renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi Mille GT (1993)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník megavolt
Vloženo 25.1.2015
Aktualizováno 25.1.2015
Zobrazeno 3 568x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Italská běžkyně na dlouhé tratě.

Více fotografii

První dojmy - Místo dojmu to se mno málem pláclo v první levé zatáčce.

Motorku bych doporučil pro - Pro cestovatele, kteří chtějí vyčnívat z davu.

Doplňky na motorce - otevřené filtry KN, sací hrdla Moto Spezial, přetryskované karburátory, otevené výfuky Lafranconi, vyhřívané rukojeti, hliníková přístrojová deska, orig. cestovní plexi sklo Moto Guzzi, větší olejová vana (asi Moto Spezial), kufry Hepco Becker

Recenze

Tak jak tenhle popis začít? V době koupě jsem doma již měl 3 "velké" stroje. Proč tedy kupovat další. Kolega v práci mě přizval k chystané cestě do jižní Francie. Odpověď byla jasná: ANO. Vyvstala ale nová otázka: Na čem vlastně jet? Kawasaki KZ1300 je super, ale spolehnout se na ni nemohu. S Yamahou SR500 je zábava na okreskách, na cestě se ale měly vyskytovat dálniční přejezdy. Ještě mám skůtra Hondu, ale to je na dojíždění do práce a ne na cestu po Evropě.
Rozhodnutí tedy bylo jasné, pořídit další stroj. Opět stejné dilema jako u koupě Yamahy. Co koupit? Při prohlížení starého motokatalogu mi zraky padly na červené stroje Moto Guzzi, hlavně na model Mille GT. Vzhledově klasika, navíc se montovala i na drátech. Zjistil jsem si nějaké informace o spolehlivosti, náročnosti servisu atd. Informace byly kladné, takže jsem ji začal hledat i v inzerci. Uspěl jsem v Německu. Kus, který jsem si vyhlédnul měl na sobě navíc kompletní cestovatelskou výbavu. Po několika telefonech jsem vybral hotovost, zapojil vozejk, přibral rozespalou překladatelku a vyrazili jsme do Němec. Udo nás čekal na čas. Motorku jsem prohlídnul, Udo mi ji natočil (bohužel jsem mu nekoukal pod ruce, více dále) a jel jsem se projet. Při podřazování jsem zvyklej dávat meziplyny, tady jsem neudělal vyjímku. Bohužel jsem dal meziplyn v levém náklonu. V ten moment sebou motorka trhla doleva a já už se viděl jak šoupu zadek po asfaltu, navíc na motorce, která není ani moje. Nakonec jsem to nějak ustál. Nevím proč, ale právě tímhle si mě ta motorka asi získala. Má totiž charakter, což je věc, která mi u dnešní velkosériové produkce chybí. Ještě jsem zkontrolovali dokumenty, naložili všechno příslušenství a uháněli k domovu.
Druhý den po příjezdu jsem chtěl Guzzi natočit, ale ono se nic nestalo. Startoval jsem, dokud se nevybila baterie ale ani ťuk. To se opakovalo ještě několikrát. V duchu jsem se loučil s výletem a začínal jsem přemýšlet jak ji vrátit do Německa. Nakonec jsem na to ale naštěstí přišel. Díky otevřeným filtrům není funkční sytič. Před startem se musí několikrát naplno protočit plynová rukojeť. Akcelarační pumpička vstříkne dostatek benzínu pro start a může se vyrazit.
S přihlašováním dovozů již nějakou zkušenost mám, takže tady problém nevzniknul. Servis jsem si v tomto případě nechal udělat. Většinu úkonů sice provádím sám, ale dlouho mi to trvá. Tady už jsem byl v časové tísni, takže jsem zvolil cestu profesionálního mechanika. Servis mi nakonec udělal předseda Guzzi Clubu Bohemia Jirka. Bylo to dobře, protože jsem od něj získal i několik cenných rad. Navíc mi cestou k němu odešel na nájezdu na Jižní spoku startér. Půjčil mi tedy náhradní na dojetí a můj odeslal do opravy. Přišli na to, že na statoru odpadly vlivem koroze magnety - asi delší stání u původního majitele. 2 dny po namontování nového startéru jsem vyrazil na jih.
Jak to dopadlo? Cesta byla nádherná a Guzzi šlapala jako hodinky.
Jak to nakonec shrnout? Moto Guzzi Mille GT je perfektní cestovní motorka. Spolehlivá a dostatečně pohodlná. Ovládání motocyklu chce trochu cviku a síly. Spojka jde ztuha. Řazení má dráhy dlouhé skoro jako maratón a musí se pěkně šlapat od kraje do kraje, jinak budete pořád trefovat jen mezery mezi rychlostmi. Také se neozývá jenom klapání jako na dnešních velkosériových motocyklech, ale pořádné rány. Nakonec jsem to vyřešil systémem "Praga V3S". To znamená při řazení i podřazování 2x vymačkávat spojku a dávat meziplyny. Řazení je pak hladké, bez nežádoucích zvukových efektů. Klopný moment, který mě při koupi motocyklu nejdříve pořádně vyděsil vnímám už spíš jako příjemný bonus. Jde jenom u zvyk. Delší rozvor zaručuje výbornou stabilitu na rovinách a v táhlejších zatáčkách. Ve vracečkách je spíše nevýhodou a musí se více zpomalit.
Shrnutí? Pokud uvažujete o starší Guzzi, pak směle do ní. Získáte motocykl s neuvěřitelnou duší, který vás nezklame.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
dzonnek
dzonnek napsal 06.07.17 v 22:15 10b.

Moto Guzzi je uzasny stroj jen nechapu ze jich jezdi porad tak malo. No inu neni to zadna tuctivka ale clovek si k ni musi najit cestu. Ale pak vi kudy pokracovat. Hodne spokojenych km a jen kolama dolu

sporty1200
sporty1200 napsal 05.04.15 v 09:19

Nadherna

dzarmil
dzarmil napsal 31.01.15 v 17:04 10b.

Tak tohle je velká paráda .Značka MOTO GUZZI,která má velkou duši a obrovský charizma .

LiibaaGT
LiibaaGT napsal 30.01.15 v 16:20

Zdar guzzisto, super motorka, sám mam v65 GT, což je vlastně malá guzzi se stejným designem jako tvoje mille. Je jich opravdu málo jak těch v65 tak litrovejch. Chtěl jsem do ni letos jít, ale fakt nejsou. Nakonec jsem v první kozi koupil minulej tyden v11. Tak hodně šťastných km bez nehod.

MichalR10
MichalR10 napsal 29.01.15 v 08:39

Je krásná. Jak jsem tyhle motorky dříve moc nevnímal, tak teď si jich všímám až až... Naštěstí u tchána v garáži stojí V11 Sport a 850 LeMans III, takže vím o čem je řeč... Hodně spokojených kilometrů.

Více komentářů



TOPlist