renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda NC 750X (2014)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník _Tom_
Vloženo 26.2.2015
Aktualizováno 23.6.2017
Zobrazeno 9 817x
HODNOCENÍ PROFILU OD 29 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moje první velká motorka, první dvouválec a poprvé s manuální řazením. Papírově zaostává oproti „dospělým“ motorkám a designově rozděluje motorkáře na dva tábory. Nakonec ve výběru vyhrála právě NC750X.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:DENAR (Kosmonosy) - http://www.honda-denar.cz/

První dojmy - Na první pohled dospělá motorka, posez vynikající, vzpřímený, měřím 184cm a konečně objevuji, že mám „něco“ mezi nohama. Oproti skútru neskutečný rozdíl.Konečně jsem o něco víc spojený s motorkou. Po dlouhé době je to první motorka s manuálním řazením, ale popravdě stačilo 5x přes město tam a zpátky a bylo to v noze.

Recenze

První mě okouzlila NC700S, NC700X, pak Suzuki V-Strom a nakonec CB500 a NC750X. NC700X jsem poprvé viděl na výstavě v EICMA v Itálii.
Vybrat NC700X, když vím, že bude na jaře v prodeji inovovaná NC750X by byla asi hloupost, vím, že by mě to do budoucna asi mrzelo. Od CB500 mě odradil točivý motor, oproti „nafťáku“ v NC750X. Na obou Hondách jsem měl možnost se svést v létě 2013. Pocitově vyhrálo NC. Jednu desetiminutovou jízdu jsem si vyzkoušel i na NC700S, ale většina váhy na rukou a shrbený posez nebylo nic pro mě. Od Suzuki V-Strom mě v poslední chvíli odradila váha a velikost, aspoň pocitově je Suzuki podstatně větší motorka.

Na rozhodování jsem měl celou zimu. Takže google a dealeři Hondy a Suzuki měli pravidelného „čumila“ na krámech.
NC750X jsem koupil na jaře 2014 s manuální převodovkou, v bílé matné metalíze jako svojí novou a první dospělou motorku. Manuál jsem vybral se 100% přesvědčením, že variátorů bylo za poslední 4 roky dost a konečně tak probudím svoje líné nohy. Zároveň vyzkouším co na tom řazení ostatní mají…..

První kilometry z prodejny byly s hodně velkým respektem, ale i tak motorka padla do ruky. Vzpřímený posez, nohy mírně pokrčené na stupačkách a položené ruce na řidítkách jak kdyby mě tu motorku šili na míru. NC nenabízí vychytávky jako stavitelné sedlo, ale při mé výšce nebyl sebemenší problém.

S tím je i spojený důvod, proč jsem vybral NC750X jako další stroj do garáže. Na předchozích skůtrech jsem si vyzkoušel, zda mě cestování chytne, jestli mě to bude v zatáčkách bavit, nechci ale nijak bláznit, ujet za den 500km klidným tempem a dokázat si potom ještě sednout doma na židli, ale zároveň nechci, aby mě motorka provozem „sežrala“. Honda NC získává další bod.

První tisícovku kilometrů jsem zvládl odjet v prvním týdnu od koupě. Následoval první servis s výměnou oleje, a dva dny na to odjezd na týdenní, doma rozuměj „prodloužený víkend“ do rakouských a italských alp. To měl být teprve začátek učení, jak motorku vlastně ovládat.
Přiznám se, že v první tisícovce kilometrů sólo jízdy mi přišlo, že motorku ovládám s rozumem a koordinace mi nedělá velké problémy..Celkem jsem se bavil i na našem severočeském passo Ještěd , ale to jen do doby než se přidal kterýkoliv další spolucestovatel na motorce, v tu chvíli bylo tempo úplně jiné, nic jsem nestíhal a v helmě jen obracel oči kam ty blázni letí.
Alpských 3000km jsem ale tedy bral jako hození do smečky lvů, a po několika téměř online radách kamarádů jsem objevil kouzlo meziplynu, průjezdy zatáček pod plynem, práce se spojkou, nájezdy do zatáček apod. Až tady bych měl začít psát jaká vlastně Honda NC750 je. Po 14 dnech tedy s tachometrem na 4000km.

Začnu podvozkem
Pro začátečníka příjemné svezení, ideální kompromis na rozbitých silnicích, rozumná pro svezení v alpských serpentinách (motorkáři hned se toho nechytejte  ), poslušná a čitelná v zatáčkách, ale po pár tisících kilometrech přijdete na to, že by to chtělo rozumnější přední tlumení, určitě tvrdší, ideální variantou progresivní pružiny. Ten rozdíl je znát snad i při propružení na místě. Ale vše chce svůj čas a není na škodu se svést v základní konfiguraci podvozku.Najet pár kilometrů a skutečně se seznámit. Přední pružiny mě stály 2500Kč a nelituji. Hned je NC poslušnější a řídítka nemizí při brzdění někam hluboko k přednímu kolu. Vlastnosti podvozku můžu srovnávat jen se skútry různých velikostí a jediné podstatné je, že NC se prostě nekroutí, váha je rozložená, motor uprostřed, přes díry žádné extra natřásání, váha je znát a dala mi trochu respektu a zároveň trochu jistoty, že motorka neuskočí na každém kamínku na cestě.

Pneumatiky:
Z výroby se na NC750X r.v.2014 osazují Dunlop D609. Najezdil jsem s nimi 3800km a stav viz foto
Prolezl jsem xxx diskusí na webu hlavně stránky fandů NCček v anglii a německu. V německu i v několika případech uznali reklamace. A nyní už dávají na NC i jiné gumy. V ČR jako obvykle nic netuší a nikdo i nestěžoval. V reálu naprostá většina uživatelů měla s těma gumama problém. Prostě mizely před očima. Nyní jezdím na Pirelli Angel GT tak uvidíme.






Motor
Nemá smysl opisovat katalogové údaje, je to prostě řadový dvouválec, s tím největším plusem, kterým je síla odspodu. Jediné svezení stačí, abych zapomněl na nevalné hodnoty výkonu motoru o objemu 745ccm, kdy 55koní přijde kdekomu jako nic.
Pocitově je ale ten průběh právě tím, co vás u NC750 dostane, svezení zatáčkami bude radost. Při výjezdu ze zatáček mě to uchvátilo, oproti CB500 kde jsem pocitu síly nedosáhl jakýmkoliv stylem jízdy a nebo vše doháněl otáčkami motoru.U NC750 mě ale vyšší krouťák opravdu uchvátil. Styl město je na NC radost, spojkovou páčku moc nezaměstnáte, jednotlivé rychlosti poberou opravdu hodně. Dlouhé přesuny, okresky, dálnice, to znamená střídat pětku, šestku a na otáčkoměru držel mnimum otáček a jen sledovat minimální spotřebu paliva.

Dojezd, spotřeba:
Po 12 000km se mi průměrná spotřeba pohybuje 3,5l/100km. Dojezdy na nádrž kolem 420km
Na tankování pod sedlem jsem byl zvyklý ze skútru, takže mi nedělá žádný problém. Jedinou nevýhodou se může zdát např. cestovní vak na místě spolujezdce, kdy při každém tankování prostě musí dolů. Ale je to podobně pracné jako u tankvaku na nádrži ostatních motorek.
Tam kde u normální motorky nádrž, má NC kufr. Ve všech letácích vychvalovaný prostor pro vyklápěcí helmu, ano v prodejně se vám tam vejde, ale osobně jsem jí tam vícekrát nedal. Kufr jsem začal plnit lékarničkou, antipichem,zámkem a nakonec se z kufru stal nejužitečnější prostor pro peněženku, foťák a vše co chcete mít po ruce. Opravdu rychle se na to zvyká, při placení mýtného, focení, pití a do kufru vůbec nemusím.

Příslušenství opravdu záleží na každém. Já zvolil 48litrů kufr Shad, prodávaný Hondou jako originál pro motorky od roku 2014. Potěší i shodná vložka zámku se zapalováním a možnost topcase otvírat bez nutnosti použít klíč. U klíčů jen zmíním dle mého hloupé řešení samostatným zámkem na předním úložném prostoru,místo nádrže. Klíč je sice stejný se zapalováním, ale chybí tomu trocha důvtipu v podobě více polohové spínací skříňky. Takhle musím vytáhnout klíč ze zapalování a odemknout úložný prostor. Řešení je vozit dva klíče. Z kufrů jsem měl při koupi ještě na výběr trojkombinaci z modelu NC700, ale nepřekousl jsem cenu 53 000Kč za 3 kufry s tím, že ty boční vyvezu jednou za rok na výlet. Jezdím sám a topcase mi zatím na týdenní alpy stačil, alternativou jsou pak textilní tašky.
Z dalšího příslušenství padáky od Givi, vyhřívané hefty oxford v kombinaci s givi kryty rukou jsou asi tím nejpohodlnějším co si na cestě pro ruce přát.
Kapitola plexi byla krátká, po pár set kilometrech jsem vyměnil původní malé plexi za originál turistické, je vyšší, nefouká na helmu, ochrana proti dešti o moc lepší není, ale existují i extrémní velikosti, které se ale podle mě na NC moc nehodí. Co jsem vyzkoušel u skútrů, všeho to chce s mírou a kompromisem, k čemu je veliké plexi, když stejně budou první mokré nohy.

Instalované doplňky
- Padáky givi s na míru ušitými textilními kapsami
- Vyhřívané hefty oxford s kryty rukou od givi
- Turistické plexi Honda
- 12V zásuvka v kufru
- Navigace s pevným držákem a nabíjením
- Textilní tašky sw-motech
- Teploměr, škoda že není součástí sdruženého displeje

Vše ostatní je v deníku motorky, kde se snažím doplnovat podle datumů a tachometru

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
callowsick
callowsick napsal 06.09.18 v 16:56 10b.

Tomino77
Tomino77 napsal 28.02.18 v 16:43 9b.

Paráda. Hezká recenze parádní motorky.
Ať dlouho slouží. Jak vidíš ty pirellky s odstupem času v porovnaní s Dunlopama z prvovýroby?

MikeScooter
MikeScooter napsal 05.11.17 v 17:57 10b.

Parádní doplňky !!!

pavel73
pavel73 napsal 14.05.16 v 09:05 10b.

Dobře jsi to popsal. Souhlasím. Díra místo nádrže je skvěly počin, Spotřeba parádní. natankuješ plnou a máš problém to za odpoledne vyjezdit. Ať ti slouží. Já jsem s ní taky spokojený.

DavM
DavM napsal 05.04.16 v 23:05 10b.

Skvěle napsáno. Měl jsem podobné rozhodování jako ty. Navíc pro Hondu jsem měl vždy slabost ...bohužel svezení a to jak mi NC 750x padla do ruky mě nepřesvědčilo. U mě tedy vyhrál V-strom 650xt a nelituji. Koupil bych ho znovu. Tvá volba je Honda tak přeji ať přináší radost a hodně bezpečných kilometrů.

Více komentářů



TOPlist