renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki DL 650 V-Strom (2006)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Ricci78
Vloženo 20.12.2014
Aktualizováno 3.5.2018
Zobrazeno 4 989x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Pořídil jsem tento kousek po dlouhém pročítání recencí, názorů rad atd. V podstatě už máme doma kousky dva, protože moje drahá se nenechala odradit a trvala na svém, že "to" chce taky.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Tass Motocentrum (Chrudim I)

První dojmy - Nemůžu fundovaně a odborně hodnotit, protože můj motorkářský vývoj zamrznul na Simsonovi a později MZ 150. Každopádně DL 650 odpovídá mým požadavkům na styl jízdy a využití motorky.

Doplňky na motorce - Zatím nic moc. Nechal jsem si namontovat padáky a kufr givi Maxia. Bacha, padáky, tuším givi občas začnou v určitých otáčkách chrčet. Dělá to takový dělící váleček. Vteřina s imbusákem a je po problému.

Na jaře hodlám domontovat kryty rukojetí. Drahá to na svém stroji má a je to pecka. Další věc, která je nepovedená je originál pelxi, takže se podívám po nějakém MRA nebo nečem, co bude akceptovat moji výšku a nebude mi to chtít utrhnout hlavu.

Recenze

Když jsem vybíral motorku, pročetl jsem všemožné recenze a názory co jsem našel. Začínal jsem tím, co se by se mi vlastně líbilo. Pak jsem zjistil, že to co by se mi líbilo by mi zase nemuselo vyhovovat. Mé rozměrové a váhové parametry nepatří do kategorie standartních. Váha 125 kg a výška 198 cm.

Dny ubíhaly, displej tabletu už pomalu blednul, přibývalo vykouřených cigaret a značně se ztenčovala zásoba domácí kořalky. Pak jsem narazil znovu na V-Strom, který jsem v provotní selekci vyřadil s tím, že toto nechci. Zaměřil jsem se na informace a názory o tomto stroji. Definitivní rozhodnutí, že by to šlo byla Seikosova recenze. Popsal to tak výstižně, že jsem si řekl, že toto přesně hledám.

Šup do auta a jelo se k Tassům, abych se na to trohcu podíval. Výlet dopadnul tak, že jsem tam nechal zálohu, objednal přihlášení, základní servis a těšil se, na velkou slávu, jak pojedu za týden pro motorku. Při přebírání jsem jim slíbil, že se ještě uvidíme. Jen jsem ani ve snu nedoufal, že ani ne za měsíc, protože moje drahá chtěla ten samý stroj a v inzerátech jsme nenacházeli nic zájmuhodného.

K samotné motorce. Od léta 2014 jsem naskákal asi 5000 km pouze pro ČR. Myslím, že to je velmi málo na to, abych byl schopen dát fundovaný názor na fungování motoroky. Snad jedinou výtku bych měl k brzdám, protože proti strojům, které jsem měl možnost zkusit jsou ty na V-stromu z kategorie slabších.

Motor a jízdní vlastnosti mi vyhovují. Nejsem in, spíš jak říká naše mladá jsem za zenitem, takže v životě už nikam nespěchám. Je mi jedno, zda někam dorazím o 3 minuty později. Když to má být hrad, tak tam stojí už 500 let a za tu chvilku ho snad nikdo nezbourá. Když to má být schůzka s někým, tak pokud se dotyčný chce sejít, tak musí počkat. Chci tím říct, že na motororce nejezdím proto, abych se zabil.

Kdo hledá pohodovou motorku, na které se pohodlně jezdí kolem kila dvaceti má vyhráno. A když přeci jen hladina testosteronu překročí normální mez, tak zrovna u tohoto stroje stačí zatáhnout za plyn a rázem se z toho stane jiná motorka. Bohužel Pomahači a chrániči nejsou tomuto stavu lidské mysli a výkonu motorky nakloněni, takže to není dobré přehánět. Dotování Babiše s aparátu Banánové republiky přeci jen nepatří mezi mé oblíbené disciplíny.

Ještě pár slov k tomu, proč jsem nevzal DL 1000. Jednak nezastávám názor, že když je to pod litr, není to motorka. Druhak, DL 1000 na mě působilo při jízdě takovým uhoupaným dojmem. Prosím, je to jen můj dojem, nikoliv odborný názor. Dalším faktem byla trochu vyšší spotřeba. Jezdím na motorce do práce, takže i k tomuto argumentu jsem musel přihlížet. Litr má pro mě zkrátka spoustu výkonu a potenciálu, který bych pravděpodobně nevyužil. Už i proto, že moje drahá má svůj vlastní stroj, takže když už občas jedu ve dvou, je to naše mladá, která má 50kg i s postelí. Ještě jsem nezaznamenal, že by neměl V-Strom při jízdě ve dvou neodstatek výkonu.

Po dvou sezonách a 40tis. Km

Konečně mám možnost napsat trochu více svých zkušeností a pozorování. Kdo se pro V-strom rozhodne, musí se smířit s faktem, že ženský si kvůli němu rodidla trhat nebudou. Motorka nebude sklízet obdiv ostatních účastníků na srazu ani obecenstva u Trampa. Pokud člověk shání motorku k těmto účelům, jsou další řádky ztrátou času. Vzhled a různé doplňky je díky rozšířenosti a oblíbenosti modelu možné vyvíjet dlouhá léta. Opravdu jsem potkal pár pěkně upravený kousků.

Co naopak svému majiteli Stromek poskytne je spolehlivý stroj, dobře použitelný k cestám do práce, stejně jako dlouhé toulání po okolních i vzdálených zemích. Motor nerve koule snad i nemá žádný charakter. S tím jsem do toho šel. Ať jsem se vrátil z hodinové projížďky nebo delšího tripu, vždy jsem si vyčistil hlavu od běžných starostí, bohatší o zážitky, které mi obrazovka monitoru nebo stránky katalogu motocyklů neposkytnou. Vím, že je to divný, ale stačil k tomu i tento „nudný“ motor.

Ani náhodou to není dokonalý stroj. Je potřeba si zvyknout třeba na časté řazení. Jistý je, že zvyknout se na to dá. Moc jsme si nesedli s původním sedlem. Opravdu se mi zdálo nepohodlné, proto jsem si ho nechal upravit. Originál plexi je asi funkční, ale k velkým postavám poněkud netolerantní. Řešení existuje opět několik. Světlá výška není výška, ale zvýšení podvozku jsem nevyužil. Brzdy patří k těm slabším. Zkusil jsem syntrované desky, ale ani zde se při dlouhodobějším pozorování zázrak nekonal. Tak nějak se nemůžu zbavit dojmu, že nejlíp z toho špatného fungují brzdy s originál deskama.

Můžou se projevit nějaké závady. Důvod je ten, že je to jenom stroj. Není mi známo, že by měl Stromek vyloženě nějaké slabé místo. Pečlivě dodržuji předepsané servisní úkony vč. intervalů. Běžné věci si dělám sám, složitější úkony nechávám na odborníkovi. Občas rezonují plasty. Jedno hezký odpoledne v dílně, trochu trpělivosti a molitanová páska dokážou zázraky. Spotřeba oleje je dosti často diskutované téma. Nemám to štěstí, že motorka nic nespotřebuje. Možná je to tím, že na ní i jezdím a to i v kopcích. Hlavu si z toho nedělám. Pod sedlo jsem umístil flaštičku. Když potřebuji, vím kam sáhnout. Dvě – tři decky na 6000 Km je tuším v normě. Podzimní servis byl ve větším rozsahu tak třeba se dostaneme na nulovou spotřebu.

Letošní sezóna v sedle byla naší poslední. Přišlo to dřív, než jsem plánoval. Nicméně Stromek se přesune pod zadek mé drahé polovičky, takže se určitě neloučíme. Ne, že bychom druhého rodinný stroj zanedbávali. Má dokonce méně KM a stejně poctivý servis. Můj je lépe vybavený, má lepší sedlo. Motorka mé drahé je téměř v originálním stavu, protože pořád nic nepotřebovala. Čím víc jezdíme, tím víc toho potřebuje

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Clint.
Clint. napsal 07.12.16 v 19:34 10b.

Pěkně napsané

Figi25
Figi25 napsal 07.10.16 v 07:46 10b.

Pěkně popsaná recenze A ten tvůj názor se mi líbí :))

čimsa
čimsa napsal 25.12.14 v 10:56

At vám oběma Stromky slouží a najezdíte plno km

IvoSt
IvoSt napsal 25.12.14 v 10:25

Tak hodně kilometru v pohodě a bez nehod. Pěkný Stromek a dobrý výběr.

valasek
valasek napsal 23.12.14 v 10:02 10b.

Super volba Ať přináší jenom radost

Více komentářů



TOPlist