Alvaro Bautista

Tenhle blonďatý Španěl je dalším důkazem toho, jak se v motocyklům zaslíbené zemi pracuje s talentovanou mládeží. Od začátku v "rozjezdovém" poháru směřoval do mistrovství světa v týmech, kde opečovávají hlavně svoje domácí hrdiny a protože předvedl, že není jenom protekční mazánek, dotáhl to až do MotoGP.

Alvaro Bautista je jedním ze španělských mladíků (podobně jako jeho zkušenější krajan Dani Pedrosa), kteří svoji kariéru zahájili v juniorském poháru Movistar Cup. Rodák z Talavery poté bojoval také ve španělském mistráku, kde v roce 2002 skončil na druhém místě v celkovém pořadí stopětadvacítek. V tomtéž roce si vyzkoušel i start v mistrovství světa, když na divokou kartu startoval ve třech velkých cenách. Sezónu 2003 už ve „světě“ absolvoval jako stálý účastník a skončil na samém konci druhé desítky.
Svoje první pódiová umístění získal o rok později, když v sezóně 2004 získal jedno druhé a tři třetí místa a v celkovém hodnocení skončil na sedmém místě.
Pro sezónu 2005 se Alvarův tým Seedorf Racing rozhodl přejít z Aprilie na Hondu, ale tahle změna se ukázala jako krok vedle. Bautista nenasbíral za celou sezónu ani polovinu bodů ve srovnání s předešlým rokem, na „bednu“ nevystoupil ani jednou a v celkovém hodnocení se propadl na čtrnáctou pozici! Rozhodně to nebylo špatným motocyklem, vždyť na stejné mašině získal Thomas Luthi v této sezóně titul mistra světa, ale Alvaro (tým?) si s Hondou prostě neporozuměl.
Po této neslavné epizodě se Bautista rozhodl s týmem Clarence Seedorfa rozloučit a přešel do špičkového týmu Aspara Martineze, kde osedlal opět Aprilii. A udělal rozhodně dobře, protože sezóna 2006 byla jeho dosud nejúspěšnější v celé kariéře, když si během šestnácti závodů připsal osmkrát pole position, dvakrát dojel pro zelený, čtyřikrát pro stříbrný a osmkrát pro zlatý věněc!
S přehledem tak získal titul mistra světa a pro sezónu 2007 přestoupil do čtvrtlitrů, kde stejně jako ve dvackách startoval na Aprilii asparova týmu. Při své premiéře mezi dvaapůlkaři se rozhodně neztratil, sedmkrát vystoupil na stupně vítězů, z toho dvakrát dokonce úplně nejvýše, celkově získal čtvrté místo a pro rok 2008 patřil mezi největší favority šampionátu.
V této sezóně sice předvedl vynikající výkony (4x vítězství, 4x druhý, 3x třetí), ale ještě jeden muž se předvedl v lepším světle. Byl jím Marco Simoncelli, který kromě čtyřech závodů pokaždé dojel mezi prvními třemi a titul tak získal tenhle vlasatý Ital. Také v roce 2009 patřil Bautista mezi nejrychlejší jezdce celého startovního pole a silná čtyřka (Hiroshi Aoyama, Hector Barbera, Marco Simoncelli a právě Bautista) zcela deklasovala zbytek startovního pole, když tomuto „zbytku světa“ přenechali pouze třináct umístění na stupních vítězů. Alvaro byl po většinu sezóny tím nejvážnějším soupeřem Aoyamy v boji o titul, ale hlavně kvůli nepodařeným třem závodům v samém závěru sezóny přišel jak o šance na celkové prvenství, tak i o konečnou medaili a skončil na nepopulárním čtvrtém místě. Už dlouho před koncem roku se hovořilo o jeho přestupu do MotoGP a protože do této kubatury zamířil i jeho dlouholetý šéf Jorge Martinez, očekávalo se, že Bautista osedlá jeho Ducati Desmosedici.
Alvaro dal ale přednost nabídce týmu Rizla Suzuki a v sezóně 2010 tak utvoří dvojici spolu s veteránem Lorisem Capirossim a osedlá tovární speciál Suzuki GSV-R.

Datum narození: 21. listopadu 1984
Místo narození: Talavera de la Reina (Španělsko)
Výška: 167 cm
Váha: 59 kg

Kariéra v číslech:


2002 - debut v mistrovství světa silničních motocyklů
            - 3 závody (0 bodů) Aprilia
2003 - mistrovství světa silničních motocyklů 125 ccm
          - 20. místo (31 bodů) Aprilia
2004 - mistrovství světa silničních motocyklů 125 ccm
          - 7. místo (129 bodů) Aprilia
2005 - mistrovství světa silničních motocyklů 125 ccm
           - 15. místo (47 bodů) Honda
2006 - mistrovství světa silničních motocyklů 125 ccm
          - 1. místo (338 bodů) Aprilia
2007 - mistrovství světa silničních motocyklů 250 ccm
          - 4. místo (181 bodů) Aprilia
2008 - mistrovství světa silničních motocyklů 250 ccm
          - 2. místo (244 bodů) Aprilia
2009 - mistrovství světa silničních motocyklů 125 ccm
          - 4. místo (218 bodů) Aprilia

Fotogalerie 2011

Fotogalerie 2010

Fotogalerie 2009

Fotogalerie 2008

Fotogalerie 2007

Fotogalerie 2006

Fotogalerie 2005

Fotogalerie 2004

Fotogalerie 2003




TOPlist