KTM Enduro Cross Country Ohrazenice 2013

Ve jménu vody, bahna a uvařených motorů - Pátou zastávkou oblíbeného seriálu závodu terénních motocyklů KTM ECC se stala obec Ohrazenice nedaleko Turnova. Okruh a zázemí stavějící na základech zdejší motokrosové trati mělo všem jezdcům a divákům přichystat plno nezapomenutelných zážitků a vzpomínek. A ač se tomu paní příroda snažila zabránit, nakonec se tak i stalo.

Na úvod lehké ohlédnutí do nedávné minulosti. Na jaře byl začátek a tím pádem úvodní podnik seriálu v Košťálově odložen z důvodů nepřízně počasí (na trati byl sníh). Skutečný první závod seriálu – závod v Chuchelně , byl druhý den konání značně poznamenán deštěm - tudíž nepřízní počasí (část trati kompletně z okruhu vypuštěna).

Druhá zastávka kolotoče ECC - Košťálov – ani zde nechyběly proudy vody padající z oblohy a značně obtížná a v nemálo případech i nesjízdná trať (nepřízeň počasí).

Třetí závod, polská Olszyna  – nedělní podnik zcela zrušen, sobotní „race“ sloučen a zkrácen na 90 minut. Důvod – nepřízeň počasí (bahno, bahno a zase bahno). Po prázdninové odmlce přišel na řadu  Bozkov. Zatím jediný závod, který se odjel kompletně na suchém podkladu. Nyní v Ohrazenicích se vše vrátilo do starých kolejí, do kolejí „nepřízně počasí“.
Auty obsypaná příjezdová cesta dávala hned zkraje tušit, jaký podklad na závodníky, ale i diváky v Ohrazenicích čeká (ti méně pozorní pak na to přišli vzápětí, kdy se opět rozpršelo). Mokré louky, které původně měly soužit jako depo, nyní zely prázdnotou a plácek před stanem s občerstvením byl jasným důkazem proč. Původně travnatá plocha byla nyní plochou pro běžnou obuv nepřekonatelnou. Bláto, jehož bylo všude ve větší nežli malé míře, barevně sjednocovalo cokoliv, co s ním přišlo do styku a obuv ne do bláta určenou pak dokonce i pohlcovalo. Příště asi nakoupím zásobu gumáků a budu je na místě na za nelevno prodávat ;). Ale zpět k závodům.

Dopoledne, poté co se ranní dětské závody změnily spíše v boj o dojetí do cíle, byla na plánu devadesáti minutová rozjížďka (oproti klasickým 120 minutám) závodníků tříd Licence A, Licence B, Veterán a do 85 ccm. V „áčkách“ se čekal kvalitní výsledek od #15 Matěje Hanuše, kterému mazlavější podklad trati vyhovuje (navíc se pak částečně smazává výkonnostní rozdíl mezi jeho 125-kou a silnějšími stroji soupeřů). Třída Licence B byla ozvláštněna startem polovinou z naší dámské endurové školy, #191 Zuzkou Nováčkovou, veterány měl v plánu znovu ovládnout lídr a letos zatím neporažený #591 Aleš Vondrák a v nejslabší třídě do 85 ccm bylo spíše otázkou, zdali vůbec někdo z pěti odvážlivců uvidí šachovnicový praporek.
Přesně v jedenáct hodin se věci daly do pohybu. S nezvykle krátkou startovní rovinkou si nejlépe poradil a pomyslný „Holeshot“ bral #117 Jindřich Křístek, za ním se pak jako housata seřadili jezdci jako #56 Tomáš Louthan (zástupce nejrychlejšího enduro týmu v ČR – Solarco Czech Junior Team), stálice ECC šampionátu #131 Jaroslav Křapka, nebo také letos ECC poprvé jedoucí motokrosový dravec #77 Lubor Kraus krotící svoji dvoutaktní TM. V „béčkách“ nejlépe zkoordinoval svou bryskní reakci s precizností startu elektronickým startérem průběžný lídr třídy #502 Miroslav Škaloud, veterány vzal jako útokem, stejně jako Škaloud zástupce AK Krakonoš Jilemnice, #414 Jiří Salač.

Samotná ohrazenická trať se v délce inspirovala zmiňovanou kratší startovní rovinkou. Její na ECC poměry mírně podprůměrná délka ovšem neznamenala, že by i pro jezdce byla jednodušší. Spíše naopak. Rozblácené, a postupem času stále více se prohlubující koleje dávaly zabrat závodníkům napříč všemi třídami. Na trati nebylo kde si odpočinout. Původně fyzicky méně náročnější polní přejezdy se díky bahnu změnily v boj o udržení zvolené koleje. Původně „lážo plážo“ výjezd do prostoru startu o šířce dálnice zas pro mnohé znamenalo putování s motorkou z jedné strany na druhou. Tak mocně bláto pod gumami klouzalo.
Kapitolou samou se pak staly (očekávaně) 85ky. Jejich malá kola a motory často ne zcela nových mašin měly s podkladem opravdu velkou práci a ještě minimálně dvakrát takovou práci pak s nimi měli jejich jezdci. Přesto se hned 75 % startujících dostalo až do cíle. Vůbec nejúspěšnější se v této třídě stal #508 Břétislav Plíva. Po bozkovském výpadku do té doby třídě kralujícího Romana Vydry se právě Břéťa stal oním lídrem a jak na něm i v Ohrazenicích (přes všechny nesnáze) bylo vidět, svou roli si užíval do poslední benzínové kapky. A „kapky“ dal i svým konkurentům. Druhému #611 Friedrichovi nadělil v cíli více jak dvacet minut, třetímu #515 Kičinovi pak celé kolo (které těmto zabralo i více než půl hodiny!).

Veterány si zhruba v polovině prvního kola do svých rukou „převzal“ Aleš Vondrák. Jeho, jak sám říká, vlohy spíše pro extrémní enduro, si v ohrazenickém bahnu jistě přišly na své a číslo šest v kolonce počtu ujetých kol tomu jasným důkazem. Ostatní, počínaje druhým #760 Milanem Kotrčem a třetím #413 Luďkem Bučkem ujeli kol pět.
Licence B vyhrál průběžný lídr třídy Mirek Škaloud. O jeho dominanci nebylo celý závod pochyb. To Škaloudův kolega a zároveň kamarád #477 Milan Kottek to měl pestřejší. Ještě zhruba v půlce závodu byl pátý. Pak ale nasadil a do konce časového limitu stihl předjet všechny (a některé tak rychle, že to ani nezaregistrovali – viz čtvrtý #614 Jiří Kužel), kteří mu do té doby házeli bláto na přilbu (kromě Škalouda). Na pódiu tyto dva doplnil #527 Jan Rudolf.

Licence A si podmanil #199 Tomáš Císař. Stejně jako Vondrák ve veteránech i Císař naplno využil svých sklonů pro drsné až extrémní enduro. Nikam se nehnal (na rozdíl od Krause, který z prvního místa odstoupil pro poruchu motoru) a v poklidu si dojel pro vítězství. Stejným stylem si pro třetí místo dojel Jaroslav Křapka. Stříbrný byl (alespoň mnou) favorizovaný Křapkův kolega z AK Krakonoš Jilemnice, Matěj Hanuš.

Než se v krátkosti vrhneme na odpolední závod všech hobby tříd, nesmíme zapomenout na jedinou dámu v celém startovním poli. #191 Zuzka Nováčková se s tratí prala statečně. Nezalekla se ani výjezdu, před kterým nejeden jezdec sklopil uši a zvolil radši objížďku a ikdyž jej nezdolala, přesto se před mnoha diváky ukázala jako správná bojovnice. Nakonec z toho bylo pěkné čtrnácté místo.

Hobby závod – ve zkratce

Odpoledne přesně ve 13:30 do toho šlápli všichni „hobíci“. Na stejné trati jako závod předtím předváděli efektní souboje. Nechyběli, naštěstí jen lehké pády, vařící motory a zkrátka všechno, co se od takového závodu očekává. Ve třídě E1 zvítězil průběžně druhý #89 Tomáš Korbelář. Nabité é dvojky si povodil #138 Ondra Josífek. V nejsilnějších E3 dominoval, jak je zvykem #303 Zdeněk Šourek.

Hobby třídy – výsledky

E1


1. #89 Tomáš Korbelář (RSV Max Racing)
2. #68 Jakub Marek (MR Financials)
3. #2 David Nosek (Motoklub Vysoké nad Jizerou)

E2


1. #138 Ondřej Josífek (Motoklub Vysoké nad Jizerou)
2. #106 Jan Nosek (Motoklub Vysoké nad Jizerou)
3. #101 Adam Erlebach (AK Krakonoš Jilemnice)

E3


1. #303 Zdeněk Šourek (Enduro klub Semily)
2. #327 Pavel Bujárek (Enduro Martinice)
3. #267 Jan Slavík (Motoklub Vysoké nad Jizerou)

V soutěži týmů si své vedení nadále udržuje AK Krakonoš Jilemnice. Před druhým Enduro klubem Semily má již náskok šedesáti bodů. Na třetí místo se vyšvihl Motoklub Vysoké nad Jizerou (-133 bodů).

Další, předposlední podnik, zřejmě posledního ročníku KTM ECC, se pojede tento víkend (28. 9.) ve Vysokém nad Jizerou.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Tomáš Zouhar - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist