABISKA (CZE) 06:05:44 00:33:16 + 03:00
15 FRONEK (CZE) 06:06:03 00:33:35
... ... ... ...
20 RANDYSEK (CZE) 06:19:08 00:46:40
... ... ... ...
71 LEZATKA (CZE) 07:29:03 01:56:35
... ... ... ...
75 KASTAN (CZE) 07:52:20 02:19:52

Čtyřkolky:

1 DELTRIEU (FRA) 06:23:28 00:00:00 + 06:00
2 ANTAL (SVK) 06:55:00 00:31:32 + 01:00
3 DECLERCK (FRA) 07:08:43 00:45:15
4 AUERT (FRA) 07:13:52 00:50:24
5 MULTINU (FRA) 07:33:55 01:10:27
... ... ... ...
13 ABRAHAM (SVK) 09:30:43 03:07:15

Zpravodajský servis pro vás online připravujeme ve spolupráci ze serverem Motoride.sk.

Vierka Kaštanová:

Budíček o půl páté. Venku je šest stupňů a poprchá. Ivo s Karlem si vyzvedávají u časomíry průjezdní výkazy, nasedají do auta, motorky mají naložené a vyráží směr Dabas, kde se jede první kolo speciálu které měří 62 km a je úplně totožné s první etapou, projíždí se pouze v opačném směru. Už včera se k nám připojil náš kamarád a soused Tomáš Ouředníček se svým H2. Já s Petrem oblékáme pršáky a jedeme jim v patách. Cestou se zastavujeme na jednu rychlou ranní kávu a natankovat benzín. Do Dabasu přijíždíme kolem desáté, jen pár minut před námi dorazili i kluci. Vykládají motorky a jdou na start. Vyrážíme se s H2 podívat, najdeme pěkné místečko těsně před cílem. Potkáme tady i naše kamarády z Velkého Meziříčí.. Jako první přijíždí Jaro Katriňák, pak už jedna motorka za druhou. Ivo ani Karel ale stále nikde. Najednou se přiřítí Karel a já netrpělivě vyhlížím Ivoše. Něco se muselo stát. A skutečně, Ivo zůstal stát těsně za startem, motorka mu přestala jet. Prvních pět kilometrů hopkoval jak zajíc, rozebíral karburátor, foukal do hadiček a nic. Až najednou se to podařilo hadička přívodu paliva byla ucpaná kouskem gumy. Kde se tam vzala čert ví.. Asi půlhodinovou ztrátu Ivo už nemohl v žádném případě dohnat. Kolem nás se přeřítil jak uragán. Začíná pršet. To není vůbec dobrá zpráva, protože tentokrát i kluci musí jet po vlastní ose až do Veszprému. Podle itíku to mají 206 km. Organizátoři je ženou přes Székesfehervár, kde je na postavená průjezdní rampa. Karel se musí od Ivoše odpojit, protože času na přejezd není mnoho. Karel doráží do servisního parku, který je ve vojenském prostoru poblíž Veszprému, akorát v minutě. Čekají zde už i Tomáš s Honzou – naše asistence.
Pro mě a pro Petra byla cesta naprostým utrpením. Od rána jsme ještě nestačili rozmrznout a navíc jsme pořádně promokli. Ještě že mám alespoň vyhřívané rukojeti a kvalitní oblečení Psi Hubík , taky triko a kalhoty Cold Killers. Peťa samo taky, trpí ale s otevřenou přilbou a bez pršáku, protože v tom odjel Karel.
Zase se s Tomem v jeho H2 jedeme podívat na start speciálu, už startují auta. Nedá nám to a jedeme se podívat i k cíli, jestli ještě náhodou neuvidíme Karla s Ivošem.
Než ho ale najdeme, Ivo s Karelem už akorát odjíždí do servisního parku. Karel vypadá unaveně, ale je spokojený. Vypráví historku jak v prvním kole upadl na blátě a nemohl se ani zvednout, jak byl povrch kluzký. „Zase jsem si parádně zajezdil, motorka šlape jak hodinky, akorát vyměním gumu a jede se dál. Na trati jsem potkal stádo ovcí, jejich pasákovi vůbec nevadilo, že je žene po trati. Aspoň mě to trošku pobavilo.“ Zatímco Karlovi oči evidentně září, v Ivošově tváři je vidět zármutek. „Jedeme domů. Motor je KO. Klouže spojka a hrozně v tom drnčí, jako by se měl každou chvíli rozskočit na půl. Asi nějaká únava materiálu, ta spojka trošku zlobí už od začátku. Musíme to umýt, pokusím se to rozdělat a uvidíme.“ Je to velká škoda. Ale musí se s tím počítat. Motor neztrácí výkon, na svůj obsah jede stále jak zběsilý, snad to tedy bude jen nějaká maličkost a Ivo bude zítra moct pokračovat v závodě.

Až do soboty, zůstává servisní park zde ve vojenském prostoru u Veszprému. Zítra se jede okruh Veszprém – Veszprém 317 km z toho 210 měřený speciál. Ten budou tvořit dva okruhy jeden první o délce 157 km a druhý 54km.  Srdečné pozdravy všem od nás všech….

Postřehy očima účastníků:

10,28 - brzké ranní vstávání ve čtyři hodiny poté, co jsme ulehli o půl jedné, nebylo z těch nej zážitků. Rychlý, 213km přesun do města Dabas, kde jako v první soutěžní den tak i nyní, čeká rychlostní test dlouhý 62km. Rozdíl je jen v tom, že se jede opačným směrem. David je průběžně po CP1 na 15místě, Dušan 24. Jarda Katriňák suverénně vyhrál, ale po příjezdu do bivaku si stěžoval, že zbytek speciálu mu motorka zlobila.

12,48 - Josef Macháček již nepokračuje. Utrhl motor a poškodil vodní pumpu. Bohužel se ho tento závod smůla nepustila. David a Dušan pokračují do Vezsprému. Je sychravo a prší, teplota kolem 12°C.

17,55 - Motorky jsou v cíly dnešní etapy. David musel odjet takřka celou druhou rychlostní zkoušku na měkké zadní gumě, protože se mu rozsypala výplň. Velmi náročný test v okolí vojenského prostoru ve Veszpremu přinesl i řadu nervózních situací. Jarda Katriňák byl v konfliktu s Cyrilem Despresem, protože Jardův mechanik vjel Despresovi do cesty a tím ho zdržel. V týmu KTM je nervozita, protože nejsou zvyklý, že by je někdo ohrožoval na předních pozicích. Český jezdec Pepa Švorc měl nehodu, ale je v pořádku. V závodě ale možná již nebude pokračovat, protože rozbil svůj stroj KTM. Závodí se skutečně na hraně možností jezdců. Na trati jsou nebezpečné prohlubně, které jsou vidět na poslední chvíli, trať je posázena spousty kontrolních bodů, aby si jezdci trať nezkracovali a nervozita stoupá. Celkově dnes David dojel na 14.místě, Dušan Randýsek si drží standardní a velmi kvalitní výkon a dojel na 26.místě. Celkové umístění nechci nyní uvádět, protože spousta jezdců bude pravděpodobně penalizováno, z důvodů překroční rychlosti nebo chybějící kontrolní bod.
Zítra se jede speciál v okolí Veszprému a přinese jistě spousty zajímavého, závod zdaleka nekončí!
Martin Pabiška

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist