renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Ducati Diavel Carbon (2013)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Ivan_900i.e.
Vloženo 14.9.2014
Aktualizováno 27.10.2014
Zobrazeno 5 957x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.2

Popis motorky


O motorce toho bylo řečeno hodně. Někdo ji nenávidí, někdo miluje.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:MOTO ITALIA (Praha 4-Krč)

První dojmy - Italka se všemi výhodami i nevýhodami.

Motorku bych doporučil pro - Pro někoho, kdo už ví, co chce, nejede neustále pilu (brousil by), ale potřebuje výkon, jinak ho to nebaví. Taky na to jdou roštěnky.

Doplňky na motorce - Termixy, DP blbosti

Recenze

Poprvé v životě jsem si koupil novou motorku. Tzn. motorku, která měla na tacho 4km, voněla a nikdo na ní přede mnou nic nezkurv.. nepošahal, nevylepšil, nepoložil a nepošteloval. Předtím jsem měl JAVA 250 (a tu stále mám :) ), Ducati 750SS (kráska), Monstera 900 i.e. (srdcovka) a pak tohodle kulišáka. Původně jsem chtěl koupit Monstera S4R Testastretta, ale nenašel jsem žádného, který by byl opravdu OK. A přivést si domů problémovou motorku, tak z toho už jsem vyrost.

Mno, zkoušel jsem zkoušel, a pak jsem si jednou projel Diavela. A bylo to. Bylo tam všechno, co jsem potřeboval. Jelo to, zatáčelo to, trhalo to kusy asfaltu, dělalo mi to husí kůži na zádech a dementní úsměv na tváři.

Nyní mám najeto cca 5500km.

Zkušenosti, ovladatelnost
Spousta lidí napsala spoustu věcí, ale povětšinou mi to přišlo přitažené za vlasy. Ať k dobru anebo do špatného dojmu. Moje reálná zkušenost je, že je to motorka vybavená vlastnostmi, které ji dělají zábavnou a zajímavou. Ovladatelnost je skvělá, těžiště je nízko, podvozkově, brzdově, tuhostí je na tom skvěle, takže v zatáčce se chová tak, že jí těžko něco vyčtete. Samozřejmě vždy něco vyčíst lze - jsou to dvě věci. Limitovaný úhel náklonu - není problém brousit a brousit, přitom by to šlo naklopit ještě dál. Ve dvou lidech a ostřejším průjezdu pravé zatáčky není problém škrtnout výfukem, což nepotěší. Druhá věc je zadní guma, která má při záběru tendence vyjíždět ze zatáčky ven. Není to špatně, jen to člověk musí čekat a být na to zvyklý.

Cestování, delší jízda, pohodlí
No, já jsem vyšší, mám 186cm, takže jsem si ihned pořídil zvýšené sedlo. Bez něj mě po 300km mrtvěl zadek. S vyšším sedlem nemám problém. Ale představa, že na ní jedu 1000km cestu, mě děsí.
Cestovní rychlost okolo 150km/h, pak to fouká a tahá. Origo DP štítek pomůže, ale nečekejte zázrak.
Spotřeba - jezdím tak za 7,5l/100km. Ale musím říct, že jezdím jako dobytek.
Tužší řazení. V porovnání se staršími Ducati, co jsem měl, tady to prostě řadí ztuha.

Spolehlivost, problémy apod.
Tak, je to italka. Takže prostě sem tam se něco najde. Neplatí ale to, co se povídá, že Ducati je neustále v servisu. To nastává, pokud se majitel nestará, motorku utrápí, a pak se to začne sypat. Nějaké věci jsem řešil, v rámci výrobních vad, ještě nějaké řeším. Toto, ač se to možná nezdá, mě na motorce mrzelo - kazilo mi to jinak skvělý dojem a radost z jízdy. Doufám, že se to vše vyřeší, a pak nemám, co bych vytknul.

Jízda po městě
Bohužel, bydlím vprostřed města, takže se nevyhnu projíždění kolon apod. Zde musím říct, že je to lepší, než jsem čekal. Motorku je možné přepnutím mapy nastavit na jemnější režim, takže člověk nemusí pracovat s plynem s přesností a jistotou pyrotechnika, ale může jet téměř normálně. Nicméně i tak to je neustálé řazení 1-2-1-2-1. Tak to prostě je. Nepojede klidně 20km/h na jedničku při 2500ot/m. Bude cukat, bude kuckat, nebude se jí to líbit.

Okruh
Skvělé, až na limit náklonu, který vás zpomalí. Navíc je to škoda, taková motorka na okruh nepatří.

Takový ten výlet po okreskách
Zde je to ono. Na motorce máte posed a la děda na HD, ale nepřicházíte o ovladatelnost. Můžete si dávkovat kroutící moment přesně podle toho, jak moc zlou náladu máte a jak moc chcete ničit zadní gumu. A když to přeženete, což není zas tak těžké, mimochodem, tak vám do toho zasáhne dobře fungující kontrola trakce. ABS také funguje a není tam co vytknout. Takže místo položené motorky si pak jen přeperete spodky a máte o čem vykládat.

Servis obecně
Tak nějak existuje dogma, že Ducati musí do servisu často a je to drahé a tak dále a tak dále. Hele není to tak. Motorka jako taková má zcela běžné intervaly servisních prohlídek a jednotlivé prohlídky/servis stojí zcela normální peníze. Prostě musím do servisu jednou za rok a vyřešit, co se píše v servisce. Kdo má na to, aby si ji koupil, nebude považovat servis za velký výdaj.

Doplňky
K motorce je hodně origo (DP) a neorigo příslušenství. DP doplňky jsou drahé a musím říct, že například tankbag je šitý někde v Pákistánu a je otřesné kvality, takže ne. Ale nějaké ty doplňky, aby to vypadalo, se dají. Termignoni výfuky, které k tomu designově prostě sedí a hrají krásně, nějaký ten karbon. Víc bych na to nevěšel. Snad jen tašky, tak, aby to nevypadalo strašně - což nyní řeším a uvidím.

Závěr
Motocykl s duší, ovšemže ta duše není bez viny. Nebýt technických nedostatků v úvodu, je to jen a jen radost. Prostě sedláte něco, co je výjimečné.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
jps13
jps13 napsal 30.01.22 v 20:17 10b.

Moc pěkná potvora.Super

raidrs
raidrs napsal 25.10.14 v 09:26

šílenost na dvou kolech pecka

prasekarbous
prasekarbous napsal 07.10.14 v 21:31

je na ní zábava a když přepákuješ, užiješ si i větších náklonů. Pak to neznervozňuje...
Užívej, je co.

olin.uo
olin.uo napsal 21.09.14 v 18:57 10b.

alfin77
alfin77 napsal 19.09.14 v 10:34

ať slouží moc pěkný kousek palec hore

Více komentářů



TOPlist