renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki ZXR 400 (1998)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník SpaceManCRX
Vloženo 5.5.2015
Aktualizováno 2.10.2017
Zobrazeno 4 490x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Psal se rok 1994 a já jako dítko jsem sbíral nálepky do časopisu o motorkách. O 21 let později jsem se rozhodl, že je čas splnit si jeden z dětských snů a pořídit si právě Kawasaki ZXR 400. Nejhezčí 400ccm motorka z 90. let.

Více fotografii

Motorka koupena od elektra (Brno-Vinohrady) - Paní byla velmi ochotná. Sdělila mi veškeré podrobnosti o motorce. To, co sama už od poslední opravy nevěděla, tak mi doplnil servisní technik, na kterého jsem dostal kontakt.

Výška jezdce: 190 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha WR 426 F: Bylo pár nabídek i za hezké peníze, ale po zhodnocení a dlouhých zkušenostech s motokrosy, endury a quady jsem chtěl čistou silnici.
Honda CB 600F Hornet: Honda byla druhá volba ve výběru, ale nenašel jsem takový kousek, který by stál za to.

První dojmy - Svezl jsem se na ní v podstatě jako totálně silnicí nepolíbený zelenáč (pokud nepočítám víkend na Fazeru a standard Jawa Mustang :-) ). Od prvních metrů mi padla do ruky. Pěkně táhla, skvěle se řídila a nikam netahala. Zkrátka jsem se od první chvíle cítil, jako bych na silnici jezdil už léta.

Motorku bych doporučil pro - Asi se na tom bude slušně cítit holka, ale i pro začínajícího silničáře, jako jsem já, je to motorka, která umí pobavit, potěšit a není to dváca. Avšak i přes všechny pozitiva a to, že motorka dokáže řadu věcí odpustit, ji nemohu doporučit pro absolutního začátečníka bez sebemenších zkušeností s motocykly.

Doplňky na motorce - Yoshimura RS-3 Twins na originálních svodech
Airmax Double Bubble plexy

Průměrná spotřeba - 4.46771 l/100km

Recenze

PRODÁNO

Proč jste si vybral tento stroj?
Důvodů je víc. Ale určitě jako splnění dětského snu a jistá unikátnost. Moc jich není a o to víc mě těší, že můj stroj je po předchozí majitelce ve skvělém originálním stavu.

Jaké jsou Vaše zkušenosti?
Od koupě jsem na ní najel přes 10000km. Dá se na ní cestovat, ale nejlépe se s ní cítím na dobrém povrchu plném zatáček, kde se ukáže její tuhý rám. Motor je velmi kultivovaný a má i přes svůj objem hodně elánu a doslova lační po otáčkách. Stačí jen otočit zápěstím. Brzdy se dobře dávkují, i když bych si představoval o něco větší "citlivost", což by zajistili pancéřové hadice. Řazení je skvělé - za každé situace víte, zda jste správně dořadili či nikoliv. Je krásně mechanické. Spojka se dá hravě ovládat dvěmi prsty. Přední světlo svítí docela dobře, obvzláště pak dálkové.

Jízda:
V mém případě mi padla do ruky. Doslova:"Jak prdel na hrnec." Má nížší těžiště i díky nízko posazenému sedlu. Díky tomu se do zatáček vrhá v podstatě na pomyšlení a není potřeba se s ní přetahovat (to jsem neměl rád na Fazeru). Jízda s ní je příjemná. Hodně věcí dokáže odpustit, když se to nepřežene.

Motor:
Motor je svou charakteristikou typický čtyřválec ze staré karburátorové školy. Startování je trošku složitější a to i se sytičem. Prostě se tomu moc nechce a to i po seřízení (možná ještě zkusím vyměnit svíčky). Po zahřátí krásně vyvážený chod. Na svůj objem mě překvapil slušnou schopností akcelerovat i dynamikou. Není problém z 4000 ot./min. na 4° i 5° začít zrychlovat daleko za hranice legálních rychlostí. U 6° už to není takové, ale na 400ccm stále velmi živé.

Brzdy:
Vpředu 2× dvoupístky Tokico s 300mm kotouči a vzadu 1× jednopístek Tokico s 220mm - na danou kubaturu velmi spolehlivě brzdí. Dobře se dávkují, i když za mě jim chybí trošku výraznější brzdný nástup. V krizi se při jejich kombinaci dá zastavit velmi, velmi rychle.

Podvozek:
Pevný silný rám, vpředu upside-down tlumiče a vzadu uni-track - oboje značky Showa. Zdvihy jsou 120mm. Skvěle se překlápí a nikdy se mi nestalo, že by mi motorka v zatáčce nějak začala vlnit nebo jsem nevěděl, co se pode mnou děje. Zpětná vazba je až překvapující. Stále mě nepřestává udivovat jak bytelně a poctivě je podvozek stavěn s ohledem na danou kubaturu a rok výroby.

Úložný prostor:
Tak ten je pod spolujezdcovým sedlem tak akorát na motolékárničku, žárovku a krabičku cigaret se zapalovačem.

Spolujezdec:
S partnerkou jsme si dali pár kratších projížděk a motorka to v pohodě dala. Myslím si, že to sice není ideální mašina na jízdy ve dvou, ale když na to přijde, tak to v pohodě zvládne.

Cestování:
Cestování v jednom je relativně příjemné. Dal jsem za jeden den 500km a v celku nic mi nebylo. Nebál bych se na tom podívat ani za hranice. Jen doporučuji pro vyšší postavy (třeba jako já cca 188cm) pořídit zvýšené plexi, které zajistí i trošku větší komfort za řidítky.

Kompletní fotogalerie na rajčeti

- - - - - - - - - -
NOVINKY

2015-06-16 - První větší servis:
Tak jsem odvezl motorku na větší servis. Bude se dělat přední vidlice, vyčištění a seřízení karburátorů a celkově kontrola motorky a drobností, aby byla mašina v top kondici.

2015-07-28 - První kilometry po servisu:
Přátelé kamarádi, mám udělané přední vidlice, profesionálně seřízené karburátory a naladěnou směs z brzdy, novou gelovou baterku, očištěný a namazaný řetěz, nový náhon tachometru - a tady se musím zastavit. Bez funkčního tachometru to bylo jaksi víc legální (alespoň pro mě). Motorka je teď tak neskutečně živá, že jsem mile překvapen. Krásně se překlápí, vidlice jsou úžasně stabilní i v brždění. Těším se na nějaké zatáčky, kde se budu moct svést. Ještě jsem nebyl za hranicí 12000 ot./min., protože to prostě jede nesmyslně. Už chápu proč si i zkušenější piloti, kteří přes tuhle motorku prošli, libují - JE TO TOVÁRNA NA EMOCE. Skvělý podvozek a zábavný motor!

2015-07-29 - BLBOST!:
Tak motorka poputuje ještě jednou na vyčištění karbců. Podařilo se mi vyjet nádrž do sucha, protože jsem si zapomněl po opravě zkontrolovat stav nádrže. Za blbost se platí. :(

2015-10-27 - Show must go on, #1!:
Rozhodl jsem se přes zimu udělat nějaké opravy a úpravy, ale hlavně mašinu celou rozebrat a očistit. Přestal mi po posledním mytí ukazovat otáčkoměr a pod motorem se objevil malý tenký modrý kabel, který by tam jen tak volně levitovat neměl. Navíc jak se ukázalo někdo doprasil těsnění na motoru, takže mě asi nemine přetěsnění. Jinak motorka jela jak o život, vše fungovalo. Přes zimu se taky šáhne na výfuk. Yoshimura už mi nevyhovuje.

2015-11-19 - Show must go on, #2!:
Zjistil jsem, že budu muset pořešit i výfuk a těsnění okolo motoru. Protože na ZXR se tady v republice nedá sehnat téměř nic a z Anglie výfuk stojí víc jak 15 000,-, tak půjdu cestou nejmenšího odporu a nechám si ho postavit na míru. Cílem je sériový vzhled, ale spočítaný přesně na motor.

2016-01-12 - Show must go on, #3!:
Takže Ježíše naježil motorce kompletní servis, včetně rozebrání kyvky, zkontrolování celé motorky, přetěsnění motoru. Teď už zbývá jen dořešit ten proklatý výfuk. Možná si nechám dvojčátka od Yoshimury a kontaktuji firmu Creptus kvůli svodům. zajel bych tam, ať mi to Leoš udělá celé z nějakého hezkého nerezu, který se pak omotá termopáskou a do koncovek novou vatu.

2016-02-04 - Show must go on, #4!:
Motorka je z velkého servisu zpět doma. Už jen poskládat, k dokonalosti ji chybí pár věcí. Budu potřebovat nové šrouby do kapoty. Jinak jsem vyčistil vše, co se dalo vyčistit nejen pod sedlem. Dám sem později fotky...

2016-03-22 - Show must go on, #5!:
Musel jsem ještě sehnat nový otáčkoměr, protože původní byl rozlámaný. Lidových 1000,- kousek za Praho. Nová vata v Yoshimuře by měla udělat taky svou práci, protože výfuk byl skoro prázdný. Lidových 1500,- u Pavla Poláka vč. práce. Na sezonu bych potřeboval koupit ještě double buble plexy, abych měl trošku komfort. Nicméně když nebude, tak to zvládnu taky. Jinak dávám zbytek dohromady a na začátku dubna bych to viděl první start a vyjížďku. Mám za barákem pár hezkých zatáček, tak se tam trošku rozjezdím.

2016-04-03 - Season 2016 started:
Přátelé, je čtvrt na dvě ráno a já jsem doskládal svou Káwičku. Dostala pěkně nové šrouby do kapoty, do podsedláku a na další místa, aby bylo všechno perfekní. Nakonec jsem vyměnil i olej Motul 300V 10W-40 s filtrem Hiflo. Překvapila mě barva oleje, kterou jsem vypustil, protože dle všeho měl mít najeto cca 1200km a byl jak černá bota. A nový vypadá jak když v něm rostou zelené řasy. Ale motor si zatím jen ševelí a očividně mu to prospívá.

2016-06-14 - Green Rocket in action #1:
Tak máme najeto pár kilásku - asi tak 2000km. Bohužel jezdeckým stylem (čti chybami) to nevydržel řetěz a ten budu muset dát nový - zatím koukám na D.I.D. Samozřejmě rovnou udělám i rozetové kolečko a rozetu. Od začátku roku si vedu knihu spotřeby a jsem mile překvapený, že se držím dlouhodobě pod 5 litry na 100km. To znamená, že v průměru najedu okolo 220-240km na nádrž a to naprosto bezpečně bez spocených zad z nedostatku benzínu. Pomalinku ještě ukrajuji gumu a poserproužek mizí, na vytoužené koleno jsem se ale ještě nedostal. Uvidíme, co s tím provedu přes léto.

2016-07-25 - Green Rocket in action #2:
Máme tady přibližně polovinu sezony a tak udělám menší zhodnocení. Na tachometru se blížíme k hodnotě 42000km a motor jen přede. Řetězovka je udělaná (D.I.D), teď ji po 100km nechám ještě překontrolovat a případně dopnout, pokud bude potřeba. Snažím se jezdit pravidelně na MOL a tankuji tam ten jejich Evo 100+. Zatím asi nejlepší benzín. Motorka nemá žádnou výkonovou díru a plynule táhne až k omezovači.

2016-08-05 - Benzínová magie:
Co se týče benzínu, tak jsem si udělal tak nějak vlastní názor. Zda prémiový nebo neprémiový je pak věcí finančních možností. Od začátku roku si vedu poměrně podrobnou knihu spotřeby a jezdím od začátku roku jen na prémiový benzín. Na motorce jsem poznal rozdíl výrazněji, než u auta, tak zkusím popsat v krátkosti své zkušenosti s prémiovými palivy různých značek - viz moje Deník

2016-09-13 - Last ride of 2016:
Přátelé kamarádi, máme tady září a to pro mě znamená tak trochu smutné období. Zase jsem o rok starší, sezóna kabrioletů i motorkářů končí. Ale jak se říká, že něco špatného je vždy pro něco dobrého. Z Káwičky se ke konci sezóny začali ozývat nepříjemné zvuky, takže po zralé úvaze si dám tento týden poslední výlet směr dílna a tam se do ní znovu přes zimu pustím. Loni dostal péči kožich, letos to bude vyšetření u pana chirurga a mrkneme se na motor a převodovku, které nás v poslední době trápí asi nejvíc. Převodovka se spojkou už nějakou dobu nedělá ochotně svou práci a když už bude motor venku a skoro rozebraný, tak se mrkne rovnou i na motor. Taky přijde na příští sezonu na řadu kompletní výfukový systém a nějaké cinkrlátka kolem (nové hadice, nové lanka, nové páčky, nové plexy, atd.)

2016-11-21 - Renovace, #1:
Rok se s rokem sešel a já zase ležím pod motorkou. Ale je to radost. Tento rok jsem se rozhodl, že renovaci udělám pořádně včetně motoru. Takže motor šel o víkendu ven a pojede k Pavlovi. Pár nemilých překvapení okolo motoru mě překvapilo a musím říct, že práce bude víc než dost. Příkladem za všechny je, že nespočet šroubů je zpřeházených jako prase - např. přední šrouby na motoru - levý s hlavou 15, druhý s hlavou 17. Zaplať pánbůh, že oba byly pevnostní. Vyndání motoru je celkem pucle. Čeká mě taky dát dohromady chladiče. Vodní asi půjde zachránit, olejový budu muset koupit asi nový včetně hadic.

2016-12-05 - Renovace, #2:
Tenhle víkend jsem se snažil očistit od všeho bordelu motor a chladiče. Vypadá, že půjde zachránit i ten olejový chladič. Vodní by potřeboval narovnat a srovnat držáky. Dostal ránu ze zhora. A je takový pomačkaný. Možná se podívám po novém a tenhle si nechám jako záložní nebo na pokusy.

2017-01-02 - Renovace, #3:
Těsně po Vánocích jsem se pustil do očisty rámu. Dostat z něj veškerý bordel, abych byl spokojený, mi trvalo zhruba den čistého času. Největší potíž byla standard s rámem okolo rozetového kolečka a uložení kyvky v tom samém místě. Když bych to měl odhadnout, tak dohromady jsem sundal z motoru a rámu cca 2-3kg bordelu. Rozdíl je jasně viditelný.

2017-01-19 - Renovace, #4:
Včera jsem se zastavil u Pavla mrknout na motor. Vše vypadá v pořádku, všechny komponenty jsou OK. Žádné zásadní vůle. Řetízek s napínákem zánovní (tak, jak řekla paní při prodeji), spojka v pohodě. Takže se objednali nové těsnení a přetěsní se celý motor. Ještě přemýšlím, zda neobjednám rovnou nové hadice od Samca a nebo jen dám všude nové spony. Vypadají v pořádku.

2017-02-07 - Renovace, #5:
Tak motor dostal komplet všude nové tesnění. O víkendu jsem na tom zdravotně trošku vyhořel, ale je zpět v rámu. Zatím ještě nevrčí. To ale všechno přijde. Ještě se rozhoduji, co udělám s rámem. Na doporučení jsem jej nelakoval, ale chtěl bych ho polepit asi nějakou fólií. Koukal jsem na různé tipy, tak uvidím. Nějaké doporučení? Hoďte mi jej do komentářů.

2017-03-20 - Renovace, #6:
Ač to zatím moc nevypadá, tak na motorce se stále pracuje. Kontrolovali se svody. Chtěl jsem původně komplet nový výfuk, ale finančně jsem se musel vydat jinou cestou. Takže originál svody zkontrolovány, nalakovány a půjdou tam zpět. Když jsem je chtěl vracet na motorku, nenšel jsem těsnění, takže objednáno nové měděné. V týdnu jsem si vyzvedl opravenou kombinénu (výměna zipu bundy a spojovacího zipu bunda/kalhoty) a taky jsem si udělal radost a objednal jsem si nové double bubble plexi. Uvidíme až dorazí z Anglie. Taky jsem zjistil, proč motorka držela tak dlouho volnoběh. Nebyly správně zapojené hadičky k filtrboxu.

2017-04-04 - Renovace, #7:
O víkendu jsem si byl udělat radost a hrabal se v motorce. Potřeboval jsem vědět, jak jsou zapojené hadice a furt mi neseděl hezky filtrbox, tak jsem nahlédl do manuálu a hle - já měl špatně vedené kabely! Takže komplet rozborka kabeláže, natáhání na správné místo a najednou se mi i řidítky zatáči jednodušeji. Kurde - tady by někdo potřeboval za uši. Přišlo mi nové double bubble plégo, tak jsem ho nainstaloval s kamarádem na bajk, ale bez problému to taky nebylo. Firma Airmax si asi neuvědomila, že do plexi patří gumové průchodky, takže jsme převrtával dirky na větší originální rozměr (resp. rozměr od MRA) a taky vybrušoval, protože na závodním plexi nemysleli na to,že tam někde může být taky držák na zrcátka. Nicméně je tam a je super! Další pokračování tento víkend pokud budu mít hadice na olejový chladič, bez nich nemůžu složit spodek se svody a chladiči, a bez toho zase nemůžu ukotvit pořádně elektriku a bez ní zase nemůžu dělat filtrbox a nádrž.

2017-04-18 - První svezení a první odstavení:
Minulý týden se mi podařilo vše poskládat a tento týden jsem konečně mohl s radostí vyjet. Svezení bylo super. Motka jela jak z praku. V sobotu mi při jízdě z kopce chcípla, což se mi nikdy nestalo. Hned naskočila a jela zase normálně. Při delším výletu do Čáslavi mi ale dvakrát zakuckala, jako by ji došel benzín. Nádrž byla plná ze 3/4. Abych dlouho nenapínal, tak po kontrole palivového kohoutu, odstranění filtříku paliva a otestování palivového čerpadla se došlo k tomu, že palivové čerpadlo je KO. Takže zase nějakou chvilku jezdit nebudu. Snad půjde zrepasovat.

2017-09-04 - Sezóna 2017 téměř u konce:
Tak je tady pomalinku konec sezony a tak by se hodilo tady osvěžit paměť.
- V dubnu mě potrápilo chcípání motorky, které nakonec vyřešilo objednání nového palivového relátka přímo z Japonska, od té doby žádný problém. Jen to trvalo skoro 3 týdny, takže jsem si v květnu moc nezajezdil. V červnu jsem pořádal sraz a poprvé mašinu protáhl trošku na letišti při Gymkhaně. V červenci jsem jezdil hlavně kolem komína. Na začátek srpna jsem ale měl naplánovanou parádní dovolenou na Slovensku (cestopis již brzy včetně obsáhlé fotogalerie), takže jsem ještě nechal zkontrolovat motorku, při čemž se přišlo na prasklinu v chladiči oleje. Nakonec jsem koupil zánovní. Dovolená byla fajn - cca 1500km za 4 dny v sedle ZXR stálo za to.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Sradinka
Sradinka napsal 08.06.20 v 21:33 10b.

SpaceManCRX
SpaceManCRX napsal 14.02.17 v 13:11

Věrušínek600: Díky díky, tak doufám, že se potkáme minimálně na Seči, kam se chystám na konci dubna podívat.

Věrušínek600
Věrušínek600 napsal 11.02.17 v 23:53 10b.

Díky za komentář . Krásná ZXR 400 . Přeji skvělou sezonu.

s4r
s4r napsal 10.10.16 v 17:12 10b.

Tu znám, krasavici!

SpaceManCRX
SpaceManCRX napsal 11.05.15 v 18:17

TC-Def:
Jsem nad míru spokojený... Jak jsem popisoval, tak to přesně jede. Nejlépe se cítí od 10000RPM nahoru, ale nechci to honit do extrémů. Okruhy přijdou nejdřív příští sezonu. Tuhle beru jako čistě seznamovací a uvidím po sezoně.

Justyn:
Díky, díky. Pár detailů k vyřešení tam je, ale není to nic, co by se nedalo opravit. Jinak po majitelce je velmi zachovalá a dostala očividně solidní péči. Hlídám si prohřátí, než někam jedu a taky všechny provozní kapaliny. Zatím dobrý.

Více komentářů



TOPlist