Leon Camier

Leon Camier jezdil klasické MS jen velmi krátkou dobu. Má na kontě pouze dvanáct startů bez bodového zisku. Kariéra se ovšem může snadno nastartovat i v mistrovství světa superbiků a rodák z ostrovů tato slova naplňuje bezezbytku. Mladý jezdec sedlal většinou Hondu, ovšem zkušenosti má i s Yamahou, Ducati, Aprilií. Nelze nezmínit ani zatím poslední angažmá u továrního týmu Alitalia Aprilia Racing, kde Leon doprovázel na společné cestě za úspěchy několikanásobného mistra světa Maxe Biaggiho.

Leon „Shafter“ Camier se narodil v kentském hrabství u města Ashford jihovýchodně od Londýna. Mezi jeho předky údajně patří francouzští Hugenoti a jeho rod sahá někam do irských končin. Sám je však kovaným Britem. Začínal závodit na horském kole. Zde v šesti letech poprvé vyhrál oblastní soutěžení. Na svých stránkách také uvádí, že poprvé sednul za řídítka už jako tříletý. Od horských kol rychle přešel na „motorové kolo“ s Hondou o objemu padesáti kubických centimetrů. Hrál také úspěšně fotbal za místní klub „Bliby“ v rodném Ashfordu. Za přispění svého otce se pravidelně zúčastňoval nejrůznějších podniků. Zajímavostí je také jeho zkušenost s travnatou plochou drahou, na které měl veliké úspěchy v začátku kariéry. V 6 letech zvítězil v pěti britských šampionátech své věkové kategorie. Z této profese si také navyknul chodit po trati a pozorovat detailně povrch tratě. Daleko více však mohl uplatnit cit pro smyk, tolik potřebný při výjezdech ze zatáček.
V roce 1998 se stal mistrem osmdesátek ve třídě Junior. V britském mistrovství se stává v roce 2001 dokonce šampionem stopětadvacítek. To už definitivně přestoupil na silniční motocykly. Zkoušel ho i experimentální Italjet, kde v roce 2002 dokonce dělal týmovou dvojku zkušenému Stefanu Peruginimu. Jednalo se ale o pouhé tři závody. O tomto doslova zpackaném projektu už toho bylo napsáno hodně. Leon díru do světa s třemi starty v klasickém MS neudělal. Za připomínku snad stojí pouze fakt, že debutoval v katalánské Barceloně. V roce 2003 to zkoušel znovu v sedle stopětadvacítky, tentokrát na Hondě. Zde stihl alespoň devět startů, ale prakticky bez výraznějšího úspěchu. Vedení týmu s ním tehdy bylo natolik nespokojeno, že ho vyhodilo po GP Německa. Leon během těchto let rychle vyrostl a bylo jasné, že se s maloobjemovými třídami musí rychle rozloučit. Navázal téměř osudové spojení s Hondou a začal koketovat se závody supersportů.
V roce 2005 se stal supersportovým mistrem Británie a okusil i tvrdý oříšek ve formě osmihodinovky v Suzuce. Tato zkušenost pro 18 letého jezdce byla jistě k nezaplacení. Vůbec jeho starty téměř ve všech disciplínách byly velmi brzké. Sám jezdec na to také doplatil několika nepříjemnými pády zejména v britském šampionátu superbiků. To se psal rok 2007 a Cadwell Park, kde si Leon přivodil komplikovanou zlomeninu pánve a stehenní kosti. Lékaři ho od další kariéry rozhodně odrazovali. Nicméně nic nepomohlo a Leon se dokázal rychle dát do pořádku.
V roce 2008 pokračoval v britském šampionátu superbiků. Od Hondy po dlouhých letech přešel k Ducati. Přišlo vítězství ve třech jízdách a celkově páté místo. Jezdecký progres byl rozhodně patrný, začali kolem něj kroužit italští bafuňáři. Jednalo se o zástupce Aprilie, která hodlala vstoupit do MS Superbiků a zkusit po letech znovu štěstí u sériových motocyklů. Na jejich rozhodnutí angažovat mladého Brita nebylo pochyb. Leon si vedl skvěle v BSB, kde s Yamahou válcoval soupeře a získal svůj třetí titul na ostrovech.
V roce 2009 vzal za vděk možnosti svezení s Aprilií v Portimau, kde dojel v jedné jízdě šestý. Pro rok 2010 už získal stálé angažmá a rozhodně si nevedl po boku šíleného Maxe špatně. Získal třikrát pódium; z toho jednou byl druhý na závodišti Miller Motorsport. Tady se Aprilii dokonce povedl double, což bylo samo o sobě nevídané unikum. Camier se během roku dlouho držel v top ten. Skvěle zajel doma v Silverstonu. Vzápětí však v posledních třech závodech vůbec nebodoval kvůli vleklému zranění zápěstí. Havárie na Nurburgringu bohužel přetrhla jeho plány. Nakonec se tak musel spokojit s dvanáctou příčkou před naším Jakubem Smržem.
V roce 2011 opět sedlal stroj Aprilia. Věkem stále ještě perspektivní Brit zaznamenal další posun směrem k užší superbikové špičce, přestože na počátku roku to bylo pro něj více než složité. Prodělal infekční mononukleózu. Do prvního závodu v Austrálii ale nastoupil a nevedl si vůbec špatně. Později získal jedno druhé a tři třetí místa. V Salt Lake City na obtížném okruhu Miller motosport zajel znovu po roce životní výsledek, kolega Biaggi ještě skončil navíc třetí. V úvodu sezony se mu také povedlo dojet na bronzovém stupínku v Doningtonu a dařilo se mu zde víc než na Silverstonu. V Imole a v Aragonu stihl získat další umístění na stupních vítězů, takže z toho celkově byla sedmá příčka a 208 bodů. Bohužel pět bodových výpadků mu neumožnilo bojovat o lepší pozice v klasifikaci. Přes progres se ale Leon dohodl napřesrok s týmem Crescent Suzuki a změní tedy po dvou letech značku i tým. A podle svých slov tento odchod rozhodně měl hořkou pachuť. Leon si neprosadil do týmu své mechaniky, stěžoval si také na příliš velkou podporu pro Maxe Biaggiho. Odchodem k Suzuki získá nového týmového kolegu – Johna Hopkinse ! Na postu týmové dvojky přijde k Aprilii místo Brita Eugene Laverty.
Datum narození: 04.08.1986
Místo narození: Ashford, Velká Británie
Výška: 185 cm
Váha: 79 kg

Kariéra v číslech:

2002 – mistrovství světa 125 ccm, Italjet (bez bodu) 3 starty
2003 – mistrovství světa 125 ccm, Honda (bez bodu) 9 startů
2004 – britský šampionát supersportů, 7.místo (99 bodů) Honda
2005 – britský šampionát supersportů, 1.místo (202 bodů) Honda
2006 – mistrovství světa supersportů, 32.místo (6 bodů) Honda
              britský šampionát supersportů, 4.místo (112 bodů) Honda
2007 – britský šampionát superbiků BSB, 8.místo (199 bodů) Honda
2008 - britský šampionát superbiků BSB, 5.místo (306 bodů) Ducati
2009 – mistrovství světa superbiků, 20.místo (32 bodů) Aprilia/Yamaha
2009 – britský šampionát superbiků BSB, 1.místo (549,5 bodů) Yamaha
2010 – mistrovství světa superbiků, 12.místo (164 bodů) Aprilia
2011 – mistrovství světa superbiků - 7.místo (208 bodů) Aprilia

Fotogalerie 2011

Fotogalerie 2010

Fotogalerie 2009

Fotogalerie 2008

Fotogalerie 2007

Fotogalerie 2006

Fotogalerie 2005




TOPlist