Malá/Velká motorka s rotačním šoupátkem o obsahu 50ccm a výkonem 5 koní.
První dojmy - Malá/Velká motorka s rotačním šoupátkem o obsahu 50ccm a výkonem 5 koní.
Recenze
Tato motorka nebo chceteli moped, si mě vlastně vybrala zcela náhodně na veteránském portálu, nelenil jsem a okamžitě jsem zavolal na inzerát, prodejce byl až překvapen že se někdo tak rychle ozval, po chvíli jednání a povídání o historii jsme se dohodli a já jsem za tři hodinky už nákládal Suzi do malého velkého Fordíka. Tento model A50-II je celkem raritka i ve světě natož u nás, vyráběl se v roce 1971 a dovážel hlavně pro Holandsko, Francii, Velkou Británii a USA s touto úhlovou nádrží jich je velice málo, což bude trochu problém sehnat gumové nákolenice které chybí. Suzi je pojízdná a v celkem dobrém stavu, hlavně se na něm nepodepsal nějaký ten kutil, který by urcitě zanechal nenapravitelné škody. První jízda se konala hned druhý den, motor i v tomto mrazivém počasí chytá na druhé šlápnutí startovací pákou. Konstrukce motoru je u nás známá pouze u Jawy 90, tzv. rotační šoupátko, to má za následek o něco složitější dvoudobý motor , za to ale výkonější a točivejší. To že továrna Suzuki byla poslední z Japonské čtyřky které motorky o malém obsahu uvedla na trh, snažila se to dohnat technikou a tak není divu, že tento model má 5ti stupňovou převodovku a přimazávání oleje čerpadlem - u nás znám jako Oil-master nebo blinkry v základní výbavě. Maximálka se pohybuje na hranici 80 km/h, což je na podvozek typu "kolo" až až., za to však je tento strojek velice zábavný až se z toho člověku zvyklý na velké motorky vůbec nechce slézt. Další poznatky na jaře a po lehkém seřízení a sehnání drobných chybějících dílů.
Něco senzačního, velké gratulace ... deset bodů je málo.
Zajímavý stroj, něco jako Jawa 90.