S Romanem Körberem o letošním ročníku Erzberg Rodea

Český závodník Roman Körber vybojoval v jednom z nejtěžších motocyklových závodů na světě, letos jednadvacátém ročníku Erzberg Rodea, celkové 39.místo. Pro jezdce v barvách týmu Motosport Chýnov to nebyla první zkušenost na Železné hoře, ale letošní ročník byl obzvlášť náročný a mnozí tvrdí, že možná ten vůbec nejtěžší.

Do městečka Eisenerz přijelo na 1500 závodníků a 500 z nich se probojovalo do závěrečného finále, kde poprvé v historii Red Bull Hare Scramble slavili vítězství čtyři jezdci - Alfredo Gómez, Jonny Walker, Graham Jarvis a Andreas Lettenbichler.

Romane, jak ses na letošní ročník Erzberg Rodea připravoval a kolikátý pro tebe už vlastně byl? 
Roman Körber: „Bohužel, asi už tradičně nebyla příprava dle mých představ, protože jsem většinu volného času musel věnovat studiu na VŠ, kterou jsem před nedávnem zakončil státní závěrečnou zkouškou a také Enduroškole, kterou provozuji. Zavedl bych nové pravidlo pro bodování, a to tak, že by se každý výsledek vynásobil koeficientem naježděných motohodin, a to bych myslím jednoznačně vyhrál :-) Kolikátý to byl Erz přesně nevím, musel bych se podívat do auta na vylepená stará startovní čísla, ale myslím, že pátý.“

Co bylo myslíš hlavním důvodem zatím nejlépe zajetého prologu ve tvé dlouholeté účasti na tomto závodě?
Roman Körber: „Prolog byl letos o trochu pomalejší a techničtější, což byla pro mě výhoda, a taky možná ke zlepšení přispěla volba pneumatiky Mitas, kterou určitě nikdo nejel. Nebo, že bych na "stará kolena" zrychlil!? :-) Pro mě z toho plyne ponaučení, že na takový to závod nestačí jen dobře zajetý prolog a technické dovednosti, ale také dobrá fyzická kondice, bez které nemá velký význam na takový to závod jezdit.“

Loni byl nepřítelem jezdců sníh, letos to byl zřejmě prach. Případná další úskalí a specifika letošního ročníku?
Roman Körber: „Na těchto závodech asi nemůže být nikdy akorát, extrémní počasí je tu asi nedílnou součástí tohoto jednoho z nejtěžších závodů na světě:-) Prach byl opravdu po celou dobu pobytu na závodišti úmorný a v závodech opravdu nebezpečný, protože občas nebylo vidět ani na půl metru. Největší problém jsem měl po CP 15, kam jsem dojel, do konce zbývalo ještě 1,5 hodiny, ale mně už na ten nesmyslný průjezd nekonečným polem kamenů tam a zpět nezbyla žádná energie. Nechápu, že pořadatel tuto pasáž do závodu vůbec zařazuje, když má k dispozici spousty jiných, technicky zajímavých, možností. Nějaké další CP byly dokonce zrušeny a v posledním CP si 5 vítězných jezdců muselo vzájemně pomoct, aby CP zdolali.“
 
Třikrát za sebou jsi byl nejlepším českým účastníkem, letos se před tebou ve výsledcích objevil David Cyprián.
Roman Körber: „David je mladý, šikovný jezdec, který už se delší dobu věnuje závodům v extrémním enduru a tráví spousty času závoděním v zahraničí. Těžko pak konkurovat takovým jezdcům, kteří přistupují ke sportu takřka profesionálně a mají na závodění i takové podmínky. Doufám, že budu mít ještě někdy příležitost mu to vrátit :-)“

Takovýto velký závod se jistě neobejde bez podpory sponzorů a doprovodu. Můžeš jmenovat?
Roman Körber: „Upřímně musím přiznat, že poměr ceny a míry dobrého ježdění hovoří spíše pro vysokou cenu za tento závod. Myslím, že mnohem lepší svezení je na závodech seriálu v extrémním enduru v Rumunsku, kde vám například dokonce i natankují benzín. To, že se můžu takto finančně náročných závodů vůbec účastnit při učitelském zaměstnání na SŠAI v Praze, vděčím mnoha lidem a firmám, kteří mně různým způsobem podporují, proto si některé z nich dovolím jmenovat: Gas GAS Sanborn Enduro team, který mně poskytuje nejen motocykl Gas Gas EC 300 Racing, ale i ostatní podporu, především ze strany Motosportu Chýnov, STK Diskard,  Yacomi, Motorex, a další. Velké poděkování patří též klukům z mého doprovodu, především bývalému trialistovi Přemkovi Venutovi a muzikantovi Petrovi Novákovi. Kluci se mnou jezdí na Erz každý rok, jsou tedy už specializováni, takže přesně vědí, kdy a kde mají být. V úsecích, kde je pomoc přípustná, mi pomáhali i další Češi, byli to kluci od Plzně, Dačic, a tak dále.“

Na jaké offroadové závody se ještě letos chystáš?
Roman Körber: „Chtěl bych se letos opět účastnit ještě některých závodů v ČR, ale i některých závodů v Rumunsku, stejně jako minulý rok, například závodu Regiment 13, trialového závodu na endurové motorce a samozřejmě tradičně závodu do Strmého vrchu v Chýnově 26.září 2015.“

Děkuji za rozhovor a přeji mnoho dalších úspěchů!

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist