Central European Rally 2008: 3.Baia Mare - Debrecen

Aktualizováno - Hrdinou třetího závodního dne je bezesporu slovenský jezdec Jaro Katriňák, který zvítězil v obou dnešních speciálech a posunul se na druhou příčku v celkovém pořadí. Závodníky ráno v Rumunsku probudil vydatný déšť, který v horách ještě zesílil a doprovodila jej mlha. Těžký a rozbahněný terén však vyhovovol slovenským zástupcům.

Kapitoly článku

Jaro Katriňák i přes menší problémy s benzínem vyhrál první speciál s náskokem 35 sekund před francouzskou hvězdou Despresem a 55 sekund před chilským jezdcem Lopezem. Druhá speciálka byla kvůli překážce na trati v podobě převráceného kamionu zkrácena, ale i zde skončil Jaro na prvním místě. Poté již na jezdce čekal přesun do 227 km vzdáleného Debrecenu.

Video: Rozhovor v depu po dokončení ranního speciálu:

Zpravodajský servis pro vás online připravujeme ve spolupráci ze serverem Motoride.sk.

Výsledky dnešní etapy pro motocykly najdete zde.
Celkové pořadí pro motocykly najdete zde.
Výsledky dnešní etapy pro quady najdete zde.
Celkové pořadí pro motocykly najdete zde.

Vierka Kaštanová:

Jen v rychlosti: Motorky odstartovaly opět brzy ráno, tj. 6.05. Ráno jsme se probudili a venku lilo jako z konve, teď je zataženo, déšť ustal. Sem tam spadne pár kapek, liják má přijít znovu večer. Dnešní první kolo speciálu vyhrál slovenský jezdec Jaro Katriňák, před druhým Cyrilem Espresem a Francisco Lopezem. Ivo ani Karel zatím ještě do servisní zóny nedorazili, čekáme je každou chvíli.
Jedu opět lovit záběry na trať. Ihned jak kluci dojedou i z druhého kola speciálu, nakládáme jejich stroje do asistenčního auta a vyrážíme směr Debrecen. Já s Petrem pěkně po ose. Očekává se ještě jeden velký liják, tak určitě přibude adrenalinový zážitek…
...Ahoj z Debrecenu. Tak jsme zdárně dorazili do cíle třetí etapy Central Europe Rally. Po pravdě řečeno dost dobře nechápu, proč je právě zde v Debrecenu, protože zítra ráno se jede více jak 200 km dlouhý přejezd po silnici, poté teprve bude následovat speciál, který je úplně totožný s tím z první etapy. Opět 200 km přesun a speciál u Vezsprému. První motocykl startuje už v pět ráno, takže se zde v Debrecenu moc nezdržíme.

Zpět k dnešní etapě. První kolo speciálu pršelo, takže na trati bylo ještě více vody jak včera. Jak to klasifikoval Ivo: „Jelo se z velké části v potoce..“ Žádný pád, žádný problém, vše fungovalo jak má. Kluci v mezičase akorát vyměnili zadní pneumatiky, Ivo ještě přitáhl uchycení zadního tlumiče a jelo se dál. Počasí se umoudřilo, dokonce opět vysvitlo sluníčko. Já jsem se vydala s Petrem na trať speciálu, parádně jsem se projeli serpentinami. Na startu speciálu bylo příšerné bahno a opět spousty diváků včetně všudypřítomných Čechů. Po speciálce všichni závodníci umývali motorky, místní je už z dálky naháněli ke svým wapkám. Trošku mi to připomnělo Afriku. Vůbec celé Rumunsko se velmi podobá Maroku.
V servisní zóně Ivo musel udělat malou opravu, protože jak se celý den motocykl rochnil ve vodě, ta se dostala i do karburátoru. Ivovi se motorka dokonce dvakrát na trati úplně zastavila. Nedělo se ale nic vážného, stačilo vyčistit karburátor a vyprat speciální obal na otevřeném KN filtru. Potřeba budou vyměnit i brzdové destičky, ale jednu etapu ještě vydrží. Karel provedl jen běžnou údržbu. Motorky se naložily na asistenční auto a hurá sem do Debrecenu. Cesta autem musela být příšerná, protože skoro celých 200 km se jelo v souvislé koloně. To my na motorkách jsme se jen smáli…
Výsledky Ivo okomentoval slovy: „Nás nezajímá kolik lidí je přede námi, nás zajímá kolik lidí je za námi…."

KM Racing:

Dnešní uplakané ráno nám přináší 479 km dlouhou etapu. 2 speciálky, stejné jaké se jely včera, ale v opačném směru. Pořadatelé přes noc upravovali profil trati, aby se vyhnuli možným problémům s neprůjezdností. Motorky a auta pojedou dva okruhy dlouhé 76 km, kamiony pojedou jen jeden, aby stihli 227km přejezd do Debrecenu. Naši jezdci David, Dušan i Josef odstartovali v rozpětí cca půl hodiny, mezi 6,30 - 7,10 ráno. Trať bude zřejmě ještě náročnější než včera, poněvadž zhruba od dvou hodin ráno silně pršelo. Nyní občas mrholí a teplota je kolem 12 °C.

Bahno, kamení, voda, bláto, zima, tak nějak charakterizovat první rychlostní test dnešního dne, kterou vyhrál Jarda Katriňák (SVK). David je na 17.místě se ztrátou cca 1´30´´ na 10 místo. Dušan je na 29.místě. Josef měl opět problémy se zadním unašečem, utržený šroub, a musel znovu improvizovat, aby se dostal zpět do bivaku. Nenecháváme nic náhodě. David pojede druhý okruh s novou zadní a přední pneu, Dušan šel do přední nové gumy. Vyčistili jsme filtraci, sušíme všechny věci kde se dá. Start do přejezdu je plánován na 12,30hod.

Vzhledem k tomu, že trať je po ranním dešti silně podmáčená, rozhodl pořadatel o jejím zkrácení na 36 km. Tuto změnu doprovázel, podobně jako včera, poměrně velký zmatek na startu. Třikrát se měnil kilometr, na kterém mají závodníci odbočit, na dotazy jezdců byl schopen odpovídat jen jeden z pěti komisařů, zbytek vysvětloval změny ve francouzštině, celkem dost nepříjemná situace. Vzhledem k tomu, že jsme se dozvěděli tuto změnu až těsně před startem do druhé rychlostní zkoušky, nemohli jsme odpovíadjícím způsobem reagovat snížením obsahu palivové nádrže, protože každé kilo navíc, je v terénu a na výsledku znát.
Martin Pabiška (KM Racing team Manager), Stanislava Študentová (Cerbiatto TV s.r.o.)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist