Králem Erzbergu opět Taddy

Jeden by si myslel, že po neuvěřitelným hattricku bude Taddy jen těžko hledat motivaci pro další obhajobu krále Erzbergu. Na šestnáctém ročníku Erzbergrodea tenhle „šílený“ Polák všem jasně dokázal, že je stále stejně hladový po vítězství! Počtvrté v řadě se se svou kátéemkou přiřítil do cíle první a stal se tak opět vítězem jednoho z nejtěžších enduro závodů na světě.

Kapitoly článku

Že závod Hare Scramble není žádná legrace dokazuje fakt, že cíl vidí jenom hrstka z pětistovky startujících jezdců. Letos se jich za pořádného pařáku vešlo do čtyřhodinového limitu přesně patnáct, přičemž vítěz Tadeuzs Blazusiak celej závod sfoukl za 1:45:43 hodin. Druhý Němec Andrea Lettenbichler na BMW potřeboval k zdolání dvacátého checkpointu 1:56:26 hodin a třetí anglán Dougie Lampkin na Betě 2:02:26 hodin. Ano, Dougie je ten, co loni odpadl kvůli totálnímu vyčerpání ze druhého místa jen kousíček před cílem.
Dva dny před pekelným závodem Hare Scramble se zhruba 1500 střelců snažilo kvalifikovat do nedělního závodu pomocí zajetého času na trati zhruba třináctikilometrovém prologu. Každý z nich dostal pouze dvě šance. Zvláštní je, že o účasti ve víceméně (promiňte mi to slovo) „endurotrialovém“ závodě rozhoduje právě rychlost na široké a hodně rychlé trati… ale konec konců, co na Erzbergu zvláštní není, že? Ani letos na startu bláznivého závodu nechyběla česká krev a nutno dodat, že si kluci nevedli vůbec špatně. Nakonec jich bylo klasifikováno třináct a nejlépe se předvedl Tomáš Trojan, který skončil v časovém limitu na čtrnáctém check pointu. To pro něj znamenalo parádní osmasedmdesáté místo. Ostatní pořadí českých bojovníků najdete ve výsledcích níže.
Do jednoho z nejtěžších závodů pod sluncem vystartovali jezdci první řady v pravé poledne. Ostatních devět řad po padesátce offroaďáckých šílenců startovalo v pravidelných intervalech, což stejně nezabránilo pořádným tlačenicím při zdolávání úvodních písčitých výjezdů před prvním check pointem Rocky Raccoon. Hotové mraveniště. To připomínal i příkrý výjezd k vaně Badewanne. Kolikrát už stačil jenom krůček na vrchol, ale poházený mašiny ostatních kamzíků poslaly střelce zpátky dolů.
V hlavním závodě se jezdilo po uzoučkých a dost rozbahněných stezkách v lese, ale převážně to bylo po skálách a kamenitých roklích, skrz které se by člověk sotva vyšplhal po svých. To prostě hlava nebere. Právě skalnaté a kamenité pasáže jsou důvodem, proč se na Erzbergu tolik daří jezdcům s trialovou minulostí. Jedním z nich na letošním ročníku byl japonský samuraj Taichi Tanaka, jež do závodu startoval až z páté řady a ve finále to dokázal dotáhnout na skvělé třinácté místo. Kromě prvních metrů po startu je rychlost až na druhém místě za citem pro rovnováhu v krkolomném terénu. Velice důležitým faktorem je fyzická kondice, protože zátěž při Hare Scramble je extrémně vysoká. Tím spíš v pařáku, kterému letos museli závodníci vzdorovat.
Na trati jsem zahlédl TéeMo polepené českými vlajkami. Mezi obrovskými šutráky se osamoceně škrábal k vrcholku Roman Korber. Bylo to v zóně, kde není zakázána cizí pomoc, což dokazoval velkej počet ostatních jezdců, kterým nahoru tahali pomocníci mašiny na laně. Fakt blbej pohled, a tak jsem si plivl do dlaně a šel Romanovi taky zatáhnout. Na dost zbytečnou otázku, jestli chce helpnout, jsem dostal odpověď, že jasně a jestli nás tu není víc. Po chvilce boje ve dvou se seběhlo ještě několik dalších českých kluků s provazem a Romanovi jsme pomohli výjezd udolat. I když to byla slušná zabíračka, tak byl to jenom zlomeček toho, co kluci musejí ve stupačkách v závodě ustát. Pánové, fakt smekám, a to bez rozdílu, kam se za ty čtyři hodiny dostanete!
Cíl letošního Hare Scramble v časovém limitu čtyř hodin stihlo pokořit patnáct jezdců. Na cílovou rampu dorazilo taky několik borců, kteří však přijeli do cíle za obrovského aplausu publika jen o fous pozdě. Totální vyčerpání ale dokázala přebít obrovská radost, že se vůbec dostali živí do cíle jednoho nejtěžšího závodu na světě. Pátnáctý Ir Andrew Reeves snad stokrát zopakoval, že už nikdy víc! Vítěz Taddy se okamžitě po dojetí do cíle nechal slyšet, že trať byla tento rok opravdu těžká, a že je velmi šťastný, že se mu podařilo znovu vybojovat titul „Iron Giant“.

Motorclash

Taddy si odbyl jeden ze soubojů už sobotu večer. Rozdal si to totiž s Kimi Räikkönenem o to, kdo vzlítne na kopec rychleji. Kimi pochopitelně k vrcholku upaloval se svým wéercéčkovým Citroenem C4 a Taddy kočíroval čtyřtaktní KTM 530 EXC. Jelo se singl a každý měl jednu tréninkovou a jednu ostrou jízdu. Nakonec ze souboje Motorclash vyšel jako vítěz bývalý pilot F1 Kimi Räikkönen s časem 10:28:06. Taddy to dal za 11:06:00, což je opravdu parádní čas.

FMX Party

Po souboji auta s motorkou propukla pod kopcem FMX Party, kde měli předvést své triky také čeští skokani Petr Pilát a Martin Koreň. Po hodně ošklivém pádu belgického freestylisty Stevena Stuyvena byla párty poměrne rychle ukončena. Podle posledních zpráv byl Steven do nemocnice transportován vrtulníkem se zlomenou čelistí.

Výsledky Hare Scramble:

1. Tadeusz Blazusiak POL 2 KTM 250 EXC
2. Andreas Lettenbichler GER 9 BMW G450X
3. Dougie Lampkin GBR 28 Beta 400 RR
4. Paul Bolton GBR 34 KTM 250 EXC
5. Ben Hemingway GBR 25 KTM 300 EXC
6. Cory Graffunder CAN 23 Husqvarna 300
7. Jade Gutzeit RSA 8 Yamaha YZ 250
8. Kurt Caselli USA 4 KTM 300 EXC
9. Gerhard Forster GER 22 BMW G450X
10. Darryl Curtis RSA 19 KTM 300 EXC
11. Andrew Cripps GBR 78 Kawasaki 250 KX
12. Lee Sampson GBR 1051 Gas Gas 250 EC
13. Taichi Tanaka JPN 226 KTM 300 XC-W
14. Piero Sembenini ITA 85 Gas Gas 300 EC
15. Andrew Reeves IRL 83 KTM 300 EXC
78. Tomas Trojan CZE 90KTM EXC 300
85. Tomas Cisar CZE 115KTM 300 EXC
108. Petr Tresl CZE 250KTM 300 EXC
137. Radim Krechovský CZE 455Husaberg 570 FE
140. Jiří Klika CZE 174 Gas Gas 300 EC
154 Jan Pozar CZE 347 KTM 450 EXC
169. Roman Korber CZE 251 TM 300
193. Václav Solín CZE 373 Husqvarna 450 TE
201. Jiří Lupoměsk CZE 327 KTM 300 EXC
209. Vladimir Singer CZE 344 Husaberg 550 FE
260. Tomás Kubín CZE 382 Husqvarna 450 TE
286. Pavel Balas CZE 468Gas Gas 300 EC
345. Petr Andrlík CZE 388 Husaberg 550 FE

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist