renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 50 Dandy (1996)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Koprkam
Vloženo 30.10.2014
Aktualizováno 30.10.2014
Zobrazeno 2 839x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Dřív už jsem ji tu měl, ale nějakým způsobem se to smázlo, no to je jedno

Více fotografii

První dojmy - První dojmy? No co říct, byla to zajímavá změna oproti fichtlu. Než jsem měl řidičák, dostal jsem ji k patnáctinám, tak jsem ji prohánel po lese a po polích. Zvládala to obstojně, ale už od té doby se chystám přetěsnit tlumiče.

Recenze

Stroj mi vybral otec.
Byla to zajisté zajímavá strojovna, hlavně jsem postupem času zjistil, že je to tak trošku slepenina. Hold válec 7 žeber, karbec BIGN 18, čili karbec pro slabší verzi.
Postupem času jsem se s ní naučil žít a nyní ji dávám postupně do kupy. Rozhodně bych chtěl sehnat původní karbec. Nebylo by špatné zapojit i oilmastera, protože ředit do benzínu se mi už fakt nechce.
Jinak moto se mi povedlo zadřít, teda spíš se mi zlomil pístní kroužek, proto jsem měl od května odstávku. Vlastně od konce května do asi 23. října. Válec už je z brousírny doma, ale myslel jsem si, že má mít nicasil, ale má na sobě jen normální stopy od honovací hlavy, uvidíme. Každopádně motor má neskutečnou kompresi, na ponku nejde rukou skoro ani protočit, uvidíme jak se bude chovat na silnici, při zajíždění. Jinými slovy, myslím si, že motor budu ještě půlit, protože mám podezření na špatné gufero ke spojce, protíká olej ke klice. No a když už bych byl v tom, šli by i ložiska kliky a celkově motor. Bylo by to fakt super.
Nyní probíhá kompletní nachystání na technickou kontrolu. Musím přetěsnit vidlici, možná i centrál, naliju hustší olej. Vymění se gumy, taky musím vyšpekulovat jak to udělat s krytem řetězu, chtěl bych použít celokryt z Simpsona, ale to by bylo asi moc velký drama. Je škoda, že se nedá sehnat původní. Jak jsem psal, sháním kompletního oilmastera, takže kdyby někdo měl, mám zájem.
Další stránka motorky jsou vibrace. Jsou opravdu citelné, ale to je konstrukční nedotaženost, ani nevím, jestli jdou odstranit nebo ne.
Na motorce byl laděnej vejfuk, strašně řval, vůbec neměl přínos ve výkonu, jen o mě viděli všichni v okolních 10 km.
Pamatuju si to jako by to bylo včera, jak jsme ji s kámošem ladili v garáži. :D
Jinak je to celkem dobrá motorka, není vproblém sedět 100km v kuse v sedle, sedlo ujde, ale vibrace do stupaček jsou hrozný, ale člověk si zvykne.
Jinak poruchy byly, zatím teda celkem málo, ale byly, pominu-li spotřební věci jako lanka, tak jsem měnil jenom jednou řetězovku. Pak teda výrazná závada byla, že praskl kroužek a prodřel válec. Ten byl půl roku v Pardubicích na výbrusu. Válec jim došel krásně čistý, ale vrátil se, jako by se válel někde na stavbě, prostě špinavej, barva oloupaná, jako kdyby byla nějakým velkým žárem poškozená. Je to škoda no. Povedlo se jim malé strojařské kouslo. Válec měl vrtání 38 a v sobě rýhu velkou 2mm. Teď má zase 38, po rýze ani památka, zajímavý... Taktéž nemá nikasil, zajímavý...
Teď je tam seriovej vejfuk, zvuk je super :D
Jinak při zajíždění chci používat nějakej lepšavější olej třeba Motul 510, bohužel jsem byl nucen ředit nějakou dobu M2T, to asi taky zapříčinilo, minimálně nese taky malou vinu. Ale ten motor byl takovej jalovější už cesou dom z Brna.
Další bída s nouzí na téhle motorce je úložnej prostor, dá se to vyřešit kufrem na moto, já to zatím neřeším.
Další obrázek si udělejte z fotek, snad se budou líbit, jinak pardon za kvalitu, hold mám poškrabaný sklo na foťáku.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Felix83
Felix83 napsal 17.04.17 v 10:55 10b.

Dobrý den jak vypadal laděný výfuk? To byla asi jen koncovka ne

JARAXL700
JARAXL700 napsal 27.12.14 v 13:40

Koupil jsem přesně takovou synovi.Učil se jezdit a dávali jsme nejlepší benzín i plnou syntetiku i ricin.Zapekl se nám kroužek nebo kolik jich bylo už nevím.Slintalo to do výfuku, ale jelo to do té doby fajn.Pak jsem koupil sadu POLINI 80kcm a jezdilo to přes stovku.Odešla klika ,tak jsem koupil dvě a jedna mi zůstala nová.Ta klika totiž neodešla ,proto že jsem předělal obsah.Ta sada neobsahovala vymezovací kroužky mezi ojničním ložiskem a pístní stěnou na obou stranách a tak ložisko vyjelo na půl ven a vymlátilo ojniční oko horní.Italové to nedotáhli do konce.Pri generálce dej jen origo simeringy jinak poznáš co je problém.Také jsem chtěl obejit tento nákup,ale nevyšlo to.Nej olej je do toho zelená husqvarna.Klikovku jsem koupil navíc pokud byla ve Strakonicích skladem.Pošlu někomu za 1000kč + poštu.

Koprkam
Koprkam napsal 29.11.14 v 10:47

Ajo vidíš, to mě nenapadlo, dost mě totiž zmátlo že je viditelný to honování, no nevadí, každej má právo na omyl :D

pospit
pospit napsal 02.11.14 v 14:23

Pěkná dandyna , taky sem ji míval a ten válec Ti olezl kvůli tomu, že na něm dělali nicasil

Více komentářů



TOPlist