renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Victory Cross Country Tour (2013)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Mathe_M
Vloženo 1.2.2015
Aktualizováno 1.2.2015
Zobrazeno 5 016x
HODNOCENÍ PROFILU OD 27 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Největší a nejlepší supercestovní dvouválcový motocykl na světě (v době jeho výroby, tzn. 2012-2013)

Více fotografii

První dojmy - Absolutně fantastický motocykl, maximální ovladatelnost, nejvyšší komfort pro řidiče i spolujezdce. Opravdový křižník silnic. Spolu s Victory Vision má plnohodnotného soupeře snad jen v Hondě Goldwing (díky naprosto rozdílnému motoru jde však o "nepříliš vhodné" srovnávání a tedy o soupeření napříč třídami).

Recenze

Původně jsem nechtěl vůbec nic psát, jen "přidat motorku". Ale jednu věc musím - protože věřím, že lidi které opravdu zajímají motocykly a technika (tedy nemluvím o fanatických opěvovačích určité značky) to bude zajímat... mluvím samozřejmě o srovnání s HD. O srovnání s Electra Glide. Když budu psát o Electře, myslím tím modely do r. 2014, protože ty "nové modely" (s vodou přichlazovanými motory, resp. vyvinuté v rámci projektu Rushmore) jsou o generaci novější. Tato Victory je vlastně model roku 2012. Čili až bude nová generace, pak můžeme srovnávat srovnatelné (a já se na to docela těším protože ono už i teď by to možná bylo zajímavé ). Navíc jsem neměl šanci vůbec vyzkoušet ony "nové modely" od HD, takže se k nim vůbec nemůžu vyjadřovat:
Tedy... je kruté to říci, ale první dojem byl ve skutečnosti tento: Už po ujetých 200 metrech jsem pochopil, že jsem udělal naprosto správnou věc (výměna za Electru). Po ujetých cca 30km jsem pochopil a prohlásil, že Electra Glide je proti Cross Country Tour "chudší a menší kámoška z předminulýho století". Asi by se o tom dalo mluvit hodiny, co všechno tam je lepší, ale jde o to, že totálně celá koncepce je o generaci (ne-li o dvě) někde jinde. Mluvím zejména o podvozku, a tím pádem jízdních vlastnostech a komfortu. Základní výbava (v základu) také výrazně přesahuje nejen "Ultra Classic" verze, ale třeba i to, co si koupíte "za víc jak milion" ve verzi CVO. Když si uvědomíte cenu Victory tak ... no comment :) (platil jsem tuším cca 545tis vč. DPH).
Ne zpátky k technice. Motor je samozřejmě o jiné technologii, slovo "lepší" je asi irelevantní, je samozřejmě výkonnější (i když já myslím že takhle velká motorka by měla mít aspoň 150 koní :) ..ale asi jsem deformovaný z Night Roda ).
Ale co mě hodně překvapilo, že má "naprosto super" zvuk (při otevřených výfucích) i když je to OHC... možná že "právě proto" že to je OHC! Nechtěl jsem napsat "lepší", protože kvalita zvuku je subjektivní a já chci být vždy objektivní. Prostě zvuk je fantastický - dunivý, burácivý, hluboký, čistý... žádné pleskání nebo cvakání.
Nebudu vypisovat, jakou všechnu má CCT výbavu, co vše umí, jak se na ní jezdí v jednom i ve dvou a co vše se do ní vejde (údajně má největší zavazadlový prostor vůbec, údajně je to 156 litrů Každopádně větší kufry u motorky jsem nikdy neviděl)... V podstatě u všeho bych musel hovořit jen v superlativech, je to křižník se vším všudy, a přestože nový Indian Roadmaster je jistě o generaci výše v mnoha směrech, tak rozdíl ve velikosti zde zůstává a to co píšu o srovnání (jedině) s Goldwingem myslím vážně, a to asi hlavně díky velikosti a komfortu a pocitu z jízdy s tím spojeným.
Abych i objektivně zkritizoval: Popravdě jediné co mě zklamalo, a opravdu jsem čekal "také výrazně lepší", je převodovka. Ačkoliv je též moderní a kvalitní, tak "práce s ní" a celkový dojem z řazení není výrazně lepší než u HD. Tam jsem mocně zazáviděl novým Indiánům (absolutní pecka co se týká jak motoru, tak převodovky, i podvozku a techniky... tam už jsme opravdu o generaci jinde úplně ve všem).
Uf, chtěl jsem napsat krátce a zase je z toho div ne recenze. I když na tu bych musel napsat ještě více faktických údajů, a ne jen srovnání s HD.
Tedy zůstanu u něj, a závěrem srovnávání řeknu, že Electra mě nikdy nezklamala a byla to super motorka, vzpomínat na ni budu jen v dobrém (najeto přes 30tis KM takže jsem jí ozkoušel myslím dobře). Projel jsem na Electře a následně i na Victory stejnou cestu - 6000km během 13 dnů (Skotsko). ve dvou, plně naložen. Byla to paráda na obou, ale Victory je prostě jiný level. Přesto je to stále klasika, je to dvouválec, je to vzducháč, a je to dokonce i amerika (o což jde asi nejméně).
Jako perličku řeknu, že když s tím člověk někam přijede (navíc ta bílá je dost výrazná), tak jsem si zavzpomínal na pocit, když jsem přijel v roce 2008 s fungl novým Night Rodem třeba na benzínku... reakce lidí jsou jako by přistálo UFO = každý se ptá co to je a většina to obdivuje. Teď se asi dotknu mnoha hrdých majitelů HD, ale Harlejů obecně ale i jen konkrétně Electra Glide je strašné množství a tím pádem už prostě zevšedněly. V ČR je HD motocyklů asi 200x víc než Victory... CCT je asi 5 kusů, bílá jezdí možná jediná, co já vím... pokud existuje ten někdo kdo by mohl mít "tu druhou" tak ať se mi ozve rád ho poznám.
Tolik jen k nějaké raritnosti či unikátnosti, která třeba mě také zajímá.
Tento motocykl mohu jen doporučit všem, kohož zajímá to co píšu výše o základních technických charakteristikách, samozřejmě ho zajímá kvalita a užitek, a nechce vyhazovat zbytečné peníze za marketingové pseudokulty. Ono nakonec i toto je v podstatě předražené, jen ne tak ultra strašlivě.
Pokud by Vám přesto Victory nepřišla dost nóbl, nedělá Vám problém si připlatit a chcete OPRAVDOVOU legendu, která byla legendou jako první nejen z časového hlediska, ale i kvůli technickým přínosům a řešením které mnohdy dalece předběhly dobu (a tak je později občas konkurence okopírovala), tak pak je tu už jedině onen slavný a zmrtvýchpovstanuvší INDIAN!
Nový Roadmaster je jak říkám... zase ještě jiná liga, i když je to menší než Victory a tedy opravdu naprosto přímý konkurent i těm nejnovějším "Glajdám" (ať zahrnu i Streetky a Roadglidy). Ale to už je jiný příběh...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Lenfi
Lenfi napsal 01.02.17 v 09:49

Krasavice

Mathe_M
Mathe_M napsal 27.01.16 v 11:12

Přátelé, kamarádi, motorkáři... MOTOCYKLISTI
Já se z časových důvodu přihlásím na tento portál asi 1-2x za rok... a teď jsem byl tedy opravdu NESMÍRNĚ překvapen... tolik pěkných ohlasů. Jen řeknu, že opravdu nejsem prodejce Victory ani Polaris, naopak s prodejci (až na vyjímku kde jsem koupil) jsem měl špatné zkušenosti, a vůbec celá prodejní "síť" a pseudobyznys (např. ceny doplňků atd.) kolem této značky v ČR mi přijde dosti zvláštní. Snažil jsem se hodnotit objektivně, i když jsem byl nadšen. Ještě jednou děkuju všem za přání - i Vám vše dobré a užívejte si své stroje, jsou to sice jenom stroje ale každý má jistě své kouzlo a hodnotu pro svého majitele. Hodně štěstí ve 2016! Mathe

toša.
toša. napsal 16.04.15 v 16:18 10b.

pěkný cestovatel

Rubi
Rubi napsal 02.03.15 v 08:39 10b.

Krásná a v bílé je opravdu nej... 10b

j.r.ewing
j.r.ewing napsal 11.02.15 v 16:20 10b.

Obrovskej krasavec

Více komentářů



TOPlist