Nové: Vyzkoušejte aplikaci Motorkáři.cz včetně sekce BAZAR.





Roman Körber, nejlepší Čech na Erzberg Rodeu

Sedmatřicetiletý Roman Körber je učitelem praktického vyučování na SŠAI v Praze Hostivaři, provozovatelem soukromé motoškoly, členem jihočeského týmu Motorsport Chýnov, ale především je to talentovaný offroadový specialista. První červnový víkend byl už počtvrté nejúspěšnějším českým závodníkem prestižního Erzberg Rodea. V jeho jubilejním dvacátém ročníku obsadil celkové osmapadesáté místo.

Roman Körber, nejlepší Čech na Erzberg Rodeu
Rozhovor připravil Evžen Zadražil z Motorsport Chýnov, jenž úspěšného závodníka vyzpovídal hned po jeho návratu zpátky do České republiky.

Romane, stal ses počtvrté za sebou nejlepším českým závodníkem na offroadovém svátku Erzberg rodeo v rakouských Alpách. Gratuluji! Co tomuto závodu předcházelo a na co ses především soustředil v přípravě?
Roman Körber: „Každý rok, když přijedu z Erzu, tak si říkám, že musím zkusit trénovat tak, abych zrychlil na prologu. Takže i přes ne velkou oblibu lítání po rychlých motokrosových tratích, jsem tak párkrát učinil. Ono je na tento závod i těžké někde trénovat. To proto, že je prolog tak rychlý a nedělní extrém tak extrémní. Myslím, že nejlepší příprava by byla účast na pořádaných kempech přímo v prostorech závodu Erzberg Rodea, ale to je samozřejmě finančně a časově náročné. Zúčastnil jsem se několika enduro závodů v ČR, abych dostal do těla "motorkovou fyzičku" a pár dní před závodem vyzkoušel jízdu s rychlým převodem. Nakonec ale v lomu u Berouna nebyla dostatečná plocha na to, abych motorku na maximální rychlost, která je při prologu často dosahována, vůbec vytočil.“

K hlavnímu nedělnímu závodu Red Bull Hare Scramble je nutno se kvalifikovat z cca 1.500 přihlášených jezdců mezi 500 postupujících právě ve zmíněném prologu, který vyhovuje víc rychlým motokrosařům. Prolog však není Tvou nejsilnější stránkou, že …?
Roman Körber: „Přiznávám, že opravdu není, ale to by nebylo, abych neměl navíc v prologu nějaké potíže. Jednou to byla proražená guma, loni pak silné sněžení a špatné počasí a letos ještě něco lepšího :-) O víkendu před Erzem jsem si na závodech z brýlí strhal větrací molitan, což někdy pomůže, aby se tolik nemlžily, ale to jsem netušil, že při vysoké rychlosti na prologu do nich bude tak fučet, že se z mých očí stanou slzící potoky a pořádně neuvidím na trať. Letos mě to ale dvojnásob mrzí, protože jsem do prologu startoval s nízkým číslem v ideálním počasí, což se stává velice zřídka. Vidina možného zlepšení času prologu se druhý den rozplynula po pěti minutách jízdy s hustou mlhou v horní části, ve které nebylo vidět ani na přední blatník :-(“
Jaký pak byl hlavní závod, jaké bylo tentokráte počasí a jaký měl letošní závod specifika, případně nějaké highlights?
Roman Körber: „Letošní závod probíhal ve stejném duchu jako předchozí ročníky. Ve středu ve dvě hodiny ráno příjezd do vesnice, kde se závody pořádají, spaní v dodávce podél silnice, ráno brzké vstávání a čekání v dlouhé koloně mířící na závodiště, přejímka, v poledne projížďka prologu, spanilá jízda vedoucí malou vesnicí Eisenerz, kam se nahrne 1800 divokých motorkářů s potřebou pobavit místní usedlíky, večer sledování finálních jízd závodu do vrchu (asi 10 spojených chýnovských :-)), v pátek ráno start do prologu, čekání do pozdních hodin na vyhlášení výsledků, sobotní prolog ve velké mlze, večer odvolaný freestyle kvůli počasí, příprava motorky a doprovodů na extrém a samozřejmě nedělní deštivé probuzení. V 11 hodin řazení do řad po padesáti lidech a můj smutný pohled na odjíždějící řady přede mnou s představou ubývajících sil při jejich předjíždění a tahání motorky terénem, který je po projetí tolika jezdců značně těžší, někdy až bez doprovodů neprůjezdný. Letos jsem skončil a sáhl na dno na 15. checkpointu, před kterým byl půl kilometrový průjezd přes velké kameny (viz foto)."

Co Tvůj dvoutaktní endurový motocykl Gas Gas 300EC, byl jsi s ním spokojen po všech stránkách?
Roman Körber: „Na této motorce už jsem Erz absolvoval minulý rok a musím zaklepat, že s motorkou nebyl vůbec žádný problém a navíc letošní model je vybaven kvalitními chladiči a je odlehčen oproti předchozímu modelu. Letos jsem měl problém na 15. checkpointu, kde mně přední kolo sjelo z kamene na šroubení brzdové hadičky, vytekla mi brzdová kapalina a musel jsem část absolvovat bez ní. To není ale výrobní problém, ale spíš by to chtělo na přední kotouč a brzdič nainstalovat nějaký chránič.“
Uvidíme Tě na Erzbergu i za rok a chystáš případně nějaké změny?
Roman Körber: „Jelikož nebyly naplněny mé představy pro letošek startovat maximálně z třetí řady a umístění se do první dvacítky, tak holt budu muset opět příští rok vyrazit bojovat znovu:-) V Prologu jsem skončil na 276. místě, takže jsem do extrému startoval až z šesté řady a celkově z toho bylo 58. místo z cca 1800 jezdců. Strategie do příštích závodů je opět stejná jako v předchozích, a to je si vyjet co nejlepší startovní pozici. Ne jako letos předjíždět v tak těžkém terénu 218 jezdců.“

Na jakých významných offroadových závodech v zahraničí i v Čechách Tě letos ještě budou moci diváci vidět?
Roman Körber: „Chtěl bych vyrazit minimálně ještě na jeden závod extrémního endura a to koncem srpna do Rumunska na závod s názvem Regiment 13 a také jestli mně to dovolí nesoulad  termínu víkendové výuky na VŠ v Hradci s ostatními závody, tak bych se chtěl zúčastnit i trialového klání již tradičně jeden den na soutěžní motorce a druhý den na trialové. A také bych chtěl obhájit potřetí v řadě vítězství na Strmém vrchu v Chýnově, který se pojede 20. září. No a pro ty, kteří by se chtěli sejít na motorce ještě dříve, tak mě mohou navštívit v mojí Enduro škole, více na www.romankorber.cz“

Romane, děkuji Ti za zajímavý za rozhovor a budeme držet zase napřesrok palce!
Roman Körber: „Já také díky za rozhovor a doufám, že příští rok vám poskytnu zprávy z první dvacítky :-)“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.67
Známkováno: 6x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist