Yamaha XV 125 Virago (1997)

Vlastník wxppovol7
Vloženo 2.3.2015
Aktualizováno 20.1.2016

Virago je podle mě klasika co se neomrzí, časem přejdu na 750, je to prostě čopr jak má být, Japonci umíja... Jsem na svůj stroj patřičně hrdý.

Motorka koupena od Bazos.cz

Yamaha XVS 125 DragStar: O dost dražší, Virago je dle mého názoru větší klasika.

První dojmy - Z motorky jsem byl hned po první jízdě nadšen, jelikož je všelijak upravovaná, tak je i poměrně těžká a zvykal jsem si i na zahlá řídítka, ale je to prostě luxus, jezdí se mi na ní nádherně a jsem velmi rád, že jsem se rozhodl právě pro XV 125 Virago. Jak si vyjezdím "praxi", rozšířím si řidičské oprávnění a pořídím silnější z řad Virago.

Motorku bych doporučil pro - Perfektní volba pro cestování, nebo jen tak pro víkendové projížďky. :-)

Doplňky na motorce - Na svém Viragu mám doplňky jako třeba přídavná dálková světla, LED podsvícení motoru a celé motorky, třásně na řídítkách a páčkách spojky a brzdy, boční kufry, velká zadní truhla, mračítka na všech světlech na celé motorce... Je toho hodně.

Průměrná spotřeba - 2.4 l/100km

Už delší dobu jsem toužil o motorce typu chopper a Virago je svým způsobem klasika, je to legenda, když opominu Harley-Davidson. S motorkou budu převážně cestovat po celé naší republice a tím pádem jsem potřeboval vyřešit i to, jak si s sebou vézt zavazadla. A na choppera můžu naložit prakticky všechno.

Zatím mám naježděno asi jen 300 km, ale už i za tak krátkou dobu jsem se s motorkou sžil a vím, co od ní čekat. Překvapila mě jedovatost brzd, i tak těžký stroj dokážu zastavit i v nejhorší situaci, jen člověk musí vědět, jak moc páčku přední brzdy sevřít.

Jízda je naprosto komfortní, z výfuků vychází přenádherný zvuk, kterého se zkrátka nelze nabažit, je to přímo symfonie. Ikdyž je pravda, že oba výfuky mám navrtávané.
K motoru bych měl snad jednu výhradu a to že na 5. rychlostní stupeň nemá v kopcích sílu, ale vzhledem k tomu, že i semnou motorka váží asi 215 kilo a motor má obsah "jen" 125 ccm, tak je to pochopitelné.
K brzdám nelze nic dodat, brzdí to nádherně!
Podvozek je trošku tužší, uskákanější, ale to k chopperu patří.
Ovladatelnost při jízdě je naprosto v pořádku, jen si člověk musí uvědomit, že motorka něco váží i náklonost řídítek je poměrně malá, takže při manévrování (parkování...) je to poněkud složitější, ale žádná hrůza.
Virago není primárně konstruování pro cestování ve dvou, spolujezdec si mi po ujetí asi 30 km stěžoval na bolest zadní části těla, jelikož sedátko je opravdu rezervní, malé a tvrdé. Zkrátka opravdu jen jako rezerva, ale rozhodně né na cestování ve dvou.
Úložný prostor si každý může zařídit dle vlastních představ, takovou klasikou jsou boční brašny (já mám kožené) a popřípadě i zadní velká truhla, do které člověk narve hodně věcí, já mám po domácku dělanou.
Spotřebu mám zhruba tak shodující dle ostatních majitelů Viraga 125 - nějakých 3,3 L/100km.
Poruchy jsou jen výjimečné, často špatným zacházením ze strany řidiče, člověk se k motorce musí umět "chovat". Před jízdou nechat tak 2 minutky zahřát na volnoběh, ze začátku jízdy to nechat do otáček a ani pak zbytečně jezdit stylem "co to dá". Pokud se k Viragu chováte jak máte, je to velmi, velmi spolehlivý společník na cesty. Ale když už se něco pokazí, tak servis je poměrně drahý, převedším díly. Ale to se nedá nic dělat, nic není bezporuchové.

Samozřejmě chopper je především o krásném asfaltu, jen blázen by s ním jel někam na šotolinu, či jakýkoli terén... Motorka je nejlepší když neustále jede, městský provoz jí dle mého názoru moc nesluší. Ale pokud to jinak nejde, alespoň při "protůrování" motoru se leckdo otočí.

Jak již jsem psal, chopper je dle mého názoru nejlepší společník na cestování, delší trasy, nebo jen tak na víkendové projížďky přírodou a klikatými silnicemi.

namor27
namor27 napsal 10.04.16 v 11:33 10b.

krasavice, mám ji taky a vím o čem mluvíš, přeji mnoho pohodových km jako si je užívám i já a max.spokojenost

wxppovol7
wxppovol7 napsal 20.01.16 v 22:33

Poslušně hlásím že za sezónu 2015 mám něco málo přes 10 tisíc kilásků v sedle Viraga. Neměnil bych, úžasný stroj, dále budu pokračovat na Virago 750.

wxppovol7 napsal 06.09.15 v 20:15

Děkuju vám moc, už mám na ní neježděno 7.000 km a je to nádhera, příští léto jedeme s klukama přes Balaton do Chorvatska, ale já věřím, že to já i moje Virago dá bez nějakých větších problémů (menší se vždycky objeví )

Boža
Boža napsal 15.03.15 v 11:16 10b.

Velmi pěkné Virágo je to za 10 bodů

SonyLee
SonyLee napsal 09.03.15 v 19:15 10b.

Moc pěkná "malá Dračice" tož spousty společnýho štěstí a pohodovejch kiláků přeju