BARTH Racing je v Tunisu, matador Macháček testuje operované rameno

Česká stáj BARTH Racing nyní závodí v rámci El Chott Rallye de Tunisie v sestavě s Josefem Macháčkem, Rudou Lhotským a Borisem Vaculíkem společně s Martinem Plechatým. Na všechny čeká přes 1800 kilometrů v písku nekonečného moře dun. Tato mise je pro Josefa Macháčka zároveň dobrá příležitost, jak v náročných podmínkách prověřit stav operovaného ramene.

Pětinásobný vítěz Rallye Dakar vyhrál v letošním roce Hungarian Baja rallye a nejvyšší ambice má také před nadcházející soutěží v Tunisu. „Závod beru jako tréninkový. Potřebuji se seznámit s fyzickou kondicí, protože zatím jsem letos odjel na čtyřkolce pouze 400 kilometrů,“ dodal Macháček. Trasa v Tunisu měří přes 3000 kilometrů, což je podobně dlouhé jako na Dakaru. „Pojede se hlavně na písku, tedy na stejném terénu jako v Peru, kde Dakar odstartuje. To je určitě výhoda.“

Macháček musel letošní ročník Dakarské rallye předčasně ukončit kvůli pádu ve čtvrté etapě. Důvodem bylo poraněné rameno. „Po operaci mě přestalo bolet. Doufám, že mě nezačne zlobit v Tunisu. Kdyby byl závod nad mé síly, určitě ho ukončím. Zatím mě bolí to druhé rameno, což mě překvapuje,“ dodal se smíchem závodník z týmu BARTH Racing, který v Tunisu jede na Yamaze Raptor. „Jedná se však o těžší čtyřkolku, takže budu muset vynaložit více sil. Do Dakaru pak vyjedu s lehčí verzí, což mi určitě pomůže.“

Účast na Dakaru? Oslava šedesátin!

Právě start na blížícím se ročníku nejtěžší motoristické soutěže nebyl zpočátku jistý. Macháček hned po předčasném konci prohlásil, že už se Dakaru nezúčastní. „Chtěl jsem si dát dárek k mým šedesátinám, ale slavit narozeniny předčasně nebylo moudré. Takže až další ročník Dakaru bude pravou oslavou mých narozenin,“ smál se Macháček, který oslavil životní jubileum v březnu. Důvodů, proč se rozhodl vrátit do Jižní Ameriky, je však více: „Vydržel jsem pouze čtyři etapy, takže díky tomu nebyla technika opotřebovaná a nemusel jsem investovat do oprav. A pokud tělo drží pohromadě, pořád je to pro mě výzva.“

O cílech však příliš mluvit nechce. „Od roku 2009, kdy jsem naposledy vyhrál, mám řadu nedojetých Dakarů. Takže každý dojezd do cíle bude pro mě úspěchem,“ prohlašuje Macháček, který se od roku 2011 začal věnovat závodění ve vlastně vyrobené bugině a na čtyřkolku se vrátil až v letošním ročníku. „Už to rozhodně neberu tak, že jsem Dakar pětkrát vyhrál. Rok 2018 bude pro mě novým začátkem.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist