Jan Brabec je 4. ve SP cross-country, cílem je Dakar

Jan Brabec, motocyklista týmu Big Shock Racing, překvapil výborným 4. místem ve Světovém poháru dálkových rally. Českému jezdci, který se přes 20 let své závodní kariéry věnoval motokrosu, se už ve druhé sezóně jeho působení v dálkových závodech podařilo vybojovat cennou 4. pozici v kategorii Bajas. Jen 2 body přitom ztratil na 3. místo. Jan Brabec za sebou nechal ostřílené profesionály i tovární jezdce. Skvělý výsledek Brabec vybojoval navzdory zmeškanému závodu v Dubaji, kdy mu start znemožnilo zranění klíční kosti.

Když tento týden FIM zveřejnila celkové výsledky letošní sezóny Světového poháru dálkových rally, měl tým Big Shock Racing další důvod k oslavě. Jan Brabec z Nosislavi u Brna se pořadím šampionátu úspěšně prohnal na těžké a hůře ovladatelné dakarské motorce, přesto nechal většinu soupeřů na enduru za sebou, a zaparkoval na obdivuhodné 4. pozici. Brabčák, jak jezdce oslovují týmoví kolegové, se však v první řadě připravuje na lednový Dakar, proto i svou účast v ostatních závodech podřizuje důkladnému tréninku. „Závody jezdím na dakarce, abych se s ní lépe sžil, piluji navigaci, učím se soustředit na několikahodinovou jízdu. I mimo závody trénuji 5 dní v týdnu. V posilovně hlavně silovou vytrvalost, na motorce koordinaci,“ říká Jan Brabec. A vysvětluje, proč mu dálkové rally tolik učarovaly: „Umístění příliš neprožívám. V dálkových závodech se stále rozhlížím. Je to moje 2. sezóna. Ale 4. místo potěšilo a musím přiznat, že Dakar mi dodal novou chuť zase závodit. Baví mě pestrost trati, krajina, která se pokaždé mění, našel jsem tu nové kamarády a novou motivaci. S motokrosem se pomalu loučím. Žiju teď Dakarem.“

Jan Brabec by možná dosáhl v pořadí šampionátu ještě výše, nebýt smolného pádu a zlomené klíční kosti, která mu překazila start v úvodním závodu v Dubaji. „Po letošním Dakaru jsem si nechal vytáhnout železa, která mi držela klíční kost po zranění a operaci podstoupené před 4 lety. Co čert nechtěl, na prvním zcela decentním tréninku jsem spadnul tak nešikovně, že jsem si ji znovu zlomil. Železa šla zpět do ramene a já propásl Dubaj,“ popisuje Jan Brabec.

Cenného výsledku se Janu Brabcovi podařilo dosáhnout pod křídly sedlčanského týmu Big Shock Racing, se kterým se stal také nejúspěšnějším českým motocyklovým jezdcem Dakaru 2018. „V týmu Martina Macíka jsem našel profesionální zázemí a lidi, s nimiž jsem si dokonale sedl. Většina z nich má s dálkovými závody letité zkušenosti a jsou ochotní se o ně podělit. Je s nimi také velká zábava, ale když jde do tuhého, každý přesně ví, co má dělat,“ popisuje Jan Brabec. A jeho slova potvrzuje i majitel týmu Big Shock Racing Martin Macík starší: „Brabčák za léta strávená v motokrosu získal pro dálkové závody dobrou průpravu. Zároveň je stále ochotný trénovat naplno, strávit stovky hodin na motorce, v posilovně, a to přináší výsledky. Na Dakaru jsou úspěšní jezdci, kteří už mají něco za sebou, jsou zkušení a vyrovnaní. Honza má navíc velkou oporu v tátovi, který ho podporuje a stará se mu o motorku, velice rychle se sžil i s členy našeho týmu. Jestli vytrvá, určitě nám ještě předvede, co umí.“

2018 FIM CROSS-COUNTRY BAJAS WORLD CUP, motocykly

1. Mohammed Al Balooshi 33 bodů
 
2. Mario Patrao 27 bodů
3. Manuel Lucchese 26 bodů

4. Jan Brabec 23 bodů

 

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 2 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
preker přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist