Pohodlná cestovní motorka s dostatečným výkonem a pohodlím i pro spolujezdce.
Skvělá na delší cesty, s Top Case sice vypadá hůř, ale uveze věci pro dva.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1150 GS Adventure: Skoro z ní nedošlápnu na zem :-(
První dojmy - Hezká, ale těžká, hrubá, vibrující, v malých rychlostech hůře ovladatelná. Pohodlné sedlo, řídítka na dlouhé ruce, což byl nezvyk. Kousavá zadní brzda a divná spojka (suchá)...
Doplňky na motorce - Hlavní stojan, vyhřívané hefty, topcase givi, boční kufry originál, držák navigace.
Recenze
Chtěl jsem trošku svižnější motorku na delší cesty pohodlnou i pro spolujezdkyni. Boxer, kardan, letmo uchycené kolo, výfuky pod sedlem a asymetrický čumák... prostě se mi líbila, včetně vosích barev. Možná mě nalomila i věčně omílaná spolehlivost, uvidíme...
Motor mi vyhovuje, příjemně funguje z nízkých otáček a výkon mi stačí. Brzdy perfektní, podvozek pohodlný, trochu těžkopádnější řízení, ale zato stabilní.
Spotřeba 5,5 (plynulá jízda, spíš pomalá) - 6,5, průměr při cestování na dálku 5,75.
Spolujezdkyně spokojena, sedí výš, tak i něco vidí.
Servis náročnější, v porovnání s Kawasaki, ale ta má za sebou hodně jednoduchý život. Žádná závada vyřazující z provozu, ale občas překvapí potřebou vyměnit spotřební věci v nevhodnou dobu (brzdové destičky v Itálii, ložiska kardanu těsně před cestou do Španělska). Možná je vinen příliš optimistický uživatel... Vzhledem k najetým km (cca 74.000) asi normální.
Město nic moc, široká a neohrabaná, mimo město, horské průsmyky a i dálnice bez problému. Ochrana před větrem dobrá, ale štítek dělá hrozný kravál (Schuberth C3, špunty vhodné, Bell M5X Daytona, nutné).
Na cestování perfektní, 900 km/den je snesitelný limit, pak už nevím jak si sednout... Na nádrž (18l) nedobrovolně a s hrůzou, že to budu muset naložený někam tlačit najeto nejvíce 330km.
Fešanda 1 třídy