renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CBF 250 (2007)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Crowus
Vloženo 3.3.2015
Aktualizováno 11.9.2015
Zobrazeno 3 837x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 7

Popis motorky


Lehce ovladatelná, lehká motorka pro každého.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CBF 125: Chtěl jsem mít možnost minimální rychlosti na dálnici.

První dojmy - Motorka padla hned do ruky, super spojka, krásně ovladatelná. Brzdy průměr, na krizovku se netěším. Velká nádrž 16 litrů. Úžasné a přehledné budíky, včetně multifunkčního ukazatele. Po čase ohledně brzd. Po výměně brzdové kapaliny se průběh daleko zlepšil. Je potřeba myslet na to, že brzdová kapalina časem zvodnatí. Její včasnou výměnou (cca rok - dva) se tomu dá předejít. Motorka brzdí dobře.

Motorku bych doporučil pro - Začátečník co chce i maličko jezdit.

Doplňky na motorce - Zatím nic, uvažuji o kufrech.

V průběhu prvních 5tis zakoupeno velké plexi Puig, je super, díky své velikosti se sice za jízdy chvěje, ale perfektně kryje.
Topcase kufr Givi. Trošku problém se sehnáním nosiče na CBF250 (06-08). Velká spousta eshopu má jen na (04-06), nicméně sehnat se dá a rozdíl je u modelů v tvaru zadní ploutve za sedlem. CBF (04-06) ji má nižší.
Držák na GPS Givi, docela drahý, ale na delší cestovaní super věc. USB zásuvky.

Průměrná spotřeba - 3.32208 l/100km

Recenze

Vybíral jsem první motorku po Simsonu. Chtěl jsem, ale něco primárně na ježdění do práce cca 10km po městě a hlavně zachovat dobrou spotřebu. První volba tedy byla nová CBF125. Nicméně abych neměl jen skútr převlečený za motorku a mohl se také projet mimo město, začal jsem se dívat po CBF250. V inzerátech jich bylo velmi málo a stav různý. Moto jsem měl tedy nastudované více teoreticky, něž prakticky a pohledově. Nicméně nakonec jsem našel za dobré peníze (možná, že za to mohl nákup v únoru) 2007 CBF250 z autoškoly. Nájezd 15tis km. Super, první oťukávání probíhalo v dost velké zimě ale i tak motorka padla pěkně do ruky. Plyn není agresivní a i začátečník jako já si může dovolit jít do plného. Převodovka je krásně odstupňovaná, jen zařadit neutrál při zastavení, to chce malinko vědět jak na to :). Tak, to hlavní co každý na recenzích motorek tohoto obsahu hledá, kolik to jede a kolik to při tom žere. Takže na začátek, nebo pokud jste motorkář, co uznává alespoň zhruba předpisy, tak to jede dobře. Stovka je tam okamžitě, sto dvacet po malé chvilce a dá se to přemluvit až k 140km/h. Je to ale strop a na dlouho by to asi nebylo. Nicméně důležité je, že pokud se na Vás někdo lepí na okresce (myslím chlapa v golfu, co mu hrozně vadíte a dává Vám to najevo tím, že Vám SPZtkou šoupe o kalhoty) a vy jako motorkář s deformační zónou tvořenou svým tělem o to nestojíte, tak mu ujedete. Pokud se chce honit tak ho necháte jet, ať se vymele bez Vás. Na honění silnějších mašin to samozřejmě není! Ve městě to chodí do 3/l na 100 km, dálka kdy jsem to i docela točil 3,5 – 4l/100km. Víc ale ne a k těm čtyřem to lezlo zhruba po měsíci intenzivního ježdění a vyššímu průběhu otáček. Prostě jsem jí začal věřit, dokoupil hadry a páteřák a míň se toho všeho bál. I tak je ale motorka úžasná, ten výkon je tak nějak na rozumné hranici toho, aby člověk co to má jako dopravní prostředek nepřišel o noty. Kamarád mě několikrát nechal povozit na Hornetu a je to super, o tom žádná, ale není to na denní ježdění. Tohle ano!!! Do práce, z práce, nechat to před poštou nebo bankou na chodníku, je to lehké, je to super, a ta velká výhoda je, že to může i z města a neudělá Vám to ostudu.

Brzdy: Tak mohl být vzadu kotouč no, ale na rovinu, pomohlo by to asi jen z estetického hlediska, ten buben brzdí dobře, naopak, musím říct, že když jsem měl prudké brždění, většinou jsem ho zablokoval. Předek brzdí slušně, ještě stále hledám optimální maximum. Na provozní brždění je v pohodě, pokud umíte trošku číst jízdu ostatních, komprese motoru Vám většinou postačí a brzdy jen na doťuknutí.

Podvozek: Stále mě překvapuje, kam se to až dá naklonit a stále to na té silnici drží. Odpružení je dobré, dokonce bych řekl, že rázy z hnusného železničního přejezdu, který by rozklepal nechutně celý osobák, tahle motorka vyžehlí lépe.

Nic drsnějšího sem s tím zatím nejel, chci to chvilku mít a je to na silnici proboha :) .

Spolujezdec: Osobně mám 75kg a přítelkyně asi 55kg (doufám, že to nečte jinak se to dozvím přesně), takže na výkonu to poznám jedině do kopce nebo při maximální akceleraci. Protože je mám ale holky rád (obě), tak to s nimi když jsou tam spolu nedělám. Za prvé když už si rozmlátím ústa tak nechci mít za zády svoji lepší polovičku a za druhé, nechci aby se mi toho holka bála. Takže se spolujezdcem ok, ale v klidu a ohleduplně. To asi bude platit na všech mašinách obecně, že zkušení harcovníci co máte víc naježděno po zadním kole nežli já na moto a v autě dohromady?! Já vím. že vaše mašina jede ve dvou lidech 390, ale tahle né.

Servis: Jsem, řekl bych lepší průměr ve zručnosti a řetězovou sadu jsem sám vyměnil cca za 2 hodiny i se sestrojením sofistikovaného zvedacího zařízení na moto (hever z auta a několik cihel na podporu bočního stojanu). Jsem přeci Čech a nedám za hlavní stojan 3tis :), když je za to páteřák. Delší dobu nežli servis podle příručky, mi trvalo zjistit na netu optimální dopnutí řetězu, kdy každý byl na netu tak chytrý, že nakonec já hlupák vzal posuvku a změřil jsem to podle výrobce. Dodnes ovšem nevím, zda má být ta vůle lehce nebo za určitého odporu a jakého, ale to se asi nedozvím. Pokud také nevíš milý čtenáři, napiš do nějaké chytré diskuze. Důležité je, že vyměnit to šlo, zatím to drží a dopínání jde snadno.
Olej Castrol Power 1 Racing 10W50 cca 330Kč/litr, na netu ale daleko levnější, svíčka CR8EH-9 za 345Kč, olejový filtr za 150Kč. Ceny slušné.

Nedostatky (ať to jen nechválíme jak prvňáček novou paní učitelku): Takže, zmiňovaný neutrál, to si pohrajete než ho tam dostanete při stání na semaforu. Rada, dát ho tam ještě za pohybu stroje, nebo vytočit motor a pustit spojku lehce do záběru, pak tam skočí líp. Už mi to nepřijde, ale vím že mě to na začátku hodně vadilo. No a pak zrcátka, pánové to nejsou zpětná ale kosmetická. Krásně v nich vidíte svá mužná ramena a malou půlku auta za Váma. Jo a nefunguje mi topení, v zimě si musim zastavit, lehnout na nádrž a dát si zmrzlé ruce na kartér abych se ohřál. Jinak ji ale fakt nic neschází...

Ohledně poruchovosti zatím nic, měnil jsem jen žárovku a nemám pocit, že na Hondě, která má nájezd pod mojí zádí cca 1500km a celkově 16500km by něco mělo nárok odcházet. Uvidíme do budoucna.

Celkové zhodnocení: Pokud jste na začátku ježdění jako já a máte to do města, ty dváci přece jen přeskočte. Po téhle dvěstěpadesátce už vím, že do města ok ale mimo něj by Vás to mrzelo. Tohle je tak akorát. Samozřejmě že v motogangu budete jezdit jen vpředu a to ne díky svým jízdním výkonům, ale proto že budete jednoznačně nejpomalejší, ale pokud je to parta rozumná tak je brzdit nebudete. Motorka se odvděčí celkovou jednoduchostí, ovladatelností a hlavně slušnou spotřebou.

Celkem jsem na ní najel víc jak 7tis km. Za celou dobu se odvděčila slušnou spotřebou a jediná závada byla prasklá zadní žárovka. Byl jsem spokojen a motorku všem doporučuji!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pajapaja
pajapaja napsal 15.05.21 v 20:21 7b.

Více komentářů



TOPlist